معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان دیروز با مراجع تقلید در نجف اشرف دیدار و درباره مسائل منطقه و بین‌الملل و روابط ایران و عراق گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۷۷۲۲۹۶

به گزارش واحد مرکزی خبر، اسحاق جهانگیری پس از دیدار با آیت‌الله سیستانی در جمع خبرنگاران گفت: در مقطع مهمی، عراق به نمایندگی از جهان اسلام مقابل تروریسم ایستاده است و فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی تغییر جدی در روند مبارزه با تروریست‌ها به‌وجود آورد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مراتب قدردانی خودمان را در صدور این فتوا به آیت‌الله سیستانی اعلام و گزارشی از روابط همکاری‌های بین دو کشور ارائه کردیم.وی افزود: آیت‌الله سیستانی درخصوص مسائل مهم منطقه، جهان اسلام و شیعیان و اهل سنت نظراتی داشتند که در دیدار یک ساعته با ایشان مطرح شد.جهانگیری افزود: آیت‌الله سیستانی از گسترش روابط دو کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی استقبال کرد بویژه در شرایطی که کاهش قیمت نفت رخ داده است.

وی افزود: در این دیدار با توجه به حضور وزیران صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی تاکید شد: باید در بخش‌های صنعت و کشاورزی عراق که صدمه دیده است، کار جدی صورت گیرد.

جهانگیری در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت: در بغداد توافق‌های خوبی صورت گرفته است که امیدواریم در گسترش روابط دو کشور موثر باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با آیت‌الله سیدمحمد سعید حکیم نیز دیدار کرد. آیت‌الله حکیم در این دیدار بر لزوم وحدت گروه‌های شیعه، دوری از فردگرایی و اعتماد یکدیگر برای اداره کشور عراق تاکید کرد.وی خواستار اطلاع‌رسانی درخصوص هدف قرار گرفتن شیعیان به دست تروریست‌ها شد و گفت: تعرض و کشتار شیعیان، در جهان باید در سطح سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای مطرح و ثبت شود.جهانگیری هم گفت: ایران نیز دفاع از حقوق مسلمانان و شیعیان را وظیفه خود می‌داند.دیدار با آیت‌الله بشیر نجفی و آیت‌الله اسحاق فیاض از مراجع تقلید در نجف از دیگر برنامه‌های سومین روز سفر جهانگیری به عراق بود.

در این دیــدارها درخـــــصوص مشکلات جهان اسلام و عراق و مناسبات دو کشور در بخش‌های مختلف گفت‌وگو شد.

جهانگیری در این دیدارها، گزارشی از تفاهم‌های به‌دست آمده با مسئولان عراق ارائه و بر عزم دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها