رئیس پلیس راه راهور خبر داد:

برف و باران در محورهای 20 استان ایران

مازندران، خراسان رضوی، خوزستان، گیلان و اصفهان به ترتیب استان‌هایی هستند که براساس پیش‌بینی مسئولان پلیس راه بیشترین مسافر نوروزی را خواهند داشت.
کد خبر: ۷۸۰۸۴۳
تازه‌ترین اخبار جاده‌ای برای مسافران

رئیس پلیس راه کشور می‌گوید: ترافیک در جاده‌هایی که به این استان‌ها می‌رسند از 6 صبح آغاز شده و تا ساعات پایانی عصر ادامه خواهدداشت. همچنین از ظهر بیست و هفتم اسفند همزمان با تعطیل شدن ادارات، ترافیک در جاده‌های کشور شروع خواهد شد و ترافیک تا بیست و نهم اسفند در جاده‌های کشور سنگین خواهد بود، اما از شدت آن در روز یکم فروردین اندکی کاسته شده و از دوم فروردین دوباره به شدت آن اضافه می‌شود.

محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راه کشور در گفت‌وگو با جام‌جم می‌افزاید: محورهایی که به شهرهای شمالی، مرکزی، خراسان رضوی و مقصد کاروان‌های راهیان نور ختم می‌شود ترافیک بیشتری خواهند داشت؛ به همین دلیل باید به مسافران نوروزی که تا آخر هفته سفر خود را آغاز می‌کنند، هشدار داد که روزهای آغازین تعطیلات نوروزی به علت ترافیک بالا احتمال حادثه بیشتری دارد.

حمیدی ادامه می‌دهد: مسافران نوروزی را می‌توان به سه گروه تقسیم کرد؛ دسته اول افرادی هستند که از امروز (بیست و پنجم اسفند) مسافرت خود را شروع کرده و تصمیم دارند تا پایان هفته اول فروردین به منزل خود برگردند. گروه دوم نیز افرادی هستند که مسافرت‌شان از هفته دوم فروردین آغاز می‌شود و گروه سوم را نیز شهروندانی تشکیل می‌دهند که برای حدود دو هفته تعطیلات نوروزی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی اظهار می‌کند: برهمین اساس می‌توان گفت روزهایی که این گروه از شهروندان سفر خود را آغاز کرده یا به آن پایان می‌دهند از پرترافیک‌ترین روزهای تعطیلات نوروزی است.

این درحالی است که هفتم و هشتم فروردین نیز ترافیکی مانند دو روز پایانی تعطیلات نوروزی خواهد داشت، زیرا درحالی که گروهی از شهروندان به مسافرت خود پایان می‌دهند؛ عده‌ای قصد شروع مسافرت خود را دارند.

رئیس پلیس راه کشور ابراز می‌کند: ترافیک در جاده‌هایی مانند چالوس و هراز به دلیل عرض کم بیشتر است، به همین دلیل پلیس تصمیم‌هایی برای یکطرفه شدن آنها گرفته یا در برخی محورها مانند تهران ـ کرج و کرج ـ قزوین تردد کامیون‌ها را ممنوع خواهد کرد.

واژگون نشوید

41 درصد از حوادث رانندگی نوروز سال گذشته به علت واژگونی خودرو اتفاق افتاد، دلایل این حوادث را نیز باید خستگی، نبود مهارت کافی رانندگی، خواب آلودگی و یکنواخت بودن مسیرها دانست، درباره بیشترین آمار واژگونی خودروها باید یادآور شد،سه محور شیراز ـ اصفهان، شاهرود ـ سبزوار و رشت ـ لاهیجان رکورددار واژگونی خودرو در تعطیلات نوروزی سال گذشته بوده است.

به گفته حمیدی بیشترین آمار واژگونی خودرو بین ساعت 12 تا17 ثبت شده است.

جاده‌های شلوغ کشور

چالوس، هراز، فیروزکوه، قزوین – رشت، ساوه – همدان، اردبیل ـ آستارا، اردبیل – سراب، خلخال – اسالم، اردبیل – سرچم، قوچان ـ مشهد، مشهد ـ نیشابور، مشهد ـ سبزوار، محور چمن بید ـ بجنورد – شیروان، محور بانه ـ سقز، سنندج ـ مریوان، مریوان ـ سنندج، جاده یزد ـ طبس، جاده گلوگاه ـ گرگان ـ جنگل گلستان، جاده‌های اصلی استان بوشهر، محورهای اصلی استان اصفهان، جاده گچساران ـ بهبهان، گچساران ـ نورآباد و یاسوج – بابامیدان،محور سلفچگان ـ قم، جاده قدیم کاشان ـ قم و جاده قدیم تهران ـ قم، محور بندرعباس – سیرجان، جاده سیرجان – بافت، محور ایذه – شهرکرد، جاده زابل ـ زاهدان، زاهدان نهبندان و زاهدان ـ خاش برخی از جاده‌های پرترافیک کشور است، هرچند پلیس قصد دارد حضور پررنگی در این جاده‌ها داشته باشد، اما نکته اینجاست که فقط تلاش شهروندان برای مدیریت سفر خود می‌تواند تا حد قابل توجهی از حوادث ترافیکی را در این محورها کم کند.

توصیه‌های پلیس به مسافران نوروزی

*‌ هدف از سفر فقط رسیدن به مقصد نیست، عجله در سفر علاوه بر بالا بردن احتمال تصادف سبب می‌شود قسمتی از زیبایی‌های سفر را از دست بدهید.

* 30 درصد تصادف‌ها در حومه شهرها رخ می‌دهد، رانندگانی سبب این حوادث می‌شوند که به‌رغم خستگی به رانندگی ادامه می‌دهند.

*‌ قبل از شروع سفر با همکاری اعضای خانواده برنامه مدیریت سفر تهیه کرده و نقاطی را برای استراحت و اقامت روی نقشه پیش بینی کنید.

* سرنشینان خودرو در کنار این‌که نباید حواس راننده را پرت کنند، باید مراقب باشند شخصی که در مسیرهای یکنواخت مانند مناطق کویری رانندگی می‌کند دچار خواب آلودگی و خستگی نشود.

*‌ با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف در برخی مناطق، شهروندان باید زنجیر چرخ، لباس گرم و مواد غذایی همراه داشته و هنگام عبور از مناطق کوهستانی از پر بودن باک اتومبیل خود مطمئن باشند.

*‌ برای اطلاع یافتن از شرایط ترافیکی جاده‌های کشور می‌توانید با تلفن 120 تماس بگیرید.

*‌ پس از هر دو ساعت رانندگی بهتر است 15 دقیقه استراحت کنید.

* در بزرگراه‌هایی که ترافیک به شکل روان درجریان است، فاصله طولی مناسب را با دیگر خودرو‌ها رعایت کنید تا شرایط را برای تصادف‌های زنجیره‌ای فراهم نکنید.

*‌ دوربین‌های ثبت تخلف سرعت به یکدیگر وصل هستند و با توجه به میانگین سرعت، خودرو‌ها را جریمه می‌کنند به همین دلیل کاهش سرعت هنگام نزدیک شدن به این دوربین‌ها نمی‌تواند راه مناسبی برای فرار از جریمه شدن باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها