به گزارش ایرنا، فرهاد بهنیا دیروز در جمع خبرنگاران افزود: مصرفکنندگان به دلیل قیمت پایین این نوع قطعات بیشتر به خرید آنها تمایل دارند، در حالی که اگر نظارت دقیقی بر واردات این قطعات از سوی سازمان استاندارد و گمرک صورت گیرد، شاهد واردات بالای این قطعات یدکی بیکیفیت نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه 670 آزمایشگاه در سراسر کشور فعال است که میتوان کیفیت قطعات وارداتی را از طریق آنها مورد آزمون قرار داد، اظهار کرد: هزینه تولید خودروهای چینی 34 درصد کمتر از قیمت تمام شده خودرو در ایران است بنابراین اکنون واردات بیرویه خودروهای چینی را به کشور شاهد هستیم.
امویام 110، در چین هم خریدار ندارد
از سوی دیگر اعلام شد: امویام 110، خودرویی که در سال جاری رشد تولید زیادی در ایران داشته، سالهاست که دیگر حتی در خود کشور چین هم تولید نمیشود.
به گزارش ایسنا، نگاهی به جدول ردهبندی کیفی خودروهای داخلی نشان میدهد که خودروی امویام 110 در انتهای ردهبندی قرار داشته و عنوان بیکیفیتترین خودروی داخلی را از آن خود کرده است.
نکته قابل توجه در رابطه با این خودرو آن است که با وجود قرار داشتن در انتهای جدول ردهبندی کیفی، تولید آن در 11 ماهه سال جاری معادل 328 درصد افزایش داشته است. افزایش تولید و فروش این خودروی چینی در ایران در حالی است که به گفته سرهنگ رستمی، معاون فنی پلیس راهور، تولید امویام 110 چند سالی است که حتی در خود کشور چین هم متوقف شده است.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد