پرسپولیس یک - النصر صفر

هوای تازه فوتبال در آزادی

ورزشگاه آزادی مدت‌ها بود از قهر تماشاگران رنج می‌برد، اما همراه تماشاگران سرخ از دلتنگی درآمد، ورزشگاه صد هزار نفری آزادی را می‌گوییم که دیشب لبریز از تماشاگر شد و پرسپولیسی‌ها پس از چند وقت ناکامی، سرانجام کامیاب و سرشار از سرور شدند، سروری ناشی از شکست دادن یک بر صفر تیمی از سرزمین رقیب سنتی فوتبال ایران؛ عربستان.
کد خبر: ۷۸۵۹۸۷

به گزارش جام‌جم، دور چهارم لیگ قهرمانان آسیا در حالی دیروز و دیشب در نقاط مختلف قاره کهن پیگیری شد که در ورزشگاه آزادی تهران همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد پرسپولیس با حال و هوای خاص و شرایط ویژه‌ای میزبان النصر بود؛ حریفی که پیشتاز لیگ عربستان است و در دیدار رفت 3 بر صفر شاگردان حمید درخشان را شکست داده بود در این‌سو پرسپولیس تیم متزلزل و به عبارتی ضعیف لیگ برتر ایران که البته شرایطش با دیدار رفت به کلی تغییر کرده بود، حمید درخشان را روی نیمکت خود نمی‌دید و حسین عبدی به عنوان سرمربی موقت تیم را ارنج کرد و آن بالا در جایگاه ویژه برانکو ایوانکوویچ، سرمربی جدید سرخ‌ها به نظاره بازی نشسته بود تا ببیند قرار است چه تیمی را تحویل بگیرد و در هفته‌های آتی چه چالشی در پیش خواهد داشت.

هر چند نماینده فوتبال کشورمان دو مهره اصلی و محوری خود یعنی محسن بنگر در قلب خط دفاعی و محمد نوری را در میانه میدان به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، اما هواداران این تیم برایش سنگ تمام گذاشتند تا بعد از پیروزی شیرین نفت تهران مقابل الشباب عربستان یک پیروزی ارزشمند دیگر در جدال‌های رودررو با نمایندگان عربستان عاید فوتبال ایران شود. تماشاگران پرسپولیس دیشب به لطف رایگان بودن تماشای بازی و با انگیزه استقبال از سرمربی جدیدخود به غربی‌ترین نقطه تهران آمده بودند تا برانکو که در کنار حسین هدایتی ـ مرد همه‌کاره آتی مدیریت باشگاه ـ نشسته بود با استقبال خوبی مواجه شود. مالک متمول باشگاه استیل آذین که با تقبل هزینه جذب برانکو او را به پرسپولیسی‌ها هدیه داده بود، بلیت‌های بازی را نیز خرید تا تماشای بازی رایگان شود و استقبالی صد هزار نفری برای برانکو ترتیب بدهد. همه اینها دست به دست هم داد تا در داخل مستطیل سبز مهدی طارمی با ضربه پنالتی چیپ و به‌یاد‌ماندنی‌اش، ورزشگاه را منفجر و همه را به ضیافتی باشکوه مهمان کند.

در نیمه اول این دیدار تیم جوان پرسپولیس به هیچ عنوان اسیر فشار روانی نشد و ابتکار عمل را در میانه میدان از هافبک‌های النصر گرفت. در این میان دوندگی بی‌امان کفشگری و نورالهی با بازیسازی قابل قبول گابریل برزیلی همراه شد تا دروازه حریف چند بار تا مرز فروپاشی پیش برود، اما درخشش سنگربان آنها مانع گلزنی پرسپولیس شد. با وجود این نیمه نخست این مسابقه با تساوی بدون گل و در عین برتری محسوس شاگردان حسین عبدی خاتمه یافت.

در نیمه دوم النصر ارتباط بین هافبک‌های پرسپولیس را با مهدی طارمی، امید عالیشاه و هادی نوروزی (سه ضلع هجومی پرسپولیس) تا حد زیادی قطع کرد و بر بازی مسلط شد. هر چند در این دقایق نیز امید عالیشاه با بی‌دقتی یک موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد، اما برتری میدان از آن حریف بود. تا این‌که در دقیقه 61 روی حرکت مهدی طارمی در محوطه جریمه خطای پنالتی اتفاق افتاد که خود او با ضربه‌ای چیپ توپ را وارد دروازه النصر کرد تا پرسپولیس با یک گل از تیم عربستانی جلو افتاده و ورزشگاه آزادی را غرق در شادی کند.

در ادامه بازی در حالی که پرسپولیسی‌ها سعی در کنترل توپ و میدان داشتند بازی کمی به خشونت کشیده و دقایقی با وقفه همراه شد، اما بدون هیچ‌ اتفاق خاصی صحنه درگیری بازیکنان جمع شد. در ادامه در حالی که النصری‌ها برای زدن گل مساوی بی‌تابی می‌کردند و یک بار هم تیرک عمودی دروازه سوشا مکانی را به لرزه درآوردند، اما بازی با همان تک گل به پایان رسید تا پرسپولیس با 9 امتیاز درصدر جدول گروه اول این رقابت‌ها و در یک قدمی صعود به مرحله حذفی قرار گیرد.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها