قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: 67 درصد از دانشجویان معتاد در دبیرستان مصرف موادمخدر را تجربه کرده‌اند. نرخ شیوع اعتیاد در واحدهای صنعتی 21 درصد است.
کد خبر: ۷۵۹۴۱۴

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، علیرضا جزینی با بیان این که فضای دانشجویی آسیب‌پذیر است، افزود: دانشجویانی که در خانه‌های مجردی یا خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند، بیش از دیگران در معرض آسیب اعتیاد قرار دارند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمارهای به دست آمده، 6.2 درصد از دانشجویان دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم به مواد مخدر اعتیاد دارند، بنابر این دانشگاه‌ها باید به طور جدی وارد کار شده و در دو حوزه علمی کردن مبارزه با مواد مخدر و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه دانشجویی اقدام کنند.

جزینی با تاکید بر این که ایران در دانش اعتیاد دچار مشکل است،‌ از ایجاد رشته کارشناسی ارشد مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: این موضوع سیزدهم دی ماه در وزارت علوم تصویب شد که اگر این کار عملی شود می‌توان موضوعات مربوط به حوزه اعتیاد همچون پیشگیری،‌ صیانت و شیوه‌های مقابله را در دانشگاه‌ها بررسی کرد. وی با تاکید بر این که خطر اعتیاد در کشورمان بسیار بالاست، اضافه کرد: خطرات ناشی از مواد مخدر صنعتی در جامعه بالا رفته، زنان برای رسیدن به لاغری، قرص‌هایی را استفاده می‌کنند که حاوی آمفتامین و اعتیادآور است. دانشجویان نیز برای بیدار ماندن و تمرکز بیشتر قرص ریتالین مصرف می‌کنند، در حالی که همه اینها مقدمه‌ای بر شروع اعتیاد به مواد روانگردان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها