معاون عربی و افریقای وزارت امور خارجه:

نظامی گری، اوضاع را پیچیده‌تر می کند

معاون عربی و افریقای وزارت امور خارجه: تحولات چند ساله اخیر در منطقه نشان داده که اقدامات نظامی نه ‌تنها مشکلات را حل نکرده بلکه اوضاع را پیچیده‌تر کرده است.
کد خبر: ۷۸۳۵۵۷
نظامی گری، اوضاع را پیچیده‌تر می کند

معاون عربی و افریقای وزارت امور خارجه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی کمک به آوارگان سوریه در کویت با معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت دیدار و از برگزاری موفق اجلاس تشکر کرد.

حسین امیرعبداللهیان همچنین در رایزنی با آقای خالد جارالله قائم مقام وزارت خارجه کویت درخصوص همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه از جمله یمن، عراق، بحرین و سوریه گفتگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه ضمن تشکر از امیر دولت کویت برای برگزاری سومین کنفرانس بین المللی کمک به آوارگان سوریه، برگزاری منظم کمیسیون مشترک و کمیته‌های مشترک دو کشور را نشان‌دهنده اراده دو طرف برای توسعه روابط و همکاری های دوجانبه دانست.

دو طرف سفر سال جاری امیر کویت به تهران را نقطه عطفی در روابط دو کشور خواندند و بر اهمیت سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به کویت تأکید کردند.

امیرعبداللهیان با ابراز تأسف از حملات نظامی خارجی به یمن و کشته شدن مردم بی‌گناه این کشور در این حملات، توقف هر گونه اقدام نظامی علیه یمن را خواستار شد.

معاون عربی و افریقای وزارت امور خارجه افزود: تحولات چند ساله اخیر در منطقه نشان داده است که اقدامات نظامی و خشونت‌آمیز نه‌تنها مشکلات را حل نکرده بلکه اوضاع را در عراق، سوریه،‌ بحرین و اخیرا در یمن پیچیده‌تر کرده است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر این اعتقاد است که مشکلات به وجود آمده در این کشورها صرفا راهکار سیاسی دارد بر ضرورت توقف سریع عملیات نظامی و اقدامات خشونت‌آمیز و گفتگوهای جدی میان طرف‌های مختلف یمنی تأکید کرد.

معاون وزیر خارجه با اشاره به سوابق دیدار وزرای امور خارجه ایران و سعودی در نیویورک و دیدار خود با سعودالفیصل در ریاض، بر اهمیت ادامه گفتگوهای دو کشور تأکید و از اقدامات نظامی سعودی علیه یمن انتقاد کرد.

خالد جارالله قائم مقام وزیر خارجه کویت نیز با ابراز خرسندی از مناسبات سیاسی میان دو کشور و تشکر از مشارکت کشورمان در این اجلاس، اوضاع یمن را پیچیده توصیف کرد.

وی با تأکید بر ضرورت نیل به راهکار سیاسی مناسب در قبال تحولات منطقه به‌ویژه یمن، نقش جمهوری اسلامی ایران را در این تحولات تاثیرگذار دانست.

خالد جارالله وضع آوارگان سوری را ناگوار خواند و هدف از برگزاری این اجلاس را کاهش دردهای مردم سوریه بیان کرد.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها