در سال‌های پایانی دوران قهرمانی ملی‌پوشان دوومیدانی

پشتوانــه‌ها کم‌فروغنــد

قهرمان پرتاب دیسک ایران از نداشتن مربی رنج می‌برد

حدادی: زودتر تصمیم بگیرید

اوضاع فدراسیون دو و میدانی به هیچ وجه خوب نیست، پس از برکناری افشین داوری از ریاست این فدراسیون تاکنون نوعی بلاتکلیفی بر این ورزش حاکم است؛ همان نکته‌ای که احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک کشور هم بر آن تاکید دارد.
کد خبر: ۷۹۰۸۲۵

حدادی که این روزها از نداشتن مربی رنج می‌برد، به ایرنا گفت: باید فردی مسئول در فدراسیون پاسخگو باشد تا بتوان براساس دستورات وی، برنامه‌ها را پیگیری کرد. مدیریت ورزش زود تصمیم‌گیری کند، زیرا در این حوزه «زود دیر می‌شود»، اگر در تصمیم‌گیری‌ها تاخیر داشته باشیم، کشورهای دیگر منتظر نمی‌مانند و مدال‌ها را تصاحب می‌کنند. ورزش تنها رویدادی است که پرچم یک کشور به دلیل موفقیت در کشوری دیگر بالا می‌رود و همه بدان افتخار می‌کنند، بویژه در رشته دو و میدانی که علاقه‌مندان زیادی دارد و گران‌ترین بلیت در المپیک‌ها از آن این رشته است که بلیت مسابقه دو 100 متر المپیک لندن در بازار سیاه ده هزار پوند، چیزی در حدود 50 میلیون تومان فروخته شد.

او در پاسخ به این پرسش که تغییرات اخیر فدراسیون دو و میدانی به چه میزان در برنامه‌اش تاثیرگذار بوده است، این‌گونه پاسخ داد: آقای داوری به دلیل حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از این پست استعفا داد، دو و میدانی 24 ماده ورزشی را در خود جای داده و پراکنده است و ورزشکاران زیادی در آن فعالیت دارند، کنترل این مجموعه سخت است و شاید بتوان گفت برای هر ماده یک مسئول نیاز داریم.

او در مورد مشکلاتش با بیان این‌که با چند مربی وارد مذاکره شده است، گفت: قرار است با دو مربی آلمانی و آمریکایی مذاکراتی داشته باشم و در صورت توافق با آنها قرارداد خواهیم بست. در رشته پرتاب دیسک در جهان، ورزشکار خود مربی مورد نظر را انتخاب می‌کند و پس از آن فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش وارد مرحله عقد قرارداد می‌شود.

حدادی در مورد ثبت رکورد و افزایش میزان آن اظهار کرد: وقتی مربی نباشد و نقاط قوت و ضعف بررسی نشود، به طور قطع رکوردها پایین خواهد آمد، نمی‌توان به تنهایی اردو برگزار کرد، تلاش کردم براساس آنچه آموخته‌ام تمریناتم را به صورتی جدی انجام دهم.

حدادی در مورد کسب مدال در رقابت‌های پیش رو با توجه به تمریناتش گفت: هدف کسب رکورد خوب است، رکورد المپیک در دو و میدانی در ماده پرتاب دیسک افزایش یافته و به 66 متر رسیده که رکورد بالایی است. امیدوارم در سال 94 سهمیه المپیک را کسب کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها