عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن روز گذشته درخواست کرد محل برگزاری مذاکرات یمن به مقر شورای همکاری خلیج فارس در شهر ریاض در عربستان منتقل شود.
کد خبر: ۷۷۶۶۰۰

به گزارش ایسنا، پیش از این پیشنهاد انتقال محل مذاکرات از صنعا به عدن، محل کنونی فعالیت منصور هادی مطرح شده بود، اما این پیشنهاد با مخالفت جنبش مردمی انصارالله یمن و حزب کنگره مردمی به ریاست علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن روبه‌رو شد.

منصور هادی که تحت حمایت کامل شورای همکاری خلیج فارس بویژه عربستان قرار دارد، تلاش می‌کند با طرح چنین پیشنهادهایی از یک سو سرسپردگی خود را نشان دهد و از سوی دیگر حمایت بیشتر شورای همکاری خلیج فارس را برای رویارویی با انصارالله کسب کند. هادی همچنین از کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عضو دائم شورای امنیت خواست تا فعالیت دیپلماتیک خود را در عدن از سر بگیرند. از سوی دیگر، شبکه خبری اسکای‌نیوز روز گذشته از توافق گروه‌های سیاسی در گفت‌وگوهای ملی یمن بر اصل بازگشت عبدربه منصور هادی در چارچوب شورای ریاستی یا انتخاب چهار نماینده با اختیارات لازم خبر داد.

در همین حال، متیو تولر، سفیر آمریکا در یمن در سخنانی پس از دیدار با عبد ربه منصور هادی در کاخ ریاست‌جمهوری شهر عدن با تاکید بر حمایت واشنگتن از منصور هادی، عنوان کرد یمنی‌ها هیچ گزینه‌ای جز گفت‌وگوی ملی که هادی از آن حمایت می‌کند، ندارند.

از سوی دیگر، روزنامه الشارع یمن درشماره روز گذشته خود نوشت: عربستان برای آزادی دیپلمات خود از بند القاعده یمن ده میلیون دلارباج پرداخت کرده است. این روزنامه به نقل ازمنابع قبایلی یمن اضافه کرد: براساس اطلاعات رسیده هنوز رقم دقیق باج عربستان به تروریست‌ها افشا نشده است ولی به گفته منابع آگاه این مبلغ بین پنج تا ده میلیون دلار است. براساس این گزارش، پس از پرداخت مبلغ مورد نظر تروریست‌ها، دیپلمات عربستانی به واسطه‌های قبیله‌ای یمن تحویل داده شد و آنها نیز او را درگذرگاه مرزی الودیعه به نیروهای امنیتی عربستان تحویل دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها