هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا ؛

شکست تراکتورسازی مقابل الاهلی عربستان

پرونده رقابت‌های فوتبال باشگاهی در سال 93، امشب با دیدار دو نماینده کشورمان در دور سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بسته خواهد شد؛ جایی که نفت و تراکتورسازی باید همچون پرسپولیس و فولاد به مصاف تیم‌های عربستانی بروند.
کد خبر: ۷۸۱۵۵۶
ادامه ماراتن ایران - عربستان در لیگ قهرمانان آسیا

در تهران و از ساعت 16، تیم نفت تهران میزبان الشباب عربستان است. برای نفت صدرنشین لیگ برتر فوتبال ایران است قرار گرفتن در جایگاه چهارم گروه B لیگ قهرمانان آسیا به هیچ وجه قابل قبول نیست. نفتی‌ها که در دو بازی آسیایی قبلی خود فقط یک امتیاز کسب کردند، امروز با تکیه بر نیروی جوانی و البته انگیزه بالایی که دارند در صدد کسب اولین برد آسیایی هستند تا دور برگشت را با امیدواری بیشتری پیگیری کنند.

علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار امروز با بیان این‌که شناخت خوبی از تیم الشباب دارند، گفت: می‌دانیم که بازی آسانی در پیش نداریم. الشباب تیم خوب و منظمی است. به همین خاطر هم ما این تیم را به خوبی آنالیز کرده‌ایم و برای پیروزی مقابل آنها به میدان می‌رویم.

وی در مورد این‌که این بازی مرگ و زندگی برای نفت خواهد بود، گفت: این‌گونه نیست. همه تیم‌ها از شرایط مساوی برخوردار هستند. با این حال باید تلاش کنیم تا سه امتیاز این بازی را از آن خود کنیم و جایگاه خود را در جدول بهتر کنیم. ما همه بازیکنان را در اختیار داریم و امیدوارم در این شرایط بتوانیم از فرصت پیش آمده به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و به پیروزی برسیم.

بازیکن ملی‎پوش تیم فوتبال نفت تهران هم تأکید کرد تیمش برای برد برابر الشباب به میدان می‎رود. وحید امیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازی سوم تیم نفت در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار کرد: بازی سختی برابر الشباب عربستان داریم و چون در دو بازی گذشته نتیجه خوبی کسب نکرده‎ایم ، چاره‎ای جز کسب سه امتیاز نداریم. برای این‌که شانس صعود داشته باشیم و چون دو بازی دور برگشت نیز باید در خانه حریفان به میدان برویم، محکوم به برد هستیم.

امیری با بیان این‌که بعد از برتری برابر استقلال و صدرنشینی در لیگ برتر با روحیه‎ خوبی به مصاف الشباب می‎رویم، بیان کرد: امیدواریم تماشاگران مثل بازی‎های گذشته ما را تنها نگذارند تا با خاطره‌ای خوش سال را به پایان ببریم و عیدی خوبی به ملت ایران بدهیم.

دیروز همچنین سرمربی تیم فوتبال الشباب عربستان کسب امتیاز از نماینده ایران را هدف این تیم دانست و گفت: شرایط این گروه به گونه‌ای است که تکلیف تیم‌های صعود کننده مشخص نیست. جیم پاچکو در نشست خبری قبل از دیدار روز چهارشنبه تیمش با نفت ایران با بیان این مطلب افزود: فکر می‌کنم بازی سختی را پیش رو داشته باشیم. نفت تیم خوب و قدرتمندی است. ما باید خیلی هوشمندانه بازی کنیم تا بتوانیم سه امتیاز این دیدار را از آن خود کنیم. در گروهی که ما قرار داریم تعادل برقرار است و هر چهار تیم از کیفیت نزدیکی برخوردارند. به همین خاطر نمی‌شود از قبل پیش‌بینی کرد که کدام تیم می‌تواند به پیروزی برسد.

در دیگر بازی این گروه پاختاکور ازبکستان از ساعت 15 و 30 دقیقه در ازبکستان میزبان العین امارات است. پیروزی پاختاکور در این بازی خانگی صدرنشینی آنها را در پایان دور رفت تضمین می‌کند.

اما در گروه D الاهلی عربستان صدرنشین در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده میزبان تراکتورسازی است. تراکتورسازان که هفته پیش بردی ارزشمند برابر الاهلی امارات بدست آورند، با هدف کسب امتیاز به این کشور عربی سفر کرده‌اند، نتیجه‌ای که حتی می‌تواند این تیم را در پایان سال ۹۳ و دور رفت این مسابقات صدرنشین گروه کند. با این حال سخت‌ترین بازی این تیم در مرحله مقدماتی شاید برابر همین الاهلی عربستان باشد، چون این تیم فعلا صدرنشین گروه چهارم است. بی شک الاهلی نمی‌خواهد براحتی در خانه امتیاز از دست بدهد. در این شرایط باید امیدوار بود که نماینده ایران می‌تواند در آخرین بازی تیم‌های باشگاهی ایران در سال ۹۳، یک نتیجه ارزشمند به‌دست آورده و مردم ایران و هواداران تیم خود را خوشحال کند. دیدار دو تیم الاهلی و تراکتورسازی از ساعت 20 و 50 دقیقه به وقت تهران برگزار می‌شود.

برنامه بازی‌های امروز

گروه B: پاختاکور ازبکستان - العین امارات، نفت ایران - الشباب عربستان

گروه D: الاهلی امارات - نسف‌ قارشی ازبکستان، الاهلی عربستان - تراکتورسازی ایران

گروه G: بریزبن رور استرالیا - سووون بلووینگز کره‌جنوبی، بیجنگ گوآن چین - اوراوارد دیاموندز ژاپن

گروه H: اف‌سی سئول کره‌جنوبی - وسترن سیدنی واندرز استرالیا، گوانگژو اورگرانده چین - کاشیما آنتلرز ژاپن

فولاد روی نوار تساوی

تیم فوتبال فولاد که در گروهC لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الهلال عربستان، السد قطر و لکوموتیو ازبکستان همگروه است، دیروز و در سومین دیدارش در فصل جدید این رقابت‌ها در اهواز برابر الهلال به تساوی بدون گل دست یافت تا همچنان روی نوار تساوی حرکت کند.

فولادی‌ها که در دو بازی گذشته خود با السد و لوکوموتیو ازبکستان به تساوی رسیده بود، در حالی مقابل الهلال با نتیجه بدون گل متوقف شدند که در بیشتر دقایق بازی تیم برتر زمین بودند و حتی یک بار تیر دروازه حریف را با ضربه چاگو به لرزه درآوردند، اما در نهایت با بدشانسی به تک‌امتیاز این بازی خانگی بسنده کردند تا با سه امتیاز چشم به بازی‌های دور برگشت بدوزند.

اسکوچیچ در این بازی از سروش رفیعی که به دلیل خدمت سربازی از همراهی این تیم در لیگ برتر محروم است هم از دقیقه 80 به بعد استفاده کرد، اما باز هم نتوانست به نوار ناکامی‌های تیمش پایان دهد. تساوی با الهلال هفتمین دیدار متوالی فولاد در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا بود که بدون پیروزی این تیم به پایان رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها