بارش برف و باران طی روز گذشته و امروز در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان ضمن ایجاد شادمانی در بین مردم بسیاری از شهروندان را نیز غافلگیر کرد.
کد خبر: ۷۶۱۶۴۱
برف، مردم سیستان و بلوچستان را غافلگیر کرد

بارش برف و باران و برودت هوا ازروز گذشته علاوه بر اخلال در تردد مردم موجب طغیان رودخانه های محلی و فصلی در جنوب استان شد و تعدادی از راه های روستایی را مسدود کرد.

بارش برف در زاهدان صبح امروز موجب شد تا مسافرانی که از تهران عازم زاهدان بودند به دلیل یخ زدگی باند پرواز فرودگاه بین المللی زاهدان موفق به فرود نشده و به کنارک تغییر مسیر بدهند.

در جنوب استان نیز در مناطق ایرندگان، کارواندر، حوزه دشت آبخوان، گوهرکوه، چاه احمد، نازیل، اسکل آباد، نوک آباد، سنگان و پشتکوه بارش باران و برف مردم را شادمان کرد و موجب سفید پوش شدن دامنه تفتان شد.

فرماندار شهرستان خاش در همین رابطه از تشکیل ستاد حوادث بنا بر فوریت و به دلیل اندیشیدن تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب ها و یا طغیان رودخانه ها خبر داد.

محمد اکبر چاکرزهی گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی از ادامه بارش ها و خطر وقوع سیل در مناطق مختلف شهرستان تمامی نیروهای امدادی و دستگاه های ستاد مدیریت بحران تا زمان خروج این سامانه بارشی از منطقه و استان در حالت آماده باش قرار دارند.

رودخانه های سیستان و بلوچستان طغیان کردند

مدیرکل دفتر ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: بارندگی های دو روز گذشته به ویژه در جنوب استان موجب انسداد برخی از محور های فرعی و همجوار با رودخانه های فصلی شد.

رضا اربابی افزود: بارندگی های حادث شده محور های فنوج- اسپکه، فنوج -کتیج، بزمان- دلگان، کنارک و زرآباد و کتیج به بنت را شب گذشته مسدود کرد که تلاش راهداران برای بازگشایی این محور ها ادامه دارد.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون هیچ خسارت جانی بر اثر وقوع سیلاب در مناطق جنوبی استان گزارش نشده است.

بارش ها ادامه دارد

کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: با تداوم فعالیت سامانه بارش زا تا اواخر وقت امروز بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف ادامه دارد.

مرتضی فرجی افزود: از اواخر وقت به تدریج از سمت غرب استان از میزان تراکم ابر ها کاسته می شود و در نیمه شرقی بارش های پراکنده تا نیمه وقت فردا ادامه خواهد داشت.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها