سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل: این سازمان برای اعتبار خودش هم که شده باید آمریکا را متقاعد کند

جلسه نماینده ایران با معاون بان کی مون درباره ابوطالبی

وزارت خارجه: اعتراض قبلی ما به قوت خود باقی است

غلامعلی خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل شد

غلامعلی خوشرو به سمت سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد درنیویورک انتخاب شد.
کد خبر: ۷۶۴۷۱۰
غلامعلی خوشرو  نماینده ایران در سازمان ملل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه، جمهوری اسلامی ایران همچنان مراتب اعتراض خود را نسبت به عدم صدور روادید برای نماینده معرفی شده قبلی - حمید ابوطالبی- اعلام می دارد و پیگیری رویه های غیر حقوقی دولت میزبان از طریق ساز و کارهای قانونی در سازمان ملل در دستور کار نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که باید برای حفظ منافع ملی کشور و ارتقای جایگاه ایران در عرصه های بین المللی فرصت سازی کرد تا حداکثر منافع ملی تامین گردد و حضور موثر و فعال ایران در سازمان ملل بویژه با توجه به شرایط بحرانی منطقه ای و بین المللی بیش از پیش ضرورت دارد.

غلامعلی خوشرو هم اکنون سفیر ایران در کشور سوئیس است.

وی در سالهای اولیه پس از انقلاب ( 1361) دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه را به منظور تربیت دیپلمات های متعدد و متخصص تاسیس کرد و به مدت هشت سال ریاست این مرکز را به عهده داشت. وی سپس به مدت هفت سال سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک بوده است.

خوشرو در دولتهای هفتم و هشتم معاون وزیر امور خارجه در امور آموزش و پژوهش و سفیر در کشور استرالیا بوده است.وی همچنین در سالهای 84 - 1380 همزمان با اوج گیری مناقشات هسته ای معاونت حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه را برعهده داشت و در مذاکرات هسته ای و طراحی نحوه تعامل با طرف های مذاکراتی نقش فعال داشت.

وی در سالهای اخیر به عنوان تحلیلگر و پژوهشگر در جلسات متعدد بین المللی شرکت کرده است و مقالات وسخنرانی های زیادی ارائه کرده است.

خوشرو در این سالها بیشتر بر حوزه های فکری و نظری نظیر لزوم و لوازم گفتگو ،اجتناب از افراطی گری و خشونت، نقش مردم سالاری دینی در بیداری اسلامی و احیاء تمدن نوین اسلام تمرکز داشته است.

خوشرو دانش آموخته جامعه شناسی در دانشگاه تهران ، دانشگاه تربیت مدرس و مدرسه جدید تحقیقات اجتماعی در نیویورک می باشد.

وی سالها به تدریس در دانشگاه های مختلف کشور نظیر دانشکده روابط بین الملل ، دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت معلم پرداخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها