7 مجرم که با تشکیل باند موسوم به امپراتور اقدام به شکستن قفل برنامه های شرکتها و کپی انواع لوحها می کردند، از سوی ماموران شعبه 15 پلیس آگاهی دستگیر شدند و صدها هزار انواع سی دی از آنان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۷۹۵۱۲

سردار حمیدرضا تقی زاده ، رئیس پلیس آگاهی تهران روز گذشته با اشاره به دستگیری اعضای باند امپراتور به خبرنگاران گفت : چندی پیش مسوولان یک شرکت که در زمینه تهیه و توزیع برنامه های نرم افزاری فعالیت می کردند ، با ارائه شکایتی عنوان کردند تعدادی از برنامه های این شرکت که با هزینه گزاف توسط افراد متخصص تهیه شده ، از سوی فرد و یا افرادی به صورت غیرمجاز تکثیر شده است و در حوالی میدان انقلاب به قیمت نازلی به فروش می رسد.

آغاز تحقیقات

تقی زاده افزود: درپی این شکایت یک تیم تخصصی از ماموران شعبه 15 پلیس آگاهی که وظیفه مبارزه با جرایم رایانه ای را به عهده دارند ، در بررسی و تحقیق متوجه شدند مجرمان متخلف با شکستن قفل برنامه های شرکتها و کپی انواع برچسب ها ، لوحهای تهیه شده تقلبی را با نام امپراتور به بازار عرضه می کنند.

شناسایی 7 متهم

با به دست آمدن این اطلاعات ، بازپرس دادسرای کارکنان دولت دستور دستگیری عوامل دست اندرکار را صادر کرد و ماموران پس از شناسایی مخفیگاه متهمان ، 7 نفر را دستگیر و صدها هزار حلقه انواع لوحهای مختلف را کشف و ضبط کردند. سردار تقی زاده با اشاره به حمایت قانون از شرکتهایی که در زمینه تولید برنامه های نرم افزاری فعالیت می کنند ، گفت : پلیس آگاهی با توجه به ماهیت خود برای مبارزه قاطع با مجرمان رایانه ای ، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و به همین دلیل تعامل با شرکتهای نرم افزاری از اولویت های برنامه پلیس آگاهی در شعبه 15 است.

پرسنل متخصص

رئیس پلیس آگاهی با اشاره به تخصص پرسنل مبارزه با جرایم رایانه ای گفت : در این شعبه از نیروهای باتجربه و آشنا در زمینه برنامه های رایانه استفاده می شود. آنها با دقت خرید و فروش انواع لوحها را در بازار تحت کنترل قرار داده و افراد سودجو را شناسایی و دستگیر کرده و تحویل مراجع قضایی خواهند داد. سردار تقی زاده در ادامه و با اشاره به بحث ایمنی در سیستم های رایانه ای بانکها نیز گفت : برای مقابله با هکرهایی که احتمال می رفت در سیستم بانکی کشور اخلال ایجاد کنند ، رایزنی های لازم با حضور کارشناسان صورت گرفته است و در این خصوص نگرانی ای وجود ندارد.یادآور می شود: براساس قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم افزارهای رایانه ای مصوب مجلس شورای اسلامی ، مجازات های مربوط به سوئاستفاده کنندگان از برنامه های مربوط به نرم افزارهایی که مختص شرکتهای معتبر است ، شامل زندان و جریمه نقدی است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها