3 میلیون نفر از پایگاه‌های میراث جهانی ایران در تعطیلات عید بازدید کرده‌اند

درآمد 600 میلیونی تخت‌جمشید در ایام نوروز

مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی از درآمد ۶۰۰ میلیونی تخت‌جمشید از محل فروش بلیت‌های نوروزی خبر داد و گفت: از بیست و نهم اسفند ۹۳ تا سیزدهم فروردین امسال حدود سه میلیون نفر از پایگاه‌های میراث جهانی بازدید کردند.
کد خبر: ۷۸۸۸۲۱

فرهاد عزیزی به مهر گفت: همچنین آمار میزان بازدیدکنندگان نوروزی، از تمام آثار جهانی غیر از باغ دولت‌آباد و باغ ارم به دست آمده است. چون این دو باغ گرچه جزو باغ‌های ایرانی و ثبت شده در فهرست یونسکو بوده، اما زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی نیستند. همچنین از بازار تبریز نیز گرچه به عنوان میراث جهانی شناخته شده، اما بازدیدکنندگان از آن جزو آمار محسوب نمی‌شوند. در این میان کاخ گلستان هم در سیزدهم فروردین بسته بود.

او افزود: کاخ گلستان حدود ۳۰۳ هزار بازدیدکننده داشت که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده بود. باغ فین‌کاشان ۳۹۷ هزار بازدیدکننده داشت که نسبت به سال گذشته با ۸۰ درصد افزایش روبه‌رو شد.

عزیزی بیان کرد: بیشترین آمار بازدیدکنندگان نوروزی متعلق به تخت‌جمشید با حدود ۷۷۸ هزار بازدیدکننده بود و کمترین آمار نیز به باغ پهلوان‌پور در استان یزد با 4000 بازدیدکننده اختصاص داشت.

عزیزی با اعلام این‌که میزان درآمد حاصل از فروش بلیت در محوطه‌های تاریخی کمتر از بناهای تاریخی است، بیان کرد: میزان درآمد پایگاه‌های میراث جهانی در سال ۹۳ را هنوز برآورد نکرده‌ایم. ولی امسال تخت‌جمشید از محل فروش بلیت ۶۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کرد و نقش جهان نیز ۴۲۲ میلیون درآمد داشت. مجموعه جهانی بیستون نیز ۸۲ میلیون تومان به دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها