اگر در نهایت همه رمز و رازهای بدن، سیاره و دنیای خود را حل کنیم یک معمای دیگر که از همه حیرت‌آورتر است، باقی می‌ماند و آن هم امکان وجود دنیا یا دنیاهای دیگر در ورای دنیای ماست.
کد خبر: ۷۵۸۴۹۱

دانشمندان از مدت‌ها پیش از وجود دنیایی مشابه با قوانین فیزیکی خاص و ویژه خبر داده بودند. این فرضیه چند جهانی از مکانیک کوانتومی و سلسله مشاهدات آن نشات می‌گیرد.

دانشمندان طی چندین تحقیق متوجه شدند این جهان‌ یا هر جهان دیگری که پیش از ما وجود داشته است به طور قطع نشانه‌هایی در اعماق فضا به جای گذاشته است. آنها از این نشانه‌ها با عنوان دوایر متحدالمرکز غول پیکر در تابش زمینه کیهانی (CMB) تعبیر کرده‌اند. تابش زمینه کیهانی از آثار انفجار بزرگ در 13.7 میلیارد سال گذشته بر جای مانده که یک تابش ملایم بوده که در سراسر جهان قابل ردیابی است. نتایجی که بتازگی به دست آمده نشان می‌دهد دمای نوسانی در این زمینه تابشی کمتر از مقدار میانگین است. طبق تحقیقات انجام شده، بر اثر تصادم سیاهچاله‌های ابر پرجرم در دوران آغازین تشکیل کیهان ما، موجب به وجود آمدن امواج گرانشی عظیمی شده که موجب ایجاد موج در فضا ـ زمان شده است. این امواج ممکن است بعدها به ایجاد بخش قابل توجهی از ماده تاریک در کیهان ما منجر شده باشد. اگرچه گروه‌های دیگری نیز این ساختار را تائید کردند، اما تفسیر آنها به عنوان نشانه‌هایی برای تولد دوباره جهان شدیدا مورد اعتراض قرار گرفت. محققان بیان می‌کنند شاید جهان‌های بیگانه به‌طور تصادفی به دنیای ما برخورد کرده و چنین آثاری را به صورت ماده تاریک به جای گذاشته باشد.

همه محققان معتقدند نقشه‌های دقیق CMB به دست آمده از فضاپیمای پلانک متعلق به آژانس فضایی اروپا می‌تواند به پیشبرد این بحث و به نتیجه‌رساندن آن کمک کند. به نظر می‌رسد فقط تحقیقات و مشاهداتی که این روزها در مرزهای دانش انجام می‌شود قادر به ارائه پاسخی قاطع برای این پرسش باشد.

popularmechanics / مترجم: ندا ابوطالبی‌راد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها