با کامبیز دیرباز، پلیس سریال میکائیل

اصلا نمی‌شود با تلویزیون شوخی‌کرد

میکائیل فرشته صلح و آرامش

سعید نعمت‌الله، نویسنده سریال میکائیل معتقد است که نام یک فرشته را برای شخصیت اصلی سریال انتخاب کرده چون میکائیل مانند یک فرشته تلاش می‌کند صلح و آرامش را به منطقه شصت کیلومتر حاکم کند.
کد خبر: ۷۹۵۰۶۲

نعمت‌الله برای منطقه‌ای که داستان سریال میکائیل در آنجا اتفاق می‌افتد هم نام متفاوتی انتخاب کرده است؛ شصت کیلومتر! او درباره مختصات این شهر خیالی به فارس گفت: شصت کیلومتر، شهری 2000 نفری است که همه آدم‌ها بخوبی یکدیگر را می‌شناسند و با آداب و رسوم هم آشنا هستند. پس باید این افراد از یک فرهنگ واحد برخوردار باشند و فرهنگ واحد نیز زبان مشترک می‌طلبد، نمونه این مدل جغرافیا و فرهنگ را در فیلم‌های تنگسیر و خاک می‌توان دید. دیالوگ‌ها و فضاسازی‌هایی که برای این شهر و مردمش در نظر گرفته‌ام به خاستگاه و علایق ذهنی خودم برمی‌گردد و به نویسندگان و فیلمسازانی که آنها را دوست دارم و به نوعی پیرو سبک کاریشان هستم. نعمت‌الله آدم‌های فیلمنامه‌هایش را از پیرامونش انتخاب می‌کند مثلا آقاخان را که کاریکاتوری از یک دیکتاتور است از معمر قذافی الگوبرداری کرده است.

اما برخی بر این باور هستند که آقاخان برگرفته از نقش مارلون براندو در فیلم پدرخوانده است. نعمت‌الله اما خودش نظر دیگری دارد، او در این باره توضیح داد: من هر چقدر هم می‌خواستم از شخصیت مارلون براندو در فیلم پدرخوانده دوری کنم، به این دلیل که آن شخصیت برای مخاطب بسیار جذاب است، ناخودآگاه ذهن‌ها به سمت او می‌رفت. پدرخوانده الگویی شده برای این مدل شخصیت‌ها و تا چنین نقش‌هایی مثل آقاخان دیده می‌شود به سرعت شباهتش با پدرخوانده به چشم می‌آید. هر نویسنده‌ای برای جذاب کردن داستانش از روش‌های خاصی استفاده می‌کند، نویسنده سریال میکائیل هم روش ویژه‌ خودش را دارد. او معتقد است که مردم همه جای دنیا از شنیدن قصه لذت می‌برند، داستان‌نویسی هم قواعد خاص خود را دارد که همگی مثل یک زنجیر به هم متصل است. یک نفر هم به‌تنهایی نمی‌تواند باعث جذابیت یک قصه شود بلکه تمام جزئیات و بندبند یک داستان است که می‌تواند آن را جذاب کند. نعمت‌الله هم مثل بسیاری از نویسنده‌ها همه آثاری را که نوشته، دوست دارد. او به نقاط ضعف و قوت کارهایش واقف است.به نظر خودش سریال مدینه کار جذابی بود و شخصیت جمیل در سریال دیوار را خیلی دوست دارد و هنوز هم به باور خودش سریال زیرهشت یکی از کارهای خوبی است که فیلمنامه آن را نوشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها