کاهش بهای طلای سیاه نتیجه داد

زیان 425 میلیارد دلاری صادرکنندگان نفت

وزیر اقتصاد گفت: اگر نفت به ۲۵ دلار هم برسد برای آن برنامه داریم و بودجه را به نحو مناسب اداره می کنیم .
کد خبر: ۷۶۱۳۹۰
برای نفت ۲۵ دلاری هم برنامه داریم

به گزارش واحد مرکزی خبر ، علی طیب نیا در حاشیه جلسه شورای گفتگو که با حضور وزیر صنعت ، معدن وتجارت و اعضای بخش خصوصی برگزار شد در پاسخ به خبرنگاران درباره قیمت نفت در بودجه افزود: چون نمی توان قیمت نفت را به طور دقیق پیش بینی کرد ، عدد آن را در بودجه تغییر نخواهیم داد اما برای قیمت های مختلف ، سیاست های پولی ، مالی ، ارزی و سناریوهای مختلف را آماده می کنیم که مواجهه منطقی و علمی با آن داشته باشیم .

برنامه ریزی برای بدبینانه ترین و خوشبینانه ترین حالت قیمت نفت

وی گفت : پیش بینی ها از زیر 40 دلار تا بالای 80 دلار است اما میانگین قیمتی که نهادهای تخصصی بین المللی برای سال آینده پیش بینی کرده اند 65 دلار است که در حال طراحی برای بدبینانه ترین و خوشبینانه ترین حالت آن هستیم .

طیب نیا افزود : با لایحه بودجه فعلی هم می توانیم حالت های مختلف را مدیریت کنیم زیرا درآمدها در بودجه به عنوان درآمدهای پیش بینی شده است و هزینه ها هم الزامی ندارد که انجام شود .

وی گفت : اگر نفت به 40 دلار برسد 25 هزار میلیارد تومان از درآمدها کاسته می شود در حالیکه برای بودجه امسال عملکرد ما 30 هزار میلیارد تومان درآمد محقق نشد و با این حال توانستیم بودجه را مدیریت کنیم .

طیب نیا افزود: بهترین تخصیص بودجه عمرانی امسال بوده و 33 هزار میلیارد تومان در این حوزه پرداخت شده است .

وزیر اقتصاد اضافه کرد: یارانه هایی که در بودجه 93 برای تولید پیش بینی شده بود به طور کامل پرداخت شده است .

نرخ تورم آخر سال 16 تا 17 درصد

طیب نیا افزود : نرخ تورم تا آخر سال کمتر از هدف گذاری و حدود 16 تا 17 درصد خواهد بود.

وزیر اقتصاد گفت: نرخ رشد نیز 6 ماه امسال، 4 درصد بود که امیداریم تا پایان سال ادامه یابد.

وی درباره حذف پردرآمدها از گرفتن یارانه افزود : امکان شناسایی این افراد وجود دارد اما هر چه حوزه شناسایی بزرگتر شود و مثلاً بخواهیم 10 میلیون نفر را حذف کنیم ، ضریب خطا بالا می رود و می تواند مشکلاتی را ایجاد کند .

وزیر اقتصاد گفت: روش صحیح این بود که از ابتدا پرداخت های نقدی را متوجه افراد شدیداً کم درآمد می کردیم که برای این کار نهادهای خوبی مثل کمیته امداد و بهزیستی داریم .

سال آینده بنایی بر افزایش مالیات نداریم

طیب نیا افزود: برای سال آینده بنایی بر افزایش مالیات نداریم ، با این حال با افزایش پایه مالیاتی و تکمیل نظام جامع مالیاتی درآمدهای مالیاتی افزایش خواهد یافت ضمن اینکه مالیات بر ارزش افزوده نیز طبق قانون باید سالانه یک درصد افزایش یابد.

وی گفت : شرایط بوجود آمده در کاهش قیمت نفت را باید به فال نیک بگیریم و از آن به عنوان فرصت برای کاهش وابستگی به نفت استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد افزود : در جلسه امروز، استاندار البرز و اتاق البرز درخصوص مشکلات تولید این استان توضیحاتی دادند و در نهایت کلیات ایجاد صندوق تامین مالی صنعت خوراک دام ، طیور و آبزیان تصویب شد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نیما
Germany
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
تا حقوق ما كارمندان هست نگران چیزی نباشید.تمام كسریهارو از اون جبران میكنن! تازه تا الان هم با وجود دزدایی مثل پدیده شاندیز فكر كنید نفت رو 5 دلار فروختیم!
cyrus
Canada
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
حالا اگر آنها خواستند نفتشونو مجانی بدن آیا شما هم باید مجانی بدین، واقعا كه انسان باید تدبیر داشته باش
آقا چرا سعی نمكینن هزاران فرآوردهایی كه از نفت درست میشه را صنایع آنها را در كشور بوجود بیارین ومیلیونها شغل با درآمد بالا برای مردم درست كنین.

نیازمندی ها