مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات برگزاری آزمون سراسری سال ۹۴ از ثبت‌نام ۸۸۰ هزار و ۷۵۶ نفر در این دوره از آزمون خبر داد و گفت: بیشترین متقاضی در گروه علوم تجربی ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۷۸۱۲۰۱

حسین توکلی در گفت‌وگو با مهر افزود: در بین جمعیت ثبت‌نام‌کنندگان، ۵۱۸ هزار و ۱۵۷ نفر زن و ۳۶۲ هزار و ۵۹۹ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر 58.83 درصد داوطلبان زن و 41.17 درصد داوطلبان مرد هستند.

وی یادآور شد: از مجموع کل داوطلبان ثبت‌نام‌کننده، ۱۸۱ هزار و ۸۴۶ نفر در علوم ریاضی، ۴۹۸ هزار و ۸۲۲ نفر در علوم تحربی، ۱۸۲ هزار و ۲۳۹ نفر در علوم انسانی، ده هزار و ۸۶۸ نفر در هنر و 6981 نفر در زبان‌های خارجی ثبت‌نام کرده‌اند. مشاور عالی سازمان سنجش عنوان کرد: با توجه به این‌که در آزمون سراسری سال ۹۳ یک میلیون و ۳۱ هزار و ۳۸۱ نفر ثبت‌نام کرده بودند، بنابراین آمار ثبت‌نام‌کنندگان آزمون سال ۹4 نسبت به سال 93، ۱۵۰ هزار و ۶۲۵ نفر معادل 14.60 درصد کمتر است. این مقام مسئول یادآور شد: کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۴ همه گروه‌های آزمایشی از یکشنبه هفدهم خرداد تا چهارشنبه بیستم خرداد ۹۴ روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها