نسلی را که برای جام جهانی 2018 آماده می‌شود، بشناسید

فرزندان فردا

هدف مشخص است، از همین حالا باید برای جام جهانی 2018 آماده شویم، یک حرکت خوب شروع شده است، باید به سرانجام برسد، بازیکنان نسل جدید ایران را همه می‌شناسیم، اما بد نیست که این نسل را دوباره با هم مرور کنیم.
کد خبر: ۷۶۳۳۹۲

علیرضا حقیقی

بزرگ‌ترین شگفتی کارلوس کی‌روش در جام جهانی 2014 در درون دروازه رقم خورد، همان جایی که هیچ کس انتظار نداشت، حقیقی انتخاب اول مرد پرتغالی باشد. همه به دنبال این بودند که بدانند کی‌روش از بین رحمان احمدی و دانیل داوری کدام‌یک را مقابل نیجریه به میدان می‌فرستد که نام حقیقی خوانده شد؛ دروازه‌بانی که در نیم فصل اول همان سال رقابت را به نیلسون باخت و از پرسپولیس رفت، دروازه‌بان اول تیم ملی شد و این به همان اندازه شگفت‌انگیز بود که در هفده سالگی پنالتی علی دایی را گرفتن. حقیقی اکنون بیست‌وشش ساله است و در جام جهانی 2018 به اوج تجربه می‌رسد.

علیرضا بیرانوند

خیلی‌ها او را با کورتوای بلژیکی مقایسه می‌کنند که اکنون در تیم چلسی بازی می‌کند. این دروازه‌بان بیست‌ودو ساله شاید یکی از استانداردترین دروازه‌بان‌های فوتبال ایران باشد. دروازه‌بانی با قد و قامت بلند که در آسمان بسیار مسلط نشان می‌دهد و در زمین هم واکنش‌های استثنایی دارد. بیرانوند که گذشته‌ای کاملا شنیدنی دارد، بسیار خونسرد است و کمتر در صورت او استرس می‌بینیم. دروازه‌بان نفت که نقش عمده‌ای در صعود تیمش به فینال جام حذفی داشت، شروع مجددهای بی‌نظیر دارد. او یکی دیگر از امیدهای فوتبال ایران محسوب می‌شود.

مرتضی پورعلی‌گنجی

آن‌قدر در جام ملت‌ها خوب کار کرد که آن پنالتی مقابل عراق و تکل بدی را که زد نادیده بگیریم. پورعلی‌گنجی که در جام ملت‌ها در پست غیرتخصصی بازی می‌کرد، در این جام ملت‌ها به یکی از ارکان تیم ملی ایران تبدیل شد؛ بازیکنی با ضربات سر دیدنی که در دفاع و حمله کارساز نشان می‌دهد. او چه به عنوان یک دفاع وسط و چه به عنوان یک هافبک دفاعی این توانایی را دارد که سال‌های سال برای تیم ملی ایران بدرخشد. پورعلی‌گنجی با اعتماد به نفس مثال زدنی یکی از مهره‌هایی بود که از این پس در تیم ملی ایران خودی نشان خواهد داد.

وریا غفوری

این بازیکن خیلی دیر به ترکیب تیم ملی اضافه شد و شاید برای یک بازیکن بیست‌وهفت ساله دیر باشد که پدیده لقب بگیرد، اما وریا که سابقه بازی در تیم‌های نفت و پاس را دارد و اکنون در سپاهان بازی می‌کند، آن‌قدر در دفاع راست خوب کار کرد که انگار سال‌های سال است که ملی‌پوش است. غفوری در دفاع و حمله یک دفاع راست استاندارد برای تیم ملی نشان داد. پاس گل او روی گلی که سردار آزمون به ثمر رساند، یک ارسال تماشایی داشت. وریا غفوری با توجه به سن و سالش می‌تواند در جام جهانی 2018 هم در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشته باشد.

رامین رضاییان

رامین رضاییان در تیم صبا باتری چهره شد و در راه‌آهن خودش را نشان داد. این بازیکن شاید خودش هم باورش نمی‌شد که در فهرست تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا جایی داشته باشد، آن هم در شرایطی که تیم راه‌آهن شرایط چندان خوبی در جدول رده‌بندی لیگ برتر ندارد. رضاییان در بازی دوستانه تیم ملی مقابل عراق بازی ملی را تجربه کرد و قابلیت‌های خود را اثبات کرد. این بازیکن می‌تواند یک دفاع راست خوب برای روزهای آینده تیم ملی باشد.

محمد خانزاده

محمد خانزاده از آن دست بازیکنانی است که کارلوس کی‌روش دوست دارد. بازیکن جوانی که حتی در تیم باشگاهی خود چندان بازیکن ثابت محسوب نمی‌شود، اما توانسته هم به برزیل سفر کند و هم به استرالیا. خانزاده که کاپیتان تیم امید ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون بود، در پست‌های دفاع میانی و دفاع راست بازی می‌کند. خانزاده برای این که باز هم در دایره انتخاب تیم ملی قرار بگیرد، باید تلاش خود را بیشتر کند وگرنه جوانان دیگری در راه هستند که جای او را براحتی بگیرند.

احسان حاج‌صفی

افشین قطبی احسان حاج‌صفی را پائولو مالدینی آسیا می‌خواند. بازیکنی خوش استیل که در چند پست فوق‌العاده بازی می‌کند و در ترکیب ایران تاثیرگذار است. احسان شوت‌های پای چپ وحشتناک دارد که گل زیبای او به بحرین یکی از نمونه‌های این شوت‌های بی‌نظیر اوست. احسان در بیست‌وچهار سالگی نزدیک به 70 بازی ملی دارد و این احتمال وجود دارد که روزی رکورددار بازی ملی در ایران شود. حاج‌صفی در جام ملت‌ها یک پنالتی حساس را مقابل عراق خراب کرد، اما او تا مدت‌ها این فرصت را دارد که این پنالتی را جبران کند، اگر روند صعودی او به همین شکل باشد.

امید ابراهیمی

هافبک وسطی که در سپاهان چهره شد، در استقلال آن قدر خوب کار کرد که در فهرست جام ملت‌های آسیا قرار بگیرد. ابراهیمی هر چند چندان جوان محسوب نمی‌شود و بیست‌وهفت ساله است، اما اگر قرار باشد در هافبک دفاعی تیم ملی پس از جام ملت‌ها تغییری حاصل شود،بدون شک یکی از گزینه‌هایی که منتظر فرصت مانده، امید ابراهیمی است، بازیکنی که حتی در این جام ملت‌ها هم می‌توانست بازی کند، اما شاید بعد از این نوبتش برسد.

وحید امیری

وحید امیری یکی از بازیکنانی بود که در ابتدای فصل جاری لیگ برتر کمتر چهره بود، اما آن‌قدر خوب کار کرد که عاقبت به جام ملت‌های آسیا رفت که هیچ و در این جام هم بازی کرد. امیری برای کی‌روش یک ذخیره طلایی به حساب می‌آمد؛ در زمانی که می‌خواست دوندگی خط حمله‌اش را افزایش دهد و او را در وسط خط میانی و خط حمله استفاده کند. امیری باید به جبران آن پنالتی هدر رفته مقابل عراق بپردازد، وقت هست.

سروش رفیعی

سروش رفیعی دو فصل در فولاد مثل یک فوق ستاره بازی می‌کرد، بازیکنی فوق‌تکنیکی که مثل آب خوردن دریبل می‌کند. رفیعی ابتدا باید مشکل کارت معافی باطل شده خود را حل و سپس با تمرکز روی بازی خود این استعداد ناب خود را تقویت کند. رفیعی یکی از بازیکنان خلاق فوتبال ایران است که از این خلاقیت می‌توان بیشتر سود برد. این بازیکنان می‌تواند یکی از امیدهای فوتبال ایران در آینده باشد، اما گام اول مساله خدمت اوست.

علیرضا جهانبخش

فقط 22 سال دارد، اما تا همین جای کار هم کارهای بزرگی انجام داده است. بازیکنی که در داماش گیلان چهره شد و به فوتبال هلند رفت تا تیم نایمخن را صاحب یک جواهر ارزشمند کند. جهانبخش در لیگ هلند آن قدر خوب کار کرد و درخشید که توانست نظر بسیاری از تیم‌های مطرح را به خود جلب کند و حالا باشگاه نایمخن در دسته دوم هلند برای این جواهر ایرانی کوچک به نظر می‌رسد. جهانبخش بازیکنی است که سرعت انفجاری مناسبی دارد و حرکات پا به توپش ویران‌کننده است. او شوت‌های بی‌نظیری می‌زند و گلزن است. علیرضا در تیم ملی هم خیلی زود چهره شد و حتی توانست سابقه حضور در جام جهانی را در کارنامه خود ثبت کند، او می‌تواند یکی از امیدهای اصلی ما در جام جهانی 2018 روسیه باشد.

کریم انصاری‌فرد

کریم انصاری‌فرد که هم‌اکنون در اوساسونای اسپانیا بازی می‌کند، از بازیکنانی است که هیچ‌گاه به اندازه‌ای که استعداد دارد، نتوانسته بدرخشد. کریم که دو دوره آقای گلی لیگ در کارنامه دارد، همواره زیر سایه مهاجمان دیگری مانند رضا قوچان‌نژاد و بتازگی سردار آزمون قرار گرفته است. انصاری‌فرد این شانس را دارد که در آینده با افزودن قابلیت‌هایش یکی از چهره‌های گلزن در آینده فوتبال باشد.

سردار آزمون

او نماد امید برای آینده فوتبال ایران است، بازیکنی با قابلیت‌های بسیار که بدون کوچک‌ترین اغراقی بهترین استعداد کنونی آسیاست. بازیکنی که کمتر می‌توان نقطه‌ضعفی را در کارنامه او پیدا کرد. خوب سر می‌زند، خوب شوت می‌زند، خوب حرکت می‌کند. در جام ملت‌های آسیا دو گل زیبا به ثمر رساند تا تبدیل به یکی از برترین‌های جام شود. سردار آزمون همین حالا هم مورد توجه تیم‌های مطرح جهان قرار گرفته و می‌توان آینده‌ای بسیار روشن را برای او پیش‌بینی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها