کشتی‌گیران چندین کشور از امروز در 3 رشته کشتی آزاد، فرنگی و پهلوانی در کرمانشاه روی تشک می‌روند

جام تختی پیش‌درآمد جام جهانی

رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی از امروز در کرمانشاه آغاز می‌شود. کشتی‌گیران برتر این رقابت‌ها قرار است به اردوی تیم ملی جهت شرکت در جام‌جهانی کشتی آزاد آمریکا دعوت شوند ضمن این‌که پس از این رقابت‌ها قرار است ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی نیز برای جام جهانی تهران(اسفندماه) اعلام شود.
کد خبر: ۷۶۹۷۳۸

به گزارش جام‌جم، رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی در حالی از امروز در کرمانشاه آغاز می‌شود که برخلاف دوره‌های گذشته، فدراسیون کشتی تصمیم گرفت رقابت‌های امسال را در هر دو رشته آزاد و فرنگی برگزار کند. از طرفی همزمان با برنامه جدید اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر توسعه کشتی‌های سنتی، برگزاری رقابت‌های پهلوانی نیز همزمان با این رقابت‌ها در دستور کار قرار گرفت به همین دلیل فدراسیون که دغدغه تامین منابع مالی این رقابت‌ها را داشت، پس از کش و قوس فراوان و اختلاف نظر جدی با استانداری کرمانشاه در نهایت با اکراه این میزبانی را به کرمانشاه واگذار کرد. هر چند استانداری کرمانشاه اطمینان داده بود نگرانی فدراسیون کشتی بیجاست، اما اظهار نظر روز سه‌شنبه مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه نشان داد که نگرانی فدراسیون کشتی خیلی هم بیجا نبوده است. جوهری گفت: مشکلات مالی ما برای برگزاری جام تختی همچنان بسیار است. به دلیل مشکلات مالی که در استان داشتیم و مشکلات مالی فدراسیون کشتی، ناچار شدیم جوایز نقدی جام تختی در دو رشته آزاد و فرنگی را حذف کنیم.

این موضوع در حالی پیش آمده است که فدراسیون کشتی در سال‌های گذشته با اختصاص جوایز دلاری برای این رقابت‌ها درصدد تشویق کشتی‌گیران شاخص خارجی برای حضور در جام تختی برآمده بود و مشخص نیست حذف جوایز دلاری ـ اگر در ساعات پایانی مسابقات تصمیم برگزارکنندگان تغییر نکند ـ چه پیامدهای بد روانی برای این پیکارها داشته باشد.

به هر ترتیب در باره این رقابت‌ها علیرضا رضایی، سخنگوی فدراسیون کشتی، به جام‌جم گفت: از 45 کشور برای حضور در این رقابت‌ها دعوت شد و باید گفت این رقابت‌ها جزو سه تورنمنت برتر کشتی جهان در زمینه حضور متعدد کشورهای خارجی است و در این دوره نیز حدود 300 کشتی‌گیر داخلی و خارجی در سه رشته آزاد، فرنگی و پهلوانی روی تشک می‌روند. رضایی گفت: با توجه به تاکید اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر این‌که تمامی مسابقات کشتی بومی محلی باید زیرنظر فدراسیون‌های کشتی برگزار شود تصمیم گرفتیم که در جام تختی برای اولین بار مسابقات کشتی پهلوانی را نیز برگزار کنیم.

آغاز اردوی تیم ملی از 26 بهمن

سخنگوی فدراسیون کشتی در حالی از جام تختی به عنوان یکی از ملاک‌های انتخابی تیم ملی یاد کرد که قرار است پس از پایان این رقابت‌ها کشتی‌گیران برتر از سوی کادر فنی تیم ملی به اردوی تیم ملی دعوت شوند؛ اردویی که از بیست و ششم بهمن ماه آغاز می‌شود. البته برای شرکت در این اردو از هم‌اکنون حسن رحیمی، مسعود اسماعیل‌پور، کمیل قاسمی، محمدحسین محمدیان و رضا یزدانی به اردو دعوت شده‌اند.

تیم ملی کشتی آزاد در هفته‌های آینده رقابت‌های جام‌جهانی آمریکا را در پیش دارد، ضمن این‌که جام‌جهانی کشتی فرنگی نیز اوایل اسفند در تهران برگزار می‌شود.

برنامه رقابت‌های جام تختی

پنجشنبه بیست و سوم بهمن ماه

ساعت 9 تا 14: رقابت‌های مقدماتی اوزان 57، 61، 97 و 125 کیلوگرم کشتی آزاد و 59، 66، 98 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت 16 تا 16 و 30 دقیقه: وزن‌کشی اوزان 65، 70، 74 و 86 کشتی آزاد، اوزان 71، 75، 80 و 85 کیلوگرم فرنگی و 90+ کیلوگرم پهلوانی

ساعت 17 تا 20: مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان 57، 61، 97 و 125 کیلوگرم کشتی آزاد و 59، 66، 98 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی

جمعه بیست و چهارم بهمن ماه

ساعت 9 تا 14: مسابقات مقدماتی اوزان 65، 70، 74 و 86 کشتی آزاد، اوزان 71، 75، 80 و 85 کیلوگرم فرنگی و 90+ کیلوگرم پهلوانی

ساعت 16 تا 20: مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان 65، 70، 74، 86 کشتی آزاد، اوزان 71، 75، 80 و 85 کیلوگرم فرنگی و 90 +کیلوگرم پهلوانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها