فصل سوم سریال و اصلاحات فصل اول و دوم تصویر برداری خواهد شد

پیش‌ تولید سریال سرزمین کهن آغاز شد

تصویربرداری مرحله سوم سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی اواخر تابستان آغاز می‌شود،‌ در این فاز اتفاقات سال 57 که به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد به تصویر کشیده می‌شود.
کد خبر: ۷۸۸۴۷۸

به گزارش روابط عمومی اداره کل نمایش سیما، علیرضا طالب‌زاده این روزها مشغول نوشتن مرحله سوم سریال است و اصلاحاتی که به سری اول و دوم این سریال وارد شده است نیز بازنویسی می‌شود.پیش تولید کار به تهیه‌کنندگی محمد مسعود آغاز شده و تصویربرداری اواخر تابستان شروع می‌شود. مرحله تصویربرداری سرزمین کهن حدود یک سال و نیم طول خواهد کشید و صحنه‌های بازنویسی شده نیز مجددا ضبط خواهد شد.در فصل سوم سرزمین کهن بازیگرانی مانند شهاب حسینی،‌ نیکی کریمی، ‌محمدرضا فروتن،‌ حسین محجوب و... بازی می‌کنند.پخش فصل اول سرزمین کهن بهمن سال 92 از شبکه سه آغاز شد که بعد از به نمایش درآمدن چند قسمت متوقف شد و قرار شدبعد از اعمال اصلاحات لازم این سریال بار دیگر پخش شود. این سریال داستان زندگی مردی به نام رهی را از سال 1320 تا 1357 روایت می‌کند. رهی زمانی که کودک است در زمان حمله متفقین به روستای محل زندگی شان، زیر آوار می‌ماند اما نجات پیدا کرده و همراه مادرش به تهران می‌آید، اما تقدیر، اتفاقات پرافت و خیزی برای زندگی رهی رقم می‌زند؛ اتفاقاتی که بهانه‌ای است برای طرح اتفاقات تاریخ سیاسی ـ اجتماعی ایران از حمله متفقین تا پیروزی انقلاب اسلامی.

در فاز اول سریال موقعیت ایران در جنگ جهانی دوم، نهضت ملی‌شدن صنعت نفت و دیگر حوادث رخ داده در آن دوره نمایش داده می شود که با کودتای آمریکایی سال ۱۳۳۲ به پایان می‌رسد.

در مقطع دوم نیز که از سال‌های ۱۳۳۸ تا ۱۳۴۲ به طول می‌انجامد وضع سیاسی،‌ اجتماعی ایران که به قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ منتهی می‌شود، به نمایش گذاشته می‌شود. مقطع سوم مجموعه دوران کهن سه سال پایانی دوران پهلوی را نمایش می‌دهد که به پیروزی انقلاب اسلامی ختم می‌شود.

این سریال در کنار شرح یک دوره تاریخی و رویدادهای این دوره، داستانی پرکشش را روایت می‌کند که اوج و فرودهای بسیار دارد.

در سریال سرزمین کهن بازیگران زیادی حضور دارند که ازجمله آنها می‌توان به شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسن پورشیرازی، فرشته صدرعرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، شبنم قلی خانی، الهام حمیدی، ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، حسین محجوب، بیتا فرهی و هومن سیدی اشاره کرد.نقش کودکی رهی را علی شادمان بازی می‌کند و نقش بزرگسالی او را شهاب حسینی به عهده دارد. نیکی کریمی هم نقش شاپرک را بازی می‌کند. الهام حمیدی در سری اول سرزمین کهن نقش مادرخوانده رهی را بازی می‌کند و امیر آقایی بازیگر نقش پدرخوانده رهی است. محمدرضا فروتن هم در فاز دوم سریال وارد قصه می‌شود و نقش دوست رهی را که روحانی است، به عهده دارد. بیتا فرهی و هنگامه قاضیانی،خسرو دهقان، پرویز پورحسینی، علیرضا خمسه، میترا حجار و... دیگر بازیگران این سریال هستند.

معمای شاه در موزه عبرت

به گزارش جام‌جم، ‌تصویربرداری سریال معمای شاه هم در موزه عبرت ادامه دارد و در این لوکیشن محمدرضا شریفی‌نیا در نقش جعفر مهرداد (یکی از شکنجه‌گران معروف ساواک)، شهرام عبدلی و فرشید صمدیان هم در نقش‌ مامور ساواک مقابل دوربین رفته‌اند.

محمدرضا ورزی، نویسنده و کارگردان سریال معمای شاه درباره تولید این اثر گفت: این روزها در موزه عبرت مستقر و بخش‌های مربوط زندان را ضبط می‌کنیم که کمیته ضد خرابکاری ساواک مشغول بازجویی از انقلابیون هستند.

در این صحنه‌ها ماموران ساواک مشغول بازجویی از نورآفاق (آزاده اسماعیل‌خانی) هستند. بعد از تمام شدن این صحنه‌ها بخش‌های مربوط به منزل آیت‌الله طالقانی را ضبط خواهیم کرد که علی دهکردی نقش ایشان را بازی می‌کند.

در لوکیشن موزه عبرت، بهزاد خداویسی نقش پرویز ثابتی رئیس اداره کل سوم ساواک را بازی می‌کند. رُهام مخدومی در نقش تیمسار نعمت نصیری، کرامت رودساز در نقش بازجوی ساواک، غلامحسین لطفی در نقش یکی از بازجویان معروف ساواک به نام کمالی و بهراد خرازی در نقش یکی دیگر از ساواکی‌ها با نام تهرانی بازی دارند.

قبل از این صحنه بخش‌های زندگی خانوادگی دکتر احمد وزیری ضبط شد که نقش او را سعید نیک‌پور بازی می‌کند. در این صحنه‌ جمشید مشایخی نقش آقا کمال دواتگر را بازی کرد که یکی از شخصیت‌های فرهنگی آن روزگار است که با خانواده دکتر وزیری هم رفت و آمد دارد.

همچنین نقش شهید نواب صفوی را حسام نواب‌صفوی بازی می‌کند. از دیگر شخصیت‌های تاریخی این سریال می‌توان به رسول توکلی در نقش شهید مطهری و داوود رسولیان در نقش شهید بهشتی اشاره کرد. داریوش ارجمند هم قرار است نقش آیت‌الله بروجردی را بازی کند.

همچنین حسن نورعلی، نقش محمدرضا پهلوی جوان را بازی می‌کند و امیر مهدی‌کیا در نقش محمدرضا پهلوی در ده سال آخر زندگی ظاهر شده است.

احسان جعفری همزمان با تصویربرداری سریال مشغول تدوین آن است. محمد کشفی و سیدعلیرضا حسینی صداگذاری این اثر را به‌ عهده دارند. بابک زرین، آهنگساز و سالار عقیلی و امیریل ارجمند هم خوانندگان این اثر هستند.

ورزی با اشاره به این نکته که این مجموعه در قالب 50 قسمت 50 دقیقه‌ای تولید می‌شود، اشاره کردو گفت : تصویربرداری سریال معمای شاه تا پایان امسال طول خواهد کشید و قرار است از مهر ماه به صورت هفتگی از شبکه یک پخش شود.

برخی از بازیگرانی که در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند، عبارتند از: احمد نجفی(رزم‌آرا)، قطب‌الدین صادقی(شاپور ریپورتر)، داریوش کاردان(امیرعباس هویدا)، چنگیز جلیلوند (ژنرال هایزر)، عبدالرضا اکبری (سپهبد زاهدی) صدرالدین شجره (ارتشبد قره‌باغی)، مهراوه شریفی‌نیا(ثریا)، فخر‌الدین صدیق‌شریف (جعفر شریف‌امامی) و مژگان ربانی (اشرف پهلوی).

تصویربرداری سریال تلویزیونی «معمای شاه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی که جزو آثار تاریخی تلویزیون است همچنان ادامه دارد و پخش آن از نیمه دوم سال از شبکه یک آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها