از هر 5 کارمند یکی کار می کند بقیه تماشاچی هستند!

کار مفید کارمندان تونسی فقط ۸ دقیقه

در یک گزارش رسمی در تونس میانگین کار مفید هر کارمند و کارگر در این کشور فقط هشت دقیقه در روز عنوان شد.
کد خبر: ۷۸۳۷۳۱
کار مفید کارمندان تونسی فقط ۸ دقیقه

جمعیت مبارزه با فساد در تونس روز گذشته (پنجشنبه) گزارشی را منتشر کرد که در آن آمده است میانگین زمانی که هر کارگر یا کارمند تونسی در روز برای کار خود می گذارد از هشت دقیقه تجاوز نمی کند ضمن اینکه میانگین غیبت در ادارات دولتی به 90 درصد می رسد.

این گزارش چنین پدیده ای را نشان از گسترش فساد در کشور دانست و افزود: شواهد نشان می دهد حضور 80 درصد از کارکنان در ادارات صوری است و در واقع این کارکنان غایب هستند.

بر اساس گزارش جمعیت مبارزه با فساد تونس، روزهای کاری سال برای هر کارمند تونسی از 105 روز تجاوز نمی کند ضمن اینکه از هر پنج کارمندی که بر سر کار حاضر می شوند فقط یکی کار می کند و بقیه تماشاچی هستند.

این گزارش خسارات ناشی از غیبت کارکنان در موسسات و ادارت کشوری را در سال 2015، حدود یک میلیون و 86 هزار روز کاری دانست.

ابراهیم میساوی، رئیس جمعیت مبارزه با فساد در تونس میانگین کل غیبت در ادارات خصوصی را 10 درصد و این میانگین را در موسسات دولتی 90 درصد عنوان کرد.

نکته دیگری که در این گزارش به آن اشاره شده است افزایش تعداد کارکنان در کشور است. در این گزارش تعداد کارمندان و کارگران در تونس 800 هزار نفر عنوان شد و آمده است این آمار در شرایطی است که نیاز کشور به مراتب پایین تر از این رقم است.

کشور تونس در سال 2014، در فهرستی که سازمان بین المللی شفافیت از فساد در کشور منتشر کرد، از میان 175 کشور در رتبه 79 قرار گرفته بود در شرایطی که رتبه این کشور در سال 2010 میلادی 59 بوده است.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مجیدو
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
۰
۰
خخخخخخخخخخخخ ایران یك رتبه سقوط كرد

نیازمندی ها