تولد یک نوزاد می‌تواند زندگیتان را پر از شادی کند، اما پذیرش مسئولیت هم کار راحتی نیست. اگر می‌خواهید صاحب فرزند شوید، هر هفته با ما همراه باشید. از اولین گام تا تولد فرزندتان با شما خواهیم بود.
کد خبر: ۷۸۶۳۴۱

بدون شک خریدن سیسمونی یکی از لذتبخش‌ترین کارهای دنیا به حساب می‌آید و «کریر» یا صندلی مخصوص کودک ازجمله وسایلی است که در لیست خرید بیشتر خانواده‌ها وجود دارد، چون از لحظه به دنیا آمدن نوزاد در بیمارستان تا پایان دو یا حتی سه سالگی قابل استفاده است. البته زمانی بود که مادرها برای بیرون بردن نوزادان و کودکان نوپایشان آنها را در قنداق می‌پیچیدند و محکم بغل می‌کردند تا مبادا فرزندشان آسیبی ببیند، اما این روزها همه چیز پیشرفت کرده و این کریرها هستند که سلامت کوچولوها را تامین می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی هنگامی که بچه به دنیا می‌آید، همراهان حتما باید یک کریر به همراه داشته باشند تا پرستار، نوزاد را داخل آن بگذارد و تحویل پدر و همراهان دهد.

چرا از کریر استفاده کنیم؟

به گفته بسیاری از کارشناسان هدف از ساخت انواع کریر ایجاد شرایطی مانند رحم مادر بوده تا کودک در آن احساس راحتی کامل داشته باشد. البته کریرهای استاندارد بیشترین شباهت را به رحم مادر دارند، اما استفاده از کریرهای نامرغوب و غیراستاندارد موجب کمردرد و گردن درد در کودک می‌شود. این در حالی است که به گفته خیلی‌ها مهم‌ترین مورد استفاده از کریرها حمل کودک با ماشین است و عده‌ای هم این وسیله را مناسب برای پیاده‌روی با کودک می‌دانند؛ هرچند کالسکه جایگزین خوبی برای کریر در پیاده‌روی‌هاست.

فقط ماشین نیست

باید بدانید بجز ماشین در همه رفت و آمدها می‌توان از کریر استفاده کرد، چون در آغوش گرفتن کودک خطر افتادن او را در پی دارد، اما گذاشتن کودک در کریر موجب حفظ سلامت هرچه بیشتر کودک می‌شود. از طرفی کریر می‌تواند مکان خوبی برای خواب موقت کودک تا یک سالگی باشد. درواقع بسیاری از مادرها وقتی به مهمانی می‌روند یک دغدغه مهم دارند و آن پیدا کردن جای مناسبی برای خواب کودک است و کریر این مشکل را حل می‌کند.

ویژگی یک کریر استاندارد

هرچه شباهت یک کریر به رحم مادر بیشتر باشد، آن کریر از استانداردهای بالاتری برخوردار است. از طرفی بسیاری بر این باورند که هرچه کریر سبک‌تر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است، اما اصلا این‌طور نیست. بهترین کریرها قوسی متناسب با قوس کمر کودک دارند، دارای قفل ایمنی هستند، روی صندلی ماشین ثابت می‌شوند و دسته محکمی دارند. در عین حال، کاملا با زمین ترازند و با کوچک‌ترین حرکت نمی‌لغزند. البته تشک نرم و ضد حساسیت، استفاده از پلاستیک مرغوب و بی‌بو در ساخت و داشتن کمربند ایمنی مناسب از دیگر خصوصیات یک کریر استاندارد تلقی می‌شود. پس هنگام خرید سراغ مارک‌های شناخته شده چه خارجی و چه ایرانی بروید تا سلامت کودک به خطر نیفتد. همچنین فراموش نکنید قیمت همیشه ملاک خوبی برای خرید کالای مرغوب نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها