نفت تهران با پیروزی بر استقلال، سال 93 را با صدرنشینی در لیگ برتر به پایان رساند

روزشماری برای بازگشت «علی منصور»

«70 روز مانده تا بازگشت علی منصور به استقلال» این پلاکارد که در طول بازی استقلال و نفت به چشم خیلی‌ها آمد، تقریبا همه داستان بازی بزرگ هفته بیست و سوم بود؛ جدالی که در نهایت با پیروزی یک بر صفر نفت به پایان رسید تا طلایی‌پوشان تهرانی با علیرضا منصوریان صدرنشین سال 93 فوتبال ایران لقب بگیرند.
کد خبر: ۷۷۹۹۲۶

چهار سال پیش وقتی تراکتورسازی با هدایت امیر قلعه‌نویی به تهران آمد تا مقابل راه‌آهن بازی کند، هواداران استقلال پلاکاردی را شبیه آنچه روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی وجود داشت، با خود به ورزشگاه تختی تهران برده بودند تا به استقبال امیر قلعه‌نویی بروند. روی آن پلاکارد نوشته شده بود؛ «22 روز مانده به بازگشت ژنرال به استقلال.»

همان هم شد. قلعه‌نویی در پایان آن فصل جانشین پرویز مظلومی شد تا به نوعی نوشته روی آن پلاکارد تعبیر شود. حالا انگار تاریخ در حال تکرار است. تیم امیر قلعه‌نویی یکی از حساس‌ترین بازی فصل را به تیم علیرضا منصوریان باخت تا روزشماری که برای بازگشت سرمربی کنونی نفت به استقلال نوشته شده بود بیشتر به حقیقت نزدیک شود.

این بازی در شرایطی برگزار شد که تراکتورسازی پیش از آن با پیروزی 3 بر صفر مقابل راه‌آهن خود را به صدر جدول لیگ رسانده بود. آبی‌ها هم می‌دانستند با این نتیجه دیگر شانسی برای صدرنشینی ندارند، اما بردن نفت حداقل برای امیر قلعه‌نویی حسابش از بقیه بازی‌ها جدا بود. استقلال که بازی رفت را به نفت باخته بود، برای این‌که از کورس قهرمانی عقب نیفتد، باید نفت را شکست می‌داد، اما نتیجه آن شد که آبی‌ها از آن هراس داشتند.

توپ در این بازی حساس بیشتر در میانه میدان بود، اما نفت در مجموع تیم برتر میدان بود و مزد این برتری را هم با گل دقیقه 80 پادوانی گرفت. این مهاجم برزیلی 20 دقیقه قبل از صحنه گل می‌توانست از روی نقطه پنالتی دروازه استقلال را باز کند، اما ضربه آرام او را محسن فروزان دفع کرد. با این حال در دقیقه 80 با یک ضربه سر تماشایی صدرنشینی را به تیمش تقدیم کرد تا استقلال که بیشتر به دنبال نباختن بود، باختی تلخ را تجربه کند. ضربه سر سجاد شهباززاده، جدی‌ترین موقعیت استقلال برای نباختن در این بازی را هم علیرضا بیرانوند در دقیقه 90 با یک واکنش تماشایی دفع کرد تا به این ترتیب نفت برنده بازی بزرگ هفته بیست و سوم لقب بگیرد و بار دیگر به صدر جدول بازگردد.

با این نتیجه حالا شاید تعداد آنهایی که پیگیر روزشمار بازگشت علیرضا منصوریان به استقلال هستند، بیشتر شود. مخصوصا اگر بدانیم منصوریان هم در نشست خبری بازی گفت: اگر استقلال پیشنهاد سرمربیگری بدهد، می‌پذیرم.

سرمربی نفت که البته دوست نداشت خوشحالی‌اش را از بردن تیم محبوبش بروز دهد، با بیان این‌که در بازی برابر استقلال یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی‌اش را پشت‌سر گذاشته است در جمع خبرنگاران گفت: به نظرم بازیکنان ما دستورات را کامل اجرا کردند. خیلی سخت است اگر پنالتی از دست بدهید و به بازی برگردید، ولی ما این کار را کردیم. ما ابزاری جز شجاعانه بازی کردن جلوی این تماشاگران نداشتیم و برای همین جوانان ما زحمت زیادی کشیدند. بازیکنانم در این بازی شیک و مهندسی بازی کردند. کیفیت این بازی در حد بازی‌های ملی بود.

منصوریان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با غذرخواهی از هواداران استقلال به خاطر نشست روی نیمکت نفت، درباره پذیرفتن پیشنهاد باشگاه استقلال هم گفت: من قرارداد یک ساله‌ای با نفت تهران دارم و این آرزوی هر پیشکسوتی است که از باشگاه سابقش پیشنهاد همکاری دریافت کند، اما در این تیم مربی ای هست که پنج قهرمانی به‌دست آورده و برای این تیم زحمت کشیده است. سال‌هایی که قلعه‌نویی در استقلال بود من در نفت تهران سپری می‌کنم. رقابت بین من و او پیچیده است. امیرخان پارسال و دو سال گذشته هم پیشنهاد مربیگری به من داده بود و بنابراین اگر از من دعوت به عمل آورند به عنوان سرمربی پیشنهاد این تیم را قبول می‌کنم.

امیر قلعه‌نویی هم در نشست خبری پس از دیدار تیمش برابر نفت گفت: فکر می‌کنم بازی خوبی را از دو تیم شاهد بودیم. ما می‌دانستیم حریف روی کاشته‌ها خطرناک است، اما متاسفانه از همان‌جا هم گل خوردیم. او ادامه داد: به نفتی‌ها، منصوریان و بیرانوند بابت این نتیجه تبریک می‌گویم. اگر بیرانوند نبود، با اختلاف یکی، دو گل می‌بردیم.

قلعه‌نویی درباره اختلافش با تیم‌های صدرنشین و شانس قهرمانی استقلال هم گفت: ما هنوز امیدواریم و تنها چهار امتیاز با صدر جدول فاصله داریم. به هر حال همان‌طور که گفتم در این دیدار کمی بدشانس بودیم و دستمان هم خالی بود. قطعا چهار امتیاز را می‌توانیم در ادامه جبران کنیم.

پرسپولیس باز هم نبرد

اما در دیگر بازی جذاب هفته بیست و سوم تیم فوتبال پرسپولیس بار دیگر در رقابت‌های لیگ نتیجه ضعیفی کسب کرد و بازی 2 بر صفر برده را مقابل تیم ده نفره با تساوی ۲ بر ۲ عوض کرد.

اتفاق بد برای قرمزها در این بازی مصدومیت هافبک برزیلی این بود. فرناندو گابریل که در جریان دیدار پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان از ناحیه صورت دچار مصدومیت شد، دیروز مورد عمل جراحی قرار گرفت تا به این ترتیب شانس همراهی پرسپولیس در دیدار مقابل النصر عربستان را از دست بدهد.

تابلوی نتایج

گسترش فولاد 3 ـ فولاد یک/ گل: جابر انصاری (9 و 65) و مگنو باتیستا (37 ـ پنالتی) برای گسترش فولاد و محمد قاضی (72) برای فولاد

راه‌آهن صفر ـ تراکتورسازی 3 / گل: فرید بهزادی کریمی (43)، مهدی کیانی (85) و ادینیو (87 ـ پنالتی)

نفت مسجد سلیمان 2 ـ پرسپولیس 2/ گل: امید عالیشاه (23) و علی علیپور (35) برای پرسپولیس و کیوان امرایی (43) و رضا کرم‌اله چعب گل (93) برای نفت مسجد سلیمان

استقلال صفر ـ نفت یک/ گل: لئوناردو پادوانی (80)

استقلال صنعتی 2 ـ صبا صفر/ گل: سیدمهدی سیدصالحی (66) و میثم بائو (68)

برنامه دیگر بازی‌های هفته بیست و سوم

دوشنبه، بیست‌وپنجم اسفند ۹۳

پیکان ـ ذوب‌آهن، ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه شهدا شهر قدس تهران

سپاهان ـ پدیده، ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان

جمعه، چهاردهم فروردین ۹۴

سایپا ـ ملوان، ساعت ۱۷در ورزشگاه انقلاب البرز

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها