در میانه زمستان، گالری‌ها همچنان گرمای خود را دارند. نمایشگاه‌های متعدد در گالری‌های مختلف پایتخت برپاست و علاقه‌مندان به هنر را به سوی خود فرا می‌خواند. برای این هفته هم چند نمایشگاه را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر فرصت کردید سری به آنها بزنید.
کد خبر: ۷۶۸۱۶۵

هامون در برج میلاد

نمایشگاهی از پوسترهای سینمایی ابراهیم حقیقی در برج میلاد برگزار می‌‏شود. ابراهیم حقیقی، گرافیست شناخته شده کشورمان در این نمایشگاه حدود ۸۰ پوستر خود را به نمایش درخواهد آورد که نیمی از آنها پوستر فیلم و نیم دیگر پوسترهایی است که برای دوره‎های مختلف جشنواره فیلم فجر طراحی کرده است.این پوستر‌ها در 40 سال گذشته طراحی شده است و در میان آنها پوستر فیلم‌هایی مانند هفت‎تیرهای چوبی، حسنی، مشق شب، هامون، آب باد خاک، من ترانه 15 سال دارم و... دیده می‌‏شود.‌ این نمایشگاه دوشنبه بیستم بهمن در برج میلاد افتتاح می‌شود.

عکس‌های انقلاب

نمایشگاه ‌مجموعه عکس‌های انقلاب 57 در فرهنگسرای گلستان برپاست. در این نمایشگاه نسخه‌هایی از عکس‌های مرتبط با وقایع انقلاب اسلامی چون راهپیمایی مردم در حمایت از انقلاب، ورود امام خمینی(ره) به ایران، شادی مردم پس از خروج محمدرضا پهلوی از کشور، کشتار 17 شهریور یا جمعه سیاه، تظاهرات دانشجویان و دانش‌آموزان در حمایت از انقلاب اسلامی و... برگزیده از آرشیوهای موسسه کیهان و روزنامه اطلاعات روی دیوار رفته است.

در نمایشگاه مجموعه عکس‌های انقلاب اسلامی در نگارخانه گلستان، تعداد 23 اثر از عکاسان صاحبنام انقلاب ازجمله کاوه گلستان، عباس ملکی، محمد صیاد، عبدالحسین پرتوی، مهدی میرزایی، جهانگیر رزمی، شاهرخ حاتمی، مهدی رضوان و قربان خلیلی به نمایش درآمده است.

یک اثر در گالری اثر

چیدمان ‌ زندگی‌ رضا لواسانی در گالری اثر به نمایش درآمده است. ارائه تنها یک اثر در این گالری به تنهایی همه فضای گالری را به خود اختصاص داده است. میزی بزرگ و مجلل که قصد دارد زندگی را از منظر هنرمندانش روایت کند و دیدارکننده باید گرد میز بچرخد و با تماشای اشیا و موجودات روی میز، معنای خاص خود را دریابد. اثر «زندگی» شامل میزی به شکل L به طول ۱۷ متر است که روی آن علاوه بر ظروف معمول مانند بشقاب، کاسه و قاشق، مجسمه‌های کوچکی از اسب، پرنده، گلدان، شمعدانی و... حضور استعاره‌ای دارند که بر فرازشان چلچراغی بزرگ نصب است؛ جالب اینجاست که همه چیز این ضیافت با تکنیک خمیر کاغذ (پاپیه ماشه) پدید آمده که در تحلیل اثر بسیار مهم است. این نمایشگاه آخرین رویداد هنری سال ٩٣ گالری اثر است و چون نمایشگاه ویژه‌ای است زمان آن تا بیستم اسفند در نظر گرفته شده است.

7 دهه نقاشی ملکنیان

پروژه مشترک مرکز هنری ‌آب‌انبار‌ و گالری ‌آریا‌، هفت دهه نقاشی‌های ملکنیان را از دهه 50 میلادی تاکنون گرد آورده است.

داریوش کیارس در متنی برای این نمایشگاه آورده است: «از فضای گالری آریا تا فضای مرکز هنرهای تجسمی ‌آب‌انبار‌ مسیری شصت ساله از هنر هنرمندی را می‌بینیم که به واسطه‌ بیش از نیم قرن تولید، تجسم کامل یک جریان هنری در آغاز قرن ایران معاصراست. طی این مسیر، برخی عناصر نقاشی ایرانی (که القای معنا می‌کند) حذف شده تا در نهایت به دوره‌ آخر او (دستمال‌های کاغذی) که می‌رسیم، بدانیم سیراک ملکنیان نقاش خودآگاهی بوده است که طی سالیان با اشراف به جهان انتزاع، به نوعی نیمه‌آگاهی‌ اکتشافی در کار خود رسیده است.سیراک ملکنیان متولد 1309 در روستای فردون اراک است. او سال 1338 برنده جایزه نخست دوسالانه پاریس شد. از آثار او نمایشگاه‌های متعددی برگزار شده است.نمایشگاه آثار سیراک ملکنیان تا سی‌ام بهمن در مرکز هنری آب‌انبار و گالری آریا میزبان علاقه‌مندان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها