این ماجرا یک کشته برجای گذاشت

دوئل مرگبار رانندگان لودر در خرمشهر

جبهه ملی؛ حزبی که نماینده راست افراطی در فرانسه است این روزها فقط تنش و تضاد با سیاست‌های اتحادیه اروپا، اختلافات مربوط به نحوه تعامل دولت فرانسوا اولاند با مساله مهاجرت و معضلات اقتصادی و رد و بدل کردن اتهامات با نیکولا سارکوزی رئیس‌جمهور سابق این کشور را تجربه نمی‌کند؛ خانم لوپن به عنوان رئیس حزب، حالا به دلیل تشکیک در یک باور صهیونیستی، تمام قد مقابل پدرش و موسس جبهه ملی ایستاده است.
کد خبر: ۷۹۴۹۸۱

فرانس 24 گزارش داد که روز دوشنبه، حزب جبهه ملی فرانسه ـ حزب راست افراطی که در مرامنامه خود مخالفت با اتحادیه اروپا، انتقاد از مهاجرپذیری فرانسه و ضدیت با اسلام به نام «ملی‌گرایی» را ثبت کرده است ـ نام ژان ماری لوپن 86 ساله را بعد از تشکیک او درباره هولوکاست مورد ادعای صهیونیست‌ها از عضویت این حزب خط زد.

لوپن پدر گفته بود که واقعه هولوکاست و اتاق‌های گاز فقط «بخش کوچکی از تاریخ» جنگ جهانی دوم بوده است.

او همچنان نماینده پارلمان اتحادیه اروپا و عضو شورای منطقه جنوب شرقی فرانسه است.

آقای لوپن چندی پیش گفته بود که در انتخابات محلی فرانسه شرکت می‌کند که با مخالفت شدید دخترش مواجه شد.

خانم مارین لوپن بلافاصله بعد از سخنان پدرش درباره ادعای تاریخی هولوکاست یهودیان، نگران از خشم و اعمال نفوذ صهیونیست‌ها علیه حزبش و با این هدف که اظهارات تشکیکی و تابوشکنی پدرش در مهد دموکراسی به اسم حزب متبوعش تمام نشود، دست به کار شد و در بیانیه‌ای به امضای خود، خبر تعلیق عضویت پدر را از حزب جبهه ملی اعلام کرد؛ خبری که برای ساعت‌ها در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفت.

مارین لوپن گفت که خواهان کناره‌گیری پدرش از سیاست است و تاکید کرد که «او (پدرش) دیگر نمی‌تواند به نام حزب جبهه ملی سخن بگوید.»

ژان ماری لوپن بعد از تعلیق عضویت خود در حزبی که خود موسس آن بوده آن هم به امضای دخترش، این اقدام را «خیانت» خواند.

لوپن پیش از این نیز به نام انتقاد از سیاست‌های مهاجر پذیری دولت فرانسه و اتحادیه اروپا، وفاداری خود را به‌لابی صهیونیستی فعال در فرانسه با اظهاراتی اسلام ستیزانه و در قالب انتقاد از فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور کنونی و نیکولا سارکوزی رئیس‌جمهور سابق اعلام کرده بود، وی تصریح کرد: اینها (دو رئیس‌جمهور فعلی و سابق فرانسه) به تعداد زیادی از مهاجران اجازه دادند در فرانسه مستقر شوند...اینها چاشنی بمب بنیادگرایی اسلامی را در فرانسه فعال کردند.

رئیس حزب جبهه ملی که برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 نیز آماده می‌شود، 3 روز پیش در مرکز پاریس سخنرانی داشت؛ سخنانی که با یک اتفاق غیر منتظره آغاز شد.

پیش از اظهارات مارین لوپن، ژان، پدر او که هر ساله در سالروز تاسیس حزب خود ( اول ماه می‌برابر با 11 اردیبهشت) سخنرانی می‌کرد با وجود اقدام تنبیهی اعمال شده از سوی سران حزب علیه وی، روی سن رفت و مورد تشویق شدید حاضران قرار گرفت. آقای لوپن حتی یک کلمه هم نگفت و از سن پایین آمد اما برای شنیدن سخنان دخترش هم صبر نکرد و محل را ترک کرد.

مارین لوپن به رادیو «اروپا 1» گفت: رفتارهای پدر در دوره اخیر غیرقابل قبول و از اختیارات وی به‌عنوان «نماینده پارلمان اتحادیه اروپا و عضو شورای منطقه جنوب شرقی فرانسه» فراتر است.

وی اتهام کارشکنی علیه حزب را متوجه موسس حزب کرد و گفت: گمان می‌کنم دیگر نمی‌خواهد حزبی را که مدیرش نباشد، پابرجا ببیند.

لوپن دختر همچنین گفت: بالا آمدن پدرم از سن سخنرانی در سالگرد تاسیس حزب در اول ماه می‌تنها با انگیزه و نیت بد و آزار و اذیت بود.

ژان ماری لوپن اما دخترش مارین را متقابلا متهم به «تجزیه» حزب کرد و در واکنش به تصمیم مارین برای محاکمه او در دفتر اجرایی حزب،گفت «دلیل رفتار مارین را نمی‌فهمم... این قدر می‌دانم که خانم لوپن در حال تجزیه کردن حزب خود است.»

پایگاه العهد لبنان در تحلیلی درباره جدال پدر و دختر سرشناس فرانسوی می‌نویسد: مهم‌تر از همه این دعواها آن است که مارین لوپن فهمیده است صهیونیسم ستیزی، کار درآمدزایی نیست و فقط رنج به‌دنبال دارد بنابراین نفرت دیگری را جایگزین آن کرده که عبارت است از دشمنی با بیگانگان از نوع مسلمان.

ژان ماری لوپن در سال ۱۹۷۲ حزب راست افراطی جبهه ملی را تاسیس کرد و در سال ۲۰۱۱ از رهبری حزب کنار رفت و دخترش جایگزین او شد.

به نظر می‌رسد دختر که حزب را از پدر به ارث برده تلاش می‌کند ساختار این حزب را با مرامی صهیونیست پسندانه نوسازی کند و پدر با تخریب سازه‌های دختر آن را به ماهیت واقعی‌اش برمی‌گرداند؛ این حزب شعارش «فرانسه فقط از آن فرانسوی‌هاست، می‌باشد.» حال ژان ماری لوپن فهمیده است که دخترش به اسم مخالفت با مهاجرپذیری در حال فرو رفتن به گرداب اسلام ستیزی و افتادن از آن سوی بام ملی‌گرایی فرانسوی در گودال صهیونیسم است.

جواد ارشادی / جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها