پیام مرادی از اردبیل: گوشی من گلکسی‌اس3 است و تقریبا دو سال از خریدش می‌گذرد. یکی دو هفته‌ای می‌شود که موقع کار با اینترنت پشت گوشی گرم شده و پس از آن صفحه نمایش پرپر می‌زند و آنتن گوشی کلا می‌رود. گاهی هم طوری هنگ می‌کند که روشن یا خاموش هم نمی‌شود و حتما باید باتری را در آورد. پس از این کار هم شارژ باتری صفر می‌شود. در ضمن این مشکل هنگام کار با اینترنت وای ـ فای و اینترنت سیمکارت پیش می‌آید.
کد خبر: ۷۸۴۱۱۷

به احتمال زیاد باتری دستگاه شما خراب شده و با توجه به افزایش مصرف شارژ باتری هنگام استفاده از اینترنت وای ـ فای یا دیتای شبکه بروز مشکل را در این شرایط مشاهده می‌کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم چنانچه به یک باتری دیگر دسترسی دارید برای مدتی این شرایط را با تعویض باتری آزمایش کنید. در صورتی که مشکلی وجود نداشت مطمئنا مشکل از همان باتری است و در صورت بروز مجدد مشکل، دستگاه خود را به یکی از نمایندگی‌های مجاز ببرید تا پردازشگر مرکزی و دیگر قطعات از جمله پردازشگر گرافیکی آن را بررسی کنند.

علی غفاری از آذربایجان‌شرقی: در ضمیمه شماره قبل برنامه‌ای با نام RECUVA برای بازیابی تصاویر پاک شده معرفی کردید. من با این برنامه تعدادی عکس را بازیابی کردم، ولی بعدا متوجه شدم اندازه تصاویر بسیار کوچک‌تر شده (مثلا از 1920 در 1080 به 324 در 243 تغییر کرده است) در ضمن تصاویر به‌صورت Administrator درآمده و به‌طور مثال نمی‌توان آنها را Rotate کرد.

به احتمال زیاد عملیات بازیابی برای شما از محلی غیر از محل ذخیره‌سازی تصاویر صورت گرفته است. به‌عنوان مثال فرض کنید تصاویر شما در مکان شماره یک روی هارد‌دیسک ذخیره شده بوده و تصاویر بندانگشتی آن نیز با برنامه‌ای که آن تصاویر را مورد استفاده قرار می‌داده در اندازه 234 در 234 پیکسل ایجاد و در مکان شماره 2 ذخیره شده است. اکنون برنامه تصاویر ذخیره شده را که به وسیله سیستم‌عامل یا برنامه ایجاد شده و در مکان شماره 2 ذخیره شده بود، بازیابی کرده که به همین دلیل هم اندازه تصاویر کوچک‌تر است و هم امکان تغییرات در آن برای شما وجود ندارد، زیرا از سوی مدیر سیستم یا سیستم‌عامل ایجاد شده‌ است. به شما توصیه می‌کنیم عملیات اسکن را عمیق‌تر کنید و در صورتی‌که موفق نشدید تصاویری جز تصاویر مورد نظر پیدا کنید، برای اعمال تغییرات در آنها می‌توانید ضمن بازکردن هریک از تصاویر با ذخیره‌سازی مجدد آنها تحت نام جدید، کنترل اعمال تغییرات روی آنها را به‌دست بگیرید.

احمد از شیراز: نحوه پشتیبان‌گیری از آپدیت‌های ویندوز7 و آنتی‌ویروس (ESET) برای استفاده پس از نصب ویندوز جدید چگونه است؟

برای انجام یکی از این کار‌ها می‌توانید از یک نرم‌افزار کمک بگیرید. نرم‌افزار رایگان و متن باز WSUS Offline Update به شما این امکان را می‌دهد تا فایل‌های به‌روزرسانی مرتبط با ویندوز و مجموعه‌ آفیس را یک‌بار برای همیشه دانلود کرده و در دفعات بعد مورد استفاده قرار دهید. تنها نکته‌ای که ‌باید به آن توجه داشته باشید این است که برای استفاده از این برنامه لزوما ‌باید یک‌بار آپدیت‌ها را با برنامه دریافت کنید و روشی برای استخراج فایل‌های به‌روزرسانی موجود در سیستم‌عامل وجود ندارد.

http:‌/‌‌/‌download.wsusoffline.net

متاسفانه برای تهیه نسخه پشتیبان از بانک اطلاعاتی نرم‌افزار ESET روش مطمئن و کارآمدی که روی تمام نسخه‌های آن قابل استفاده باشد، وجود ندارد. در حالت کلی شما می‌توانید با توجه به نسخه‌ سیستم‌عامل نصب شده و نسخه‌ نرم‌افزار نصب شده روی آن، پوشه‌ای با نام Updfiles را در هارد‌دیسک رایانه جستجو کنید. (این پوشه در بیشتر موارد به‌صورت پنهان از نوع سیستمی است و برای مشاهده‌ آن به فعال‌سازی نمایش فایل‌های پنهان سیستمی نیاز دارید)

در برخی نسخه‌ها مسیر پیش‌فرض این پوشه به شکل زیر است:

ProgramData|ESET|ESET NOD32 Antivirus|Updfiles

ProgramData|ESET|ESET Smart Security|Updfiles

با پشتیبان‌گیری از این پوشه و انتقال آن به مکان مشابه در رایانه‌ دیگری که این نرم‌افزار روی آن نصب شده، می‌توانید با اتصال به اینترنت و طی مراحل به‌روزرسانی، از به‌روزرسانی سریع بهره‌مند شوید، زیرا فایل‌های موردنیاز برای دانلود به‌طور دستی از سوی شما روی هارد‌دیسک و در محل موردنظر ذخیره شده‌ و تنها کاری که برای به‌روزرسانی صورت می‌گیرد، بررسی مجوز استفاده از نرم‌افزار و فایل‌های موردنیاز است.

طاها علیمی از شهریار: با یک مشکل عمده در آپدیت خود‌به‌خود اپلیکیشن‌ها مواجه بودم که در شماره 506 کلیک، رهنمود لازم را یافتم. اکنون با مشکل دیگری مواجه هستم و آن باز شدن متعدد پنجره‌های ناخواسته‌ تجاری، بازی‌ها و... در مرورگرهاست. هر سه مرورگر کروم، اپرا و فایرفاکس این مشکل را دارند. گوشی من galaxy not4_sm910c است.

مطمئنا سیستم شما به یک نرم‌افزار تبلیغاتی آلوده شده اما این آلودگی در بسیاری موارد از جنس ویروس‌ها به‌شمار نمی‌رود. حدس می‌زنیم یک بازی یا نرم‌افزار رایگان را روی دستگاه خود نصب کرده‌اید که یکی از روش‌های کسب درآمد برای این نرم‌افزار، باز کردن پنجره‌های تبلیغاتی روی مرورگر دستگاه است.

البته ممکن است این پنجره‌ها روی مرورگر باز نشوند و روی دستگاه شما باز شوند، اما به‌دلیل آن‌که هنگام اتصال به اینترنت از مرورگر‌ها استفاده می‌کنید و تبلیغات نیز در همان زمان باز می‌شوند، ممکن است فکر کنید پنجره‌های تبلیغاتی روی مرورگر قرار گرفته‌اند. در هر حال برای اطمینان از آلوده نشدن به ویروس‌ها بهتر است یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس همچون Avira روی دستگاه هوشمند خود نصب کنید. در ادامه به فهرست نرم‌افزارهای نصب شده روی دستگاه بروید و گزینه‌های مشکوک را حذف کنید. توجه داشته باشید نرم‌افزارهایی همچون فیلترشکن‌ها مملو از چنین مشکلاتی است و با استفاده از این روش‌های تبلیغاتی، درآمدزایی می‌کنند.

میکائیل حسینی از بروجرد: با چه برنامه‌ای باید Microsoft NET Framework 3.5 را روی ویندوز 8 اینترپرایز نصب کنم؟ همه راه‌های ممکن را امتحان کردم ولی نتیجه نداد و پرسش دوم این‌که آیا ویندوز 10 به طور کامل وارد بازار شده و اگر وارد شده لینک دانلود آن چیست؟

ابزار NET Framework 3.5 به‌طور مجزا برای ویندوز 8 و 8.1 قابل دانلود نیست، زیرا این ابزار در این نسخه از ویندوز گنجانده شده و برای استفاده از آن کافی است فعالش کنید. برای این منظور نیز می‌توانید از دو روش استفاده کنید؛ روش اول نیازمند ارتباط اینترنتی است و روش دوم به‌صورت آفلاین.

روش اول: به کنترل پانل بروید روی Programs کلیک کنید و در ادامه گزینه‌ Turn Windows features on or off را انتخاب کنید.

گزینه ‌NET Framework 3.5 را فعال کرده و با کلیک روی اوکی منتظر بمانید تا عملیات فعال‌سازی به پایان برسد.

روش دوم: دیسک نصب ویندوز 8 را داخل درایو نوری قرار داده و به پوشه‌ sources|sxs مراجعه کنید.

ابزار خط فرمان را با تایپ دستور CMD.EXE در کادر جستجو به‌صورت Administrator اجرا کرده و فرمان زیر را در خط فرمان وارد کنید:

Dism.exe ‌/‌online ‌/‌enable ـ feature ‌/‌featurename:NetFX3 ‌/‌All ‌/‌Source:E:|sources|sxs ‌/‌LimitAccess

نکته: به‌جای عبارت : E عنوان درایو نوری را قرار دهید.

با تایپ این دستور و فشردن کلید اینتر، عملیات کپی فایل‌های موردنیاز و فعال‌سازی ابزار NET Framework 3.5 انجام شده و شما می‌توانید برنامه‌های نیازمند این ابزار را اجرا کنید.

توجه: چنانچه سیستم‌عامل رایانه‌ خود را از ویندوز 7 به ویندوز 8 به‌روزرسانی کرده باشید این قابلیت به‌طور پیش‌فرض فعال است.

در پاسخ به پرسش دوم نیز ویندوز 10 اکنون به‌صورت نسخه‌ پیش‌نمایش فنی در اختیار کاربران قرار گرفته و هنوز نسخه‌ نهایی آن منتشر نشده است.

توجه

سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما در کلیک چاپی یا آنلاین به نشانی Click.jjo.ir باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و نام شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.

دانیال میرعمادی از تهران: آیا روش مناسبی برای بازیابی رمز فایل‌های فشرده با پسوند rar و zip وجود دارد یا انجام این کار عملا غیرممکن است؟ من نرم‌افزار‌های زیادی را برای این کار امتحان کردم ولی همه آنها ناکارآمد هستند و سرعت بسیار کمی دارند. البته سخت‌افزار رایانه‌ام قوی است و مشکلی در مورد قدرت پردازش ندارد.

توجه داشته باشید رمز فایل‌های فشرده با به‌کارگیری حفره‌های امنیتی قابل شکستن نیست. در نتیجه تنها راه به‌دست آوردن این رمزها، حدس زدن آنهاست. این روش به Brute- force معروف است و در آن تمام گزینه‌های احتمالی بررسی می‌شود. نرم‌افزارهایی که برای بازیابی رمزعبور فایل‌های فشرده طراحی شده‌ است در بیشتر موارد فهرستی از پرتکرارترین رمزهای عبور را بررسی می‌کند و در صورتی‌که رمز فایل در فهرست موجود باشد، موفق می‌شوند آن را در اختیار شما قرار دهند. در غیر این‌صورت عملیات بازیابی از طریق فهرست رمزها با شکست مواجه شده و عملیات Brute- force آغاز می‌شود. در این روش شما مشخص می‌کنید ترکیبی از حروف، اعداد یا نشانه‌ها با طول رشته‌ موردنظر مورد استفاده قرار گیرد و نرم‌افزار تمام حالت‌های ممکن از رمزهای ایجاد شده در شرایط مشخص از سوی شما را تولید و روی فایل مورد نظر امتحان می‌کند. در صورتی‌که بتواند فایل را باز کند رمز مورد نظر در اختیار شما قرار ‌می‌گیرد و در غیر این‌صورت دوباره عملیات با شکست مواجه می‌شود.

استفاده از این روش در بیشتر موارد در صورتی موفقیت‌آمیز است که رمز موردنظر از طول رشته‌ای تا نهایتا هشت کاراکتر برخوردار باشد. هرچه تنوع کاراکترها (حروف بزرگ یا کوچک، اعداد و نشانه‌ها) کمتر باشد، عملیات حدس رمزها سریع‌تر بوده و تعداد رمزهای احتمالی نیز کاهش می‌یابد. با افزایش طول رشته‌ رمز و تنوع نوع کاراکترها تعداد رمزهای احتمالی تقریبا عدد بسیار بزرگی می‌شود و آزمایش تمام آنها روی فایل شما ممکن است به یک ماه یا حتی بیشتر زمان نیاز باشد. (انجام این کار غیرممکن نیست اما نیازمند صرف زمان بسیار است).

به همین دلیل است که هنگام انتخاب رمزعبور نیز همواره توصیه می‌شود طول آن کمتر از هشت کاراکتر نباشد و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نشانه‌ها را در رمز خود ایجاد کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها