برگزیدگان سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه طی مراسمی با حضور معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد معرفی شدند.
کد خبر: ۷۶۶۷۳۸
برگزیدگان سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه معرفی شدند

سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه از سری برنامه‌های بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه چهاردهم بهمن ماه) طی مراسمی با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین جمعی از پیشکسوتان عرصه کتاب و رسانه در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران، با معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان داد.

در این مراسم مناف یحیی‌پور، دبیر جشنواره مذکور در سخنانی با اشاره به چند بار به تاخیر افتادن این برنامه، دلیل آن را صرف وقت بیشتر برای ارزیابی دقیق آثار رسیده به این دوره از جشنواره کتاب و رسانه عنوان کرد و گفت: فشردگی این جشنواره طوری بود که حتی تا ساعت هشت دیشب، داوری آثار در یکی از بخش‌ها به اتمام نرسیده بود.

دبیر این جشنواره همچنین تلاش مدیرکل ارشاد استان تهران را در حمایت از این جشنواره ستود و افزود: با این حال آقای ضرغامی (مدیرکل ارشاد استان تهران) کوچک‌ترین اشاره‌ای به ما به عنوان دست‌اندرکاران جشنواره و امر داوری آن برای اتخاذ جهت‌گیری خاصی در داوری‌ها نداشت و حتی تا پیش از برگزاری این جلسه، نه ایشان و نه شخص آقای صالحی (معاون فرهنگی وزیر ارشاد) از اینکه چه کسانی در این جشنواره برگزیده شده‌اند، اطلاع نداشته‌اند.

یحیی‌پور گفت: ما تمام تلاشمان را کردیم که خبرنگاران را به مشارکت در این جشنواره تشویق کنیم و حتی تعدادی از کارها را، خودمان گردآوری کردیم اما قطعا این قبیل اقدامات نمی‌تواند در زمینه گردآوری مانع و جامع آثار، تاثیر داشته باشد.

وی افزود: در سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه در دو بخش برنامه‌های رادیویی و خبر، اثری برگزیده نشد چرا که به عنوان مثال در بخش خبر تنها یک اثر به جشنواره آمده بود.

دبیر این جشنواره همچنین داوران سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه را به شرح ذیل معرفی کرد: داوران مرحله مقدماتی شامل محمدرضا رستمی، مصطفی وثوق‌کیا، شهریار شمس، نغمه دانش آشتیانی، گیسو فغفوری، خانم آقایی و آقای نراقی. داوران مرحله نهایی شامل زهرا حاج‌محمدی، یونس شکرخواه، حسن نعمتی تهرانی، جواد محقق، افشین امیرشاهی، علیرضا بهرامی و سید عبدالجواد موسوی.

همچنین در این مراسم بیانیه هیات داوران سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه قرائت شد که در آن ضمن اشاره به مشکلات اجرایی در برگزاری این جشنواره و به ویژه عدم توجه کافی به مساله زمان، اظهار امیدواری شده بود که دوره‌های آینده با فاصله زمانی مناسب و لازم و با اطلاع‌رسانی بهتر برگزار شود.

هیات داوران همچنین در بیانیه خود از اینکه امسال جای نویسندگان و روزنامه‌نگاران با تجربه به خصوص کسانی که در حوزه نشریات و مجلات فعالیت می‌کنند، خالی بوده است و نیز این مسئله که شرکت‌کنندگان استقبال خوبی از بخش «خبر» به عمل نیاورده‌اند و همچنین از اینکه برخی مطالب ارسالی، امکان دسته‌بندی در یکی از قالب‌های جشنواره را به طور مشخص نداشته است، اظهار تاسف کرده بود

هیات داوران جشنواره در عین حال افزوده شدن بخش وبلاگ و فعالیت‌ در عرصه کتاب در شبکه‌های اجتماعی را به این جشنواره، به فال نیک گرفته بود.

در پایان این مراسم برگزیدگان سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه به شرح ذیل معرفی شدند:

بخش گفتگو: الهه خسروی یگانه (خبر آنلاین)، زهره کهندل (قدس) و نفیسه اسماعیلی (فارس)

بخش گزارش: عترت اسماعیلی (کتاب هفته) و هادی حسینی‌نژاد (ایلنا)

بخش معرفی کتاب: علی‌اکبر شیروانی (اعتماد)، نسرین قربانی (ایران) و فریدون مجلسی (اعتماد)

بخش برنامه‌های تلویزیونی: علیرضا حائری (کتابنامه) و مهسا ملک مرزبان (مجری کتابنامه)

بخش خبرگزاری‌ها: محمدرضا اسدزاده (سردبیر ایبنا)

بخش وبلاگ‌ها: مانی شهریر (مدیر وبلاگ «چی بخونیم از سایت جیره کتاب»)

بخش فعالیت‌های رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی: مصطفی قوانلو قاجار

سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه همچنین از کمال صادقی خبرنگار خبرگزاری مهر و میترا لباف خبرنگار واحد مرکزی خبر به عنوان خبرنگاران فعال در هفته کتاب تقدیر کرد.

این جشنواره در بخش تجلیل از پیشکسوتان هم از مجید رهبانی (مدیر مسئول و سردبیر مجله جهان کتاب)، به صورت ویژه تجلیل کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها