مشاوره و راهنمایی زوجین: اختلاف سنی در ازدواج

والدینم نمی‌دانند؛ در ۲۶ سالگی شوهر زنی ۵۸ ساله شده‌ام!

ازدواج مجدد با اختلاف سنی بسیار

خانمی ۲۳ ساله‌ام و عاشق مردی ۴۰ ساله شده‌ام

جام جم سرا: ‌خانمی ۲۳ ساله‌ام که از همسرم جدا شده‌ام و به مردی ۴۰ ساله علاقه دارم. همسر او فوت کرده، ولی چون همسرش را خیلی دوست داشته راضی به ازدواج دوباره نیست. هیچ کس از علاقه من به او خبر ندارد؛ حتی خودش. راهنمایی‌ام کنید که چطور با وی ازدواج کنم؟
کد خبر: ۷۷۶۸۷۰
خانمی ۲۳ ساله‌ام و عاشق مردی ۴۰ ساله شده‌ام

پاسخ مشاور: یکی از اتفاقات مهم در زندگی هر انسانی، ازدواج و تشکیل زندگی متاهلی است و فرد باید با دقت لازم بدون وابستگی احساسی شریک زندگی خود را انتخاب کند. شما گفته‌اید از همسرتان جدا شده‌اید، ولی نگفته‌اید که چند وقت پیش طلاق گرفته‌اید. به نظر می‌رسد که مدت زمان زیادی از آن نگذشته باشد چراکه هنوز در سن جوانی هستید. با این حال توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری برای آینده زندگی مشترکتان بگیرید.


دلیلتان را برای ازدواج مجدد بررسی کنید

تصمیم گیری برای ازدواج مجدد در افراد مطلقه باید عاقلانه و آگاهانه‌تر انجام شود؛ بنابراین شما باید پیش از ازدواج دوباره به خود‌شناسی و شناسایی نیاز‌هایتان بپردازید و مشکلات و چالش‌های پیش روی خود را در ازدواج پیشین و زندگی آینده شناسایی کنید تا علل فروپاشی زندگی گذشته مانعی بر سر راه آینده نباشد.
بسیاری از افراد در ازدواج دوم برای فرار از تنهایی، فشارهای خانوادگی و اجتماعی یا رفع نیازهای عاطفی و مالی و... بدون درنظر گرفتن معیارهای مناسب و فقط برای فرار از شرایط موجود تن به ازدواج مجدد می‌دهند و به احتمال زیاد باز هم با شکست مواجه خواهند شد.


مرد مورد علاقه‌تان را بیشتر بررسی کنید

اشاره نکرده‌اید که چه مدت از فوت همسر مرد مورد علاقه‌تان گذشته است. اگر این مدت بسیار کم است، باید کمی بیشتر منتظر بمانید چراکه به احتمال زیاد هنوز مرد مورد علاقه‌تان به آمادگی‌های کافی برای ازدواج مجدد نرسیده است. همچنین درخور ذکر است که فاصله سنی شما و مرد مورد علاقه‌تان ۱۷ سال است که زیاد به نظر می‌رسد.
بنابراین در بررسی منطقی درباره اینکه با مرد مورد علاقه‌تان هم کفو هستید، این نکته را حتما در نظر داشته باشید که عشق و علاقه یکطرفه هیچ‌گاه به نتیجه نخواهد رسید، لذا قبل از اینکه اقدامی انجام دهید و فکرتان رابیش از حد به آن مرد مشغول سازید به نحوی از علاقه متقابل او به خودتان نیز آگاه شوید، البته در فرهنگ ما معمولا مرد‌ها اگر قصد ازدواج با فردی را داشته باشند، آن را به نحوی به گوش طرف مقابل می‌رسانند پس سعی کنید احترام خود و استقلال شخصیتی خود را حفظ کنید و نیازهای درونی و خواسته‌هایی را که در روان شما باعث بروز چنین وابستگی‌هایی شده است شناسایی، مدیریت و کنترل کنید.
همچنین نقاط مثبت و خوبی‌های خودتان را شناسایی و مرور کنید، برای خودتان ارزش قائل شوید و سعی کنید شخصیت خودتان را تحقیر نکنید. همچنین و در شرایطی که خواستگارهای دیگری دارید به بررسی آن موارد برای ازدواج بپردازید چراکه سن شما همچنان برای ازدواج مناسب است و نباید شانس خودتان را برای خوشبختی با یک تصمیم کاملا احساسی از خودتان بگیرید. (دکتر مسعود خاکپور، کار‌شناس و مشاور خانواده/خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
۰
۰
نكنه پولداره
آشق
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
۰
۰
بابا عشق كیلویی چنده !!؟؟؟ من خودم سه چهار بار عاشق شدم، اونم از نوع سوزناك !!! هر بار طرف مقابلمو یكی دو ماه كه زیر نظر می گرفتم یه كارایی میكرد كه باعث میشد پشیمون بشم!
بچسبید به مطالعه و ورزش ببینید چقد راحت طرفتونو فراموش میكنید. امتحانش مجانیه!!!!
احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
۱
۱
ضمن احترام به نظر آقای دكتر خاكپور
من بجای شما بودم مستقیم با خود اون فرد صحبت میكردم و احساسات درونی خودمو بهش میگفتم
گاهی وقتا رك بودن و بی پروا بودن جواب میده
حداقلش اینه كه تكلیفت با خودت روشن میشه ،‌ بهتر از اینه كه هی انتظار بكشی از ته دل به اون فكر كنی و بخاطر همین خواستگارای دیگه تو جواب كنی ،‌اینجوری دستت میاد كه اونم چه احساسی داره
vahid
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
۰
۰
به نظر من به مشكل میخوره این عاشقیه شما دلیل داره شك نكن........ هر كسی عقل داشته باشه بعد یه بار ازدواج ناموفق خودشو دوباره بدبخت نمیكنه اونم 17 سال اختلاف. چند سال دگه توو زنا شوی مشكلم میخوری بدتر
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
۰
۰
منم با آقا احمد موافقم با خودشون صحبت كنید اینجوری دیگه تكلیفتون مشخص میشه یا میگه آره یا نه..........دنیا كه به آخر نمیرسه.............
محسنی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
۰
۰
چرا شلوغش میكنید عاشق شده دیگه خوشش اومده از شما باید اجازه میگرف؟! عشق سن و سال نمیشناسه... بنده خودم عاشق یه خانمی كه 10 سال ازخودم بزرگتره شدم ولی به 1000 تا دختر خوشگل سن پایین ترجیحش میدم واقعا خیلی خانمه عشق كه فقط ظاهری نیس بیشتر باطنیه !
جواب
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
برای اینكه شما پسرای این دوره مسئولیت گریزید دنبال كسی میگردید تر و خشكتون كنه!
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
۰
۰
خدا این دهه هفتادی ها رو شفا بده
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها