«روایت دیدار» که با هدف روایت حاشیه‌های دیدار قشرهای مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب در شبکه مستند تولید می‌شود، در این قسمت ملاقات رهبر انقلاب با جمعی از مردم تبریز و شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی را به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۷۷۳۰۸۷

این مستند که در تهران و تبریز تولید شده، تصاویری متفاوت از ملاقات مردم آذربایجان شرقی با رهبر معظم انقلاب در بیست‌ونهم بهمن را به تصویر می‌کشد. قشرهای مختلف مردم نیز به بازگویی حماسه مسجد قزللی و روایت دیدار با رهبر انقلاب می‌پردازند.

در بیست‌ونهم بهمن 1356 که مصادف با چهلم فاجعه نوزدهم دی قم بود، در بسیاری از شهرها و نقاط کشور از جمله تبریز مجلس ختم و سوگواری برگزار شد. در این روز مردم تبریز در پاسخ به اهانت یک مامور شاه به ساحت مقدس مسجد قزللی بازار تبریز و شهادت یک دانشجوی دانشگاه تبریز، در خیابان اصلی شهر به رهبری روحانیت بویژه شهید آیت‌الله قاضی‌طباطبایی، قیامی عمومی را آغاز کردند. بیست‌ونهم بهمن آغازگر روش نوینی بود که بعدها در تاریخ انقلاب اسلامی از آن به عنوان روش «اربعین‌ها» یاد شد و به همین مناسبت هر سال جمعی از مردم آذربایجان‌شرقی در این روز به‌منظور تجدید بیعت به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند.

«روایت دیدار» فردا ساعت 20 از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن نیز سه‌شنبه ساعت 10 صبح و پنجشنبه هفتم اسفند ساعت 19 به نمایش در می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها