حضور و صحبت‌های جالب چهره‌هایی همچون جمشید مشایخی، حامد بهداد، محمود کلاری، افسانه بایگان، علیرضا رضاداد و هنگامه قاضیانی، شب بزرگداشت خسرو شکیبایی را به شبی به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز تبدیل کرد.
کد خبر: ۷۷۹۴۰۸

به گزارش جام‌جم، حدود هفت سال از رفتن خسرو شکیبایی، بازیگر محبوب و توانای تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران می‌گذرد. شامگاه سه‌شنبه برخی از چهره‌های شناخته‌شده عرصه هنرهای نمایشی که عمدتا همبازی‌ها و همکاران شکیبایی بودند، در پردیس سینمایی قلهک گردهم آمدند تا از یار سفر کرده‌شان بگویند.

شب بزرگداشت خسرو شکیبایی اتفاقات بامزه‌ای را هم در خود داشت. از جمله این موارد می‌توان به پخش نشدن فیلم مستند «ساکن صحرای سکوت» (درباره شکیبایی) به دلیل طولانی شدن برنامه، اشاره کرد؛ در حالی که اساسا مهم‌ترین دلیل این مراسم، رونمایی از این اثر و پخش بخش‌هایی از آن بود!

حامد بهداد در این برنامه ضمن تعریف از شخصیت و بازی شکیبایی، گفت: هیچ‌گاه نشد که در فیلمی با خسرو شکیبایی بازی کنم، اما یک عکس با او دارم که با افتخار آن را در همه‌جا منتشر کرده‌ام!

محمود کلاری، فیلمبردار سینمای ایران هم که در پنج فیلم با شکیبایی همکاری داشت، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی این بازیگر، به ذکر خاطره‌ای از او پرداخت و گفت: در شبی سرد پس از پایان کار همراه او داشتیم سوار ماشین می‌شدیم که کارتن‌خوابی جلوی ما را گرفت و از ما طلب پول کرد. خسرو گفت من الان پولی ندارم، اما کتش را از تن درآورد و به آن نیازمند داد.

افسانه بایگان هم که در فیلم خواهران غریب با شکیبایی همبازی بود، دوستی و همکاری با این بازیگر فقید را یکی از بهترین رخدادهای زندگی‌اش دانست.

داریوش اسدزاده و اکرم محمدی هم در این مراسم، به بیان خاطراتی از شکیبایی در همکاری مشترکشان در سریال «خانه سبز» پرداختند. علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره فیلم فجر هم در این شب، به افشای رازی از دوره بیست و پنجم این رویداد پرداخت و گفت: روز قبل از مراسم اختتامیه، با داوران درباره انتخاب نهایی برگزیده‌ها بحث می‌کردیم؛ وقتی به انتخاب بهترین بازیگر نقش اول مرد رسیدیم، دوستان گفتند سیمرغ بلورین را به بهرام رادان برای بازی در سنتوری بدهیم و دیپلم افتخار را به شکیبایی برای اتوبوس شب؛ اما من که دیپلم افتخار را در شأن شکیبایی نمی‌دانستم، ترجیح دادم این موضوع را با خود او مطرح کنم. وقتی با او تماس گرفتم ایشان خندید و گفت من اگر حتی یک پر پرنده هم از آقای علی نصیریان (که جزو داوران آن سال بود) بگیرم، راضی‌ام، چه برسد به دیپلم افتخار.

جمشید مشایخی، ابوالفضل پورعرب، هنگامه قاضیانی، علی معلم، نیوشا ضیغمی، صدرالدین حجازی، سیدهادی منبتی، حجت‌الله شکیبا و پرویز پورحسینی از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها