دبیر بیست و دومین دوره هفته کتاب از برگزاری سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه در ۳۰ دیماه خبر داد. این جشنواره قرار بود ۲۴ آذر برگزار شود.
کد خبر: ۷۵۳۸۴۱
برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه، ۳۰ دی

برزین ضرغامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر اجرایی بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ضمن اظهار تاسف از تاخیر به وجود آمده در برگزاری این جشنواره، گفت: مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه، ساعت ۱۴:۳۰ روز سه‌شنبه ۳۰ دیماه در محل تالار ایوان شمس در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: سیزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه در حال حاضر مراحل نهایی داوری را طی می‌کند و به زودی برگزیدگان بخش‌های مختلف آن مشخص خواهند شد که در آئین پایانی از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد.

فراخوان این جشنواره در هفته کتاب امسال و از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اعلام شد.

پیشتر ۲۴ آذر ۱۳۹۳ به عنوان روز برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان دوره اخیر، عنوان شده بود. امسال دبیرخانه هفته کتاب در این اداره‌کل مستقر بود.

در فراخوان جشنواره یادشده، علاوه بر رشته‌های سنتی فعالیت رسانه‌ای در حوزه کتاب، رشته‌هایی نیز برای روزنامه‌نگاری شهروندی پیش‌بینی شده بود.

همچنین اعلام شده بود که در بخش ویژه آن، از فعالیت‌ها و تلاش‌های یکی از پیشکسوتان و فعالان باتجربه در عرصه معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی تقدیر خواهد شد و در بخش جنبی نیز، خبرنگاران فعال در هفته کتاب امسال معرفی می‌شوند و جوایزی دریافت خواهند کرد.

بر اساس فراخوان سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه، پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای در رشته‌های خبر، گزارش، گفتگو، یادداشت و مقاله، معرفی کتاب، گزارش رادیویی و گزارش تلویزیونی می‌توانستند با آثار خود، در جشنواره سیزدهم شرکت کنند.

همچنین فعالان حوزه روزنامه‌نگاری شهروندی نیز می‌توانسند آثار خود را در رشته‌های «وبلاگ‌ نویسی»، «فعالیت نوشتاری در شبکه‌ های اجتماعی» و «ساخت اپلیکیشن» در حوزه معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی، برای شرکت در این جشنواره بفرستند.

مطابق این فراخوان قرار بود داوری آثار و فعالیت‌ها در این جشنواره در دو مرحله مقدماتی و نهایی صورت گیرد و هیئت داوران، علاوه بر معرفی خبرنگاران برتر در رشته‌های مذکور، به انتخاب رسانه برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز بپردازند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها