معاون سازمان حج و زیارت خبر داد:

بازماندن 6 هزارو 500 زائر از سفر عمره

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: به منظور رفاه حال مسافران و گردشگران طرح تاکسی زائر امسال برای نخستین بار در مشهد اجرا می شود.
کد خبر: ۷۷۹۰۱۹
طرح تاکسی زائر در مشهد مقدس اجرا می شود

علی اصغر نیشابوری در گفتگو با مهر بیان کرد: با هدف رفاه حال زائران حرم رضوی در ایام نوروزی پلیس راهور محدودیت های ترافیکی در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم رضوی اعمال می کند که تاکسی زائرها از این طرح ترافیکی مستثنی بوده و قابلیت تردد در محدوده های اعمال ترافیک را دارند.

وی افزود: به منظور ارایه خدمات مطلوب اغلب تاکسی رانانی که برای این مسیر انتخاب شده اند تا حدودی آشنا به زبان عربی برای ارایه خدمت به گردشگران خارجی و عرب زبان هستند.

نیشابوری همچنین با اشاره به طرح استقبال از بهار ۹۴ عنوان کرد: عمده فعالیت در این زمان ارتقای ظرفیت خطوط مبادی ورودی شهر و اطراف حرم مطهر خواهد بود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای افزایش ۴۰ درصدی ناوگان تاکسیرانی در ایام نوروز ۹۴ انجام شده و تاکسی هایی که به تازگی نوسازی شده اند در مبادی ورودی و اطراف حرم مستقر می شوند.

وی اعلام کرد: تعداد ۳۰۰ دستگاه تاکسی زائر در اطراف حرم مطهر، ۴۰۰ دستگاه در خط فرودگاه، ۴۰۰ دستگاه در پایانه های مسافربری و ۳۰۰ دستگاه نیز در راه آهن از ۲۰ اسفند ماه لغایت ۲۰ فروردین ماه جاری فعالیت خود را به طور ویژه آغاز خواهند کرد.

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروز تعداد پایگاه های دریافت شکایات در اطراف حرم و هسته مرکزی نیز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه امسال ۳۵۰ فقره پرونده تخلف به سیستم نظارتی سازمان تاکسیرانی اعلام شد افزود: در مرحله اول برای رانندگان متخلف جریمه نقدی در نظر گرفته می شود و در صورتی که بیش از سه بار تخلف داشته باشند فعالیت آن ها تعلیق و نسبت به ابطال پروانه فعالیت آنها اقدام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پایگاه های بازرسی و نظارت سازمان تاکسیرانی علاوه بر دریافت انتقادات و پیشنهادات شهروندان، اشیاء جا مانده در تاکسی ها را نیز از تاکسیرانان تحویل می گیرند که تاکنون ۳۵۰ مورد اشیاء جامانده در تاکسی ها به صاحبانشان بازگردانده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها