هشدار هفته

هشدارهای جعلی

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: هشدارهای پلیس فتا فقط در سایت این پلیس و خبرگزاری‌های رسمی و نشریات کشور منتشر می‌شود.
کد خبر: ۷۸۸۳۲۱

سرهنگ علیرضا آذردرخش با بیان این‌که شاهد هستیم برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه هشدارهایی را تحت عنوان پلیس فتا در این شبکه‌ها منتشر می‌کنند، اظهار کرد: بسیاری از این هشدارها جعلی، تاریخ گذشته و کذب است.

وی در خصوص انتشار آخرین هشدار از زبان پلیس فتا در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه افزود: ویروس XALAN گوشی‌های همراه برای آبان سال 90 است که در خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در آن تاریخ به نقل از کارشناسان آی‌تی منتشر شده است. سرهنگ آذردرخش ادامه داد: این امر فقط برای جذب مخاطب در میان کاربران صورت می‌گیرد و کاربران فریب این دست هشدارها در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه را نخورند و برای اطمینان از این‌که این هشدار از سوی پلیس فتا صادر شده است، می‌توانند به سایت پلیس فتا مراجعه کنند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا افزود: کاربران دقت کنند در پی هشدارهای جعلی از زبان پلیس به هیچ وجه نرم‌افزاری را از سایت‌های مختلف دانلود نکنند، چرا که احتمال دانلود بدافزار و ویروس‌های مخرب وجود دارد.

وی تصریح کرد: پلیس فتا تاکنون از کاربران نخواسته است برای مقابله با بدافزارها و ویروس‌های موجود در فضای سایبر نرم‌افزار خاصی را دانلود کنند، فقط همواره به کاربران تاکید کرده است که آنتی‌ویروس‌های خود را آپدیت کنند و از دانلودهای بی‌مورد و متفرقه از سایت‌ها مختلف پرهیز کنند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: در صورت لزوم به دانلود نرم‌افزار خاص برای ویروس خاص حتما پلیس فتا این نرم‌افزار را روی سایت خود بارگذاری خواهد کرد.

سرهنگ آذردرخش با بیان این‌که پلیس فتا در جهت شناسایی تهدیدات فضای سایبر از ابتدای تاسیس خود بحث اطلاع‌رسانی برای کاربران و شهروندان را در نظر داشته است، گفت: برای این کار در کنار تعامل و همکاری با خبرگزاری‌های رسمی کشور و نشریات عمومی و تخصصی، در سایت تخصصی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir تمامی هشدارهای ضروری منتشر شده است که کاربران می‌توانند با مراجعه به این سایت از این اطلاعات بهره ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها