آدامس همان‌قدر که طرفدار دارد موجب شده است سوژه‌های جالبی در خصوص آن نیز گفته و شنیده شود. در این بخش ابتدا چند حقیقت در مورد آدامس و سپس مطالبی از کوچه‌ای به نام آدامس بادکنکی بخوانید.
کد خبر: ۷۶۸۶۵۶

حقایقی جالب در مورد آدامس

1 ـ هرسال بیش از 100 هزار تن آدامس مصرف می‌شود.

2 ـ امروزه بیش از ده نوع متفاوت آدامس وجود دارد.

3 ـ قدیمی‌ترین آدامس که در سوئد پیدا شده است به 9000 سال قبل برمی‌گردد.

4 ـ اگر هنگام پیاز پوست کندن آدامس بجوید، از چشم‌هایتان اشکی جاری نمی‌شود.

5 ـ در جنگ جهانی دوم ارتش آمریکا با هدیه دادن آدامس به اروپایی‌ها، آفریقایی‌ها و آسیایی‌ها صنعت آدامس‌سازی‌شان را رونق بخشیدند.

6 ـ اولین آدامس محبوب که فروش بالایی هم داشت صورتی رنگ بود.

7 ـ بزرگ‌ترین آدامس بادکنکی باد شده که سال 1994 در کتاب رکورد گینس ثبت شد متعلق به سوزان مونتگمری ویلیامز از فرنسکو کالیفرنیاست. او توانسته بود آدامس بادکنکی‌اش را تا 59 سانتی‌متر باد کند.

کوچه آدامس بادکنکی

کوچه آدامس بادکنکی، جاذبه‌ای توریستی در سان‌لوئیس اوبیسپو کالیفرنیاست و شهرتش به دلیل انبوهی از آدامس‌های بادکنکی است که روی دیوارهای این کوچه چسبانده شده است. دیوارهای این کوچه 4.6 متر ارتفاع و 21 متر طول دارند و کل این مسیر با آدامس‌های رهگذران پوشانده شده است.

طبق گفته اتاق بازرگانی سان‌لوئیس اوبیسپو و انجمن توسعه بازرگانی مرکز شهر، ریشه و اصل این کوچه کمی گنگ و مبهم است. برخی مورخان معتقدند سنت این کوچه پس از جنگ جهانی دوم و زمانی که دبیرستانی‌ها در این منطقه درس می‌خواندند شروع شد و برخی دیگر معتقدند چسباندن آدامس روی دیوار این کوچه از اواخر دهه 1950 به عنوان رقابتی بین دبیرستان سان لوئیس و دانشگاه ایالتی پلی‌تکنیک کالیفرنیا شروع شد. در سال 1996 شهرداری تصمیم به پاکسازی این کوچه گرفت، اما موفقیتی به دست نیاورد. این کوچه تا دهه 1970 کاملا شناخته شده بود.

کوچه آدامس سان‌‌لوئیس اوبیسپو خیلی زود در یکسری از برنامه‌های تلویزیونی مطرح شد و سپس برنامه‌های خبری و روزنامه‌های سراسر دنیا از آن سخن گفتند. روزنامه‌هایی مانند نیویورک‌تایمز و لس‌آنجلس تایمز از بازدید‌کننده‌هایی گفتند که گرچه برای آنها دیدن آدامس‌های چسبیده به دیوار مشمئزکننده بود، اما اشتیاق داشتند از این کوچه دیدن کنند. روزنامه‌های دیگر از سان‌فرانسیسکو، میشیگان، آلبانی، نیویورک و انگلستان از این کوچه یاد کردند. حتی در دو سریال از این کوچه استفاده شد.

متیو هافمن که نقاشی حرفه‌ای است، روی این دیوار به وسیله آدامس چهره‌ای بزرگ از صورت خودش کشیده که در حال باد کردن یک آدامس بادکنکی بوده و زیر آن پروژه آدامس بادکنکی نوشته است.

منبع: ‌californiathroughmylens

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها