گل سرنوشت‌ساز رضا قوچان‌نژاد، جایزه بهترین بازیکن زمین را برایش به همراه داشت.
کد خبر: ۷۶۱۴۲۹

عمر حضور رضا قوچان‌نژاد در تیم ملی ایران هنوز به دو سال و نیم نرسیده است، اما تعداد گل های سرنوشت‌سازش در همین مدت کوتاه کم نبوده‌اند. فوتبالدوستان ایران گوچی را اولین بار در بازی رفت تیم های ملی ایران و کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی 2014 دیدند؛ سه‌شنبه بیست و پنجم مهر 1391 در ورزشگاه آزادی.

تیم ملی آن بازی را با تک گل جواد نکونام برد، اما آنچه فوتبالی های کشورمان را به وجد آورد حرکات تند و تیز رضا قوچان نژاد بود؛ بازیکنی از دیار خراسان با فوتبالی شبیه به آنچه قبل از آن از خداداد عزیزی، دیگر ستاره مشهدی فوتبال ایران دیده بودیم.

رضا با گلزنی‌هایش خیلی زود در دل هواداران فوتبال جا باز کرد. او اولین گل ملی‌اش را همان سال و در شروع مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا زد. ایران ـ لبنان، چهارشنبه هجدهم بهمن 1391 در ورزشگاه آزادی. در روزی که قوچان نژاد دو بار موفق به گلزنی شد، پنج بار دروازه لبنانی را باز کردیم که چند ماه قبل در مقدماتی جام جهانی، تیم ملی ایران را شکست داده بود.

گوچی از همان جا تبدیل شد به پازل اصلی تیمی که قرار بود با اقتدار به جام جهانی برزیل صعود کند. خرداد ماه 1392، طلایی ترین ماه دوران فوتبالی رضا بود. تیم ملی باید در سه بازی آخر خود قطر را در دوحه، لبنان را در تهران و کره جنوبی را در اولسان شکست می‌داد تا به جام جهانی صعود می‌کرد. حتی یک مساوی هم در این مسیر ما را از صعود به جام جهانی بازمی‌داشت. در آن فضای پراسترس، گل‌‌های سرنوشت‌ساز قوچان‌نژاد بود که ملتی را به آرزویش رساند.

سه‌شنبه چهاردهم خرداد 1393، قطر ـ ایران، دقیقه 66 .

سه‌شنبه بیست‌وهشتم خرداد 1393، کره جنوبی ـ ایران، دقیقه 60

در این دو لحظه سرنوشت‌ساز و با این دوگل بود که فوتبال ایران مسافر جام جهانی برزیل شد. دو گلی که روی هنرنمایی قوچان‌نژاد به ثمر رسید تا بار دیگر جشن‌ها و پایکوبی‌های خیابانی مردم ایران رنگ فوتبال به خود بگیرد.

حالا بعد از گذشت یک سال و نیم، قوچان‌نژاد دوباره با آن گل‌های سه امتیازی‌اش خنده را به لب فوتبال ایران نشاند. گلی که باعث شد تیم ملی ایران در دقیقه 91 صدر جدول را از اماراتی‌ها بگیرد.

این گل برای خود رضا هم مهم بود. بعد از ناکامی در باز کردن دروازه بحرین در بازی اول و از دست دادن جایش در ترکیب اصلی تیم ملی مقابل قطر، آن پاس ندادن او در صحنه ای که کی روش بطری را به زمین کوبید، فضا را برایش سنگین‌تر کرد، اما این گل همه آن جو سنگین را شکست. صعود به عنوان صدرنشین گروه، در روزی که کی روش به بازیکنان جوانش میدان داده بود، آن هم با گل دقایق پایانی رضا قوچان‌نژاد به دل خیلی‌ها نشست. حالا تیم ملی با رضا قوچان‌نژاد، سردار آزمون و 20 بازیکن پرانگیزه دیگر که همگی برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا همدل هستند، باید منتظر روزهای خوب بعد باشیم.

قوچان‌نژاد: تا آخرین لحظه با روحیه بازی کردیم

رضا قوچان‌نژاد پس از این‌که با گلزنی در دقایق پایانی باعث پیروزی یک بر صفر تیم ملی بر امارات شد، گفت: نمی‌توانم بگویم که چقدر از زدن گل در دقایق پایانی به امارات و کسب سه امتیاز این بازی هیجان‌زده هستم.

مهاجم بیست و هفت ساله تیم ملی که با این گل ارزشمند اسباب صدرنشینی تیم ملی در گروه C مسابقات را فراهم کرد، افزود: ما بازی فوق‌العاده‌ای مقابل امارات انجام دادیم. آخرین حریفمان در مرحله گروهی خیلی سرسخت بود، ولی تا آخرین لحظه با روحیه بالایی بازی کردیم و در نهایت هم به پیروزی رسیدیم. ما از خلاقیت بالایی برخوردار بودیم و کارآمدی بیشتری داشتیم و به معنای واقعی نشان دادیم که از روحیه بالایی برخورداریم. تک تک بازیکنان با یکدیگر همدل هستند.

قوچان‌نژاد با بیان این‌که ایران با گام‌هایی استوار به راهش ادامه خواهد داد خاطرنشان مرد: ما از انگیزه و شور و شوق بالایی برخورداریم و هدفمان کسب قهرمانی در این رقابت‌هاست. باید تمرکزمان را حفظ کرده و منتظر بازی‌های بعدی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها