jamejamonline
اقتصادی بانک بیمه و بورس کد خبر: ۷۸۴۸۴۲   ۱۷ فروردين ۱۳۹۴  |  ۱۱:۳۵

بانک مرکزی اعلام کرد:

تغییرات قیمت مواد غذایی

بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۲۹ اسفند ۹۳ را اعلام کرد.

تغییرات قیمت مواد غذایی

در واپسین روزهای سال گذشته قیمت ۷ گروه مواد غذایی افزایش، ۳ گروه ثابت و یک گروه کاهشی بوده است.

لبنیات نسبت به هفته مشابه سال قبل ۱۰.۹ درصد، برنج ۶.۶ درصد، حبوبات ۵.۲ درصد، میوه های تازه ۶۱.۵ درصد، گوشت مرغ ۱۶.۸ درصد، گوشت قرمز ۷.۳ درصد، قند و شکر ۵.۹ درصد و چای ۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

در این بخش قیمت روغن نباتی ۲ دهم درصد، سبزی های تازه ۱۷.۸ درصد و تخم مرغ نیز ۳.۸ درصد کاهش قیمت داشت.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای تمام اقلام نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل ۷/. درصد افزایش یافت و شانه ای ۸۰۰۰۰ الی ۱۰۵۰۰۰ ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای تمام اقلام ثابت بود. در گروه حبوب قیمت لوبیا سفید معادل ۳/. درصد افزایش داشت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری لیموشیرین عرضه نمی شد ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند. در گروه میوه های تازه قیمت تمام اقلام این گروه بین ۴/. درصد تا ۱۷.۲ درصد افزایش یافت. در گروه سبزی های تازه بهای سبزی های برگی ثابت بود. قیمت کدو سبز معادل ۲.۲ درصد، سیب زمینی ۳.۸ درصد و لوبیا سبز ۱/. درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۲/۲ درصد تا ۱۰.۳ درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل ۱/. درصد، گوشت تازه گاو و گوساله ۲/. درصد و گوشت مرغ ۸.۸ درصد افزایش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند معادل ۲/. درصد و شکر ۶/. درصد افزایش داشت و قیمت چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.(مهر)

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
معیشت،‌ در صدر اولویت‌ ها

معیشت،‌ در صدر اولویت‌ ها

با توجه به موج گرانی کالاهای اساسی و تورم‌های بی‌ سابقه در چند سال اخیر و همچنین رشد اقتصادی کشورمان که در یک دهه اخیر نزدیک به صفر بوده‌است، قدرت خرید مردم و خانوارهای ایرانی به‌ شدت کاهش یافته و سفره آنها نیز کوچک‌تر شده‌است.

توسعه تجارت از طریق دیپلماسی اقتصادی

توسعه تجارت از طریق دیپلماسی اقتصادی

دولت یازدهم و دوازدهم تمام تمرکز خود را روی حوزه خارجی، دیپلماسی سیاسی و پیش‌بردن قرارداد برجام گذاشت که این امر نیز صرفا وعده‌ای بیش نبود، به‌طوری‌که در هشت سال گذشته شاهد آن بودیم که در وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت اشتغال و معیشت مردم گشایشی به‌وجود نیامد و حتی سفره مردم نیز کوچک‌تر شد و در کنار کاهش ارزش پول ملی اغلب خانوارها قدرت خرید خود را از دست دادند.

گفتگو

بیشتر
تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

گفت‌وگو با مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره سرنوشت مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن

تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

پیشنهاد سردبیر بیشتر