منچستر یونایتد و منچسترسیتی از ساعت 19 و 30 دقیقه به مصاف هم می‌روند

شهر منچستر؛ به رنگ فوتبال

منچستر امروز شهر فوتبال دنیاست؛ شهری که به بهانه تقابل دو تیم قرمز و آبی‌پوش منچستر، از ساعت‌های اولیه صبح بیدار است و تا پاسی از شب هم نخواهد خوابید.
کد خبر: ۷۸۶۷۸۰

فارغ از شرایط جدول، دربی منچستر همیشه جزو حساس‌ترین دربی‌های فوتبال در دنیا بوده است، اما این بار جدول هم مزید بر علت است تا حساسیت‌های تقابل این دو تیم چند برابر شود. منچستر یونایتد که پس از رفتن سرالکس فرگوسن همیشه زیر سایه همشهری خود بود، سرانجام هفته گذشته با لوئیز فن خال هلندی توانست بالاتر از سیتی قرار بگیرد. پنج پیروزی متوالی در لیگ برتر پس از آن شکست غیرمنتظره مقابل سوانسی در هفته بیست و ششم، منچستر یونایتد را برای نخستین بار به رده سوم جدول کشاند. البته شاگردان فن خال حضور در جمع سه تیم برتر را بیشتر مدیون نتایج ضعیف منچستر سیتی در این هفته‌ها هستند. شاگردان مانوئل پگرینی پنج بازی از هفت بازی گذشته خود در تورنمنت‌های مختلف را شکست خورده‌اند که سه بازی آن در همین پنج هفته اخیر لیگ بوده است. با این نتایج، سیتی نه‌ فقط از کورس رقابت برای قهرمانی فاصله گرفت که حالا عنوان چهارمی خود را هم با توجه به نتایج خوب لیورپول در سال 2015 میلادی در خطر می‌بیند.

در چنینی شرایطی و در حالی که شکست آخر منچستر سیتی مقابل کریستال پالاس با انتقاد شدید کارشناسان مواجه شد، آبی‌ها قدم به ورزشگاه اولدترافورد می‌گذارند تا برای صد و شصت و نهمین بار به مصاف همشهری پرافتخار خود منچستریونایتد بروند.

مانوئل پگرینی، سرمربی شصت و یک ساله سیتی که گفته می‌شود این بازی آخرین فرصت او برای نشستن روی نیمکت این تیم به شمار می‌رود، در آستانه این بازی حساس در پاسخ به این پرسش که «چه احساسی دارید از این‌که منچستریونایتد، اصلی‌ترین رقیب‌ شما در جدول رده‌بندی بالاتر از شماست؟» گفت: در واقع تحت‌تاثیر قرار نگرفته‌ام، چون به نظرم کارنامه مربیگری فن‌خال نشان می‌دهد که همیشه تیم‌هایی هجومی داشته و تیم‌هایش عناوین قهرمانی را از آن خود کرده‌‌اند. منچستریونایتد بازیکنان خوب زیادی مانند آنخل دی‌ماریا، رادامل فالکائو، آندره هررا، خوان ماتا و دلی بلیند جذب کرده و تنها چیزی که برایم عجیب است این است که چرا با وجود این بازیکنان، منچستریونایتد ابتدای فصل عملکرد قابل قبولی نداشت، ولی به هر حال نحوه بازی کنونی آنها مرا غافلگیر نمی‌کند.سرمربی منچستریونایتد هم در آستانه شهرآورد منچستر گفت که او و شاگردانش رویای پیروزی در این شهرآورد را دارند. یونایتد با فن خال در اولین دیدار خود با سیتی در نوامبر گذشته با نتیجه یک بر صفر شکست. البته سیتی در هر چهار شهرآورد قبلی دو تیم در لیگ برتر، تیم پیروز بوده است تا احساس انتقام و جبران بیش از هر زمان دیگر در وجود قرمزهای اولدترافورد باشد. از طرفی قرارگرفتن در جایگاه سوم، ورود مستقیم یونایتد به لیگ قهرمانان اروپا، را تضمین خواهد کرد و هدف فان خال هم همین است. وی در این مورد افزود: باید پیروز شویم، زیرا این پیروزی، گام بزرگی در جدول است. تا یک ماه قبل، ‌کسی فکر نمی‌کرد سوم شویم، اما حالا هواداران از رتبه‌های بهتر حرف می‌زنند.بازی امروز از ساعت 19 و 30 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه اولدترافورد برگزار می‌شود؛ ورزشگاهی که تیم میزبان در این فصل بیشترین امتیازات را در آن به دست آورده است. نه چلسی صدرنشین و نه مدعیانی چون لیورپول، منچسترسیتی و آرسنال در این فصل به اندازه منچستر یونایند که 40 امتیاز در اودترافورد به دست آورده است، از بازی‌های خانگی امتیاز کسب نکردند.

هم‌اکنون منچستریونایتد با 62 امتیاز در مکان سوم جدول قرار دارد و منچسترسیتی هم با 61 امتیاز در مکان چهارم است. تماشای این شهرآورد حساس را از شبکه سوم سیما از دست ندهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها