قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

تمرکز بر پیشگیری از اعتیاد بین دانش‌آموزان و دانشجویان

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه 30 درصد پسران و 12 درصد دختران دانشگاه‌های دولتی کشور سیگار و قلیان مصرف می‌کنند، تصریح کرد: عصبانیت، پرخاشگری، عدم پایبندی به مذهب، افسردگی، هیجان طلبی و کمبود اعتماد به نفس از دلایلی است که منجر به تشویق دانشجویان به مصرف مواد می‌شود.
کد خبر: ۸۳۴۳۷۷
آماری از اعتیاد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی

دکتر حمید صرامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه 9 درصد پسران و 11 درصد دختران دانشجوی دانشگاه‌های دولتی به مصرف داروهای حاوی مواد اعتیاد دارند، گفت: این آمارها نشان می‌دهد که باید در دانشگاه‌ها برنامه ریزی‌های بیشتری جهت کنترل آسیبب‌های اجتماعی صورت گیرد.

این آسیب شناس اجتماعی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و کارتون‌های خشونت آمیزی که رسانه‌ها تهیه و پخش می‌کنند منجر به ایجاد رفتارهای خشونت آمیزدر آینده کودکان می‌شود، بیان کرد: 76 درصد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی امکانات تفریحی دانشگاه‌ها را کافی نمی‌دانند. بر اساس نتایج پژوهش‌ها 30 درصد پسران و 12 درصد دختران این دانشجویان سیگار و قلیان مصرف می‌کنند.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: میزان مصرف مواد در میان دانشجوهایی که منزل مجردی دارند، بیشتر از دانشجویان خوابگاهی است. همچنین میزان مصرف مواد در دانشجویان خوابگاهی بیشتر از دانشجویان بومی یا دانشجویانی است که با والدین خود زندگی می‌کنند.

صرامی با اشاره به اینکه یک نوجوان یا جوان انتظارهایی از ارکان مختلف کشور دارد، افزود: اختلال در عملکرد بین رکن‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی منجر به بی‌اخلاقی اجتماعی، عدم هویت و گرایش به سمت اعتیاد می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عصبانیت، پرخاشگری، مصرف مواد در میان دوستان یا خانواده، عدم پایبندی به مذهب، افسردگی، هیجان طلبی و کمبود اعتماد به نفس از دلایلی است که منجر به تشویق دانشجویان به مصرف مواد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها