مشاور ارشد پروژه شبکه مدارس اروپا:

کشوری که بگوید فیلترینگ ندارد،دروغ گفته است

وزیر ارتباطات در نشست خبری در ساری مطرح کرد

فیلترینگ هوشمند سایت‌های مجرمانه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیلترینگ هوشمند سایت‌های که مطالب مجرمانه دارند در برنامه کاری قرار دارد به این دلیل که این موضوع خواسته مردم نیز هست.
کد خبر: ۷۶۹۱۲۱
فیلترینگ هوشمند سایت‌های  مجرمانه

محمود واعظی عصر امروز در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی حامی بهبود وضعیت اینترنت در کشور است، اظهار کرد: اقداماتی که در این بخش تاکنون انجام شده به پشتوانه مجلس شورای اسلامی بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با محدودیت‌های که دولت داشته اما در دهه فجر اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی موافق افزایش پهنای باند است، افزود: ممکن است اندک محدودی افراد نظرات شخصی نسبت به افزایش پهنای باند داشته باشند و کمیسیون خودمان در این ارتباط مخالفتی ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره فرهنگ استفاده از اینترنت گفت: افراد باید توجه داشته باشد که اطلاعات شخصی خودشان را روی شبکه‌های اجتماعی قرار ندهند و برای افزایش فرهنگ استفاده از اینترنت برنامه جدی داریم و بومی‌سازی اینترنت نیز در دستور کار است.

واعظی درباره مشکل پیامک‌های تبلیغاتی اپراتورها نیز افزود: هیچ پیامکی بدون برقراری تماس مخاطبان با اپراتور ارسال نمی‌شود و از طرفی پیامک‌ها وارده برای مخاطبان هزینه‌ای در بر ندارد.

وی درباره ایجاد شبکه اجتماعی توسط دولت با بیان اینکه وظیفه دولت ایجاد شبکه اجتماعی نیست ولی وظیفه دولت حمایت مالی و فنی است، تصریح کرد: شبکه‌های متعددی در کشور وجود دارد و برخی از شبکه‌های اجتماعی مثل بیسفون 700 هزار مشترک دارد که بخشی از مشترکان آن خارجی هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با اشاره به اینکه شبکه اجتماعی کلوپ نیز تعداد زیادی مشترک دارد و باید ‌بیاموزیم که از این شبکه‌ها چگونه درآمدزایی کنیم، خاطرنشان کرد: طراحی شبکه‌های داخلی در برنامه کاری این وزارتخانه قرار دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد دو موتور جست‌وجوی ارتباطی در دستور کار قرار دارد که یکی از موتورهای جست‌وجو در سال‌ جاری و دیگر نیز در سال بعد نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

‌واعظی در پاسخ به سوالی درباره برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای فیلترینگ لاین و وایبر گفت: سه دسته شبکه در کشور داریم، که برخی از این شبکه‌ها اقدامات مجرمانه را در برنامه کاری خویش دارند.

وی در این زمینه تاکید کرد: فیلترینگ هوشمند سایت‌های که مطالب مجرمانه دارند در برنامه کاری قرار دارد به این دلیل که این موضوع خواسته مردم نیز هست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها