آینه

آموزش غیرمستقیم

«کو کو قصه امروز کو» نام انیمیشنی است که این روزها روی آنتن شبکه پویا رفته است؛ این مجموعه انیمیشن به کارگردانی نسرین قلی‌بیگیان در دو سری 13 و 25 قسمتی در ادامه مجموعه «قصه‌های مادربزرگ» با همان شخصیت‌ها و فضاها برای گروه سنی خردسال در مرکز صبا تولید شده است.
کد خبر: ۷۶۸۲۱۲

در تهیه این مجموعه عده‌ای از نویسندگان مختلف همکاری کرده‌اند. محمدرضا شمس، سید جواد راهنما، مینو کلیایی، مرجان کشاورزی آزاد و نسرین قلی‌بیگیان از جمله کسانی بوده‌اند که در نگارش داستان‌های این مجموعه همکاری کرده‌اند. آهنگسازی این انیمیشن هم بر عهده علی میرآغاسی و خشایار حیدری بوده است.

نسرین قلی‌بیگیان کارگردان این اثر درباره ویژگی‌های این مجموعه گفته است: این مجموعه در 38 قسمت 12 دقیقه‌ای با تکنیک کات‌اوت کامپیوتری تهیه شده است. داستان‌های «کوکو قصه امروز کو» به کلی در جنگل اتفاق می‌افتد و شخصیت‌های داستان حیوانات جنگل هستند که به‌صورت فانتزی طراحی شده‌اند.

هر قسمت از این مجموعه به صورت مستقل تلاش دارد به موضوعات اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی مثل اهمیت عذرخواهی، کمک به دیگران و ترس از تاریکی بپردازد وآن را به‌صورت غیرمستقیم به مخاطب آموزش دهد.

داستان‌های این مجموعه در جنگلی که حیوانات مختلفی در آن زندگی می‌کنند اتفاق می‌افتد. روباه حیله‌گر همراه یک کلاغ تلاش می‌کند حیوانات جنگل را به دردسر بیندازد، اما هر بار ماجراها به سمتی می‌رود که در یک جنگل شاد و با صفا، حیوانات کوچکی مثل خرگوش، سنجاب، میمون، لاک‌پشت، روباه وکلاغ با خانواده هایشان در کنار هم زندگی می‌کنند؛ هر روز اتفاق تازه‌ای برای یکی از آنها می‌افتد. داستان این مجموعه انیمیشن در باره روباه حیله‌گری است که با همکاری کلاغ، حیوانات جنگل را به دردسر می‌اندازد اما حیوانات قصه ما در مشکلاتشان به همدیگر کمک می‌کنند و در نهایت ماجرا‌ها بخوبی و خوشی تمام می‌شود.

داستان‌های مجموعه روان و ساده و متناسب با درک گروه سنی مخاطب است و البته دوبله خوب کار نیز در این مورد از اهمیت خاصی برخوردار است. طراحی شخصیت‌ها ساده و دوست داشتنی است و فضاسازی نیز با وجود سادگی، شاداب و خوش آب و رنگ است. شخصیت‌های داستان هم خوب یا بد مطلق نیستند و مجموعه‌ای از خصوصیات خوب و بد هستند به‌طوری که هر بار ممکن است یکی از آنها اشتباه کند و بقیه به او کمک کنند. شاید شخصیت روباه یا کلاغ از بقیه شیطان‌تر باشند اما شخصیت منفی به شمار نمی‌آیند. در مجموع باید گفت این مجموعه از جمله کار‌های خوبی است که مخاطب خردسال خود را جذب می‌کند و می‌تواند پیام آموزشی خود را به کودک منتقل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها