اردلان‌نژاد از سنندج: مدتی است وقتی وارد پوشه‌ عکس‌ها یا فیلم‌ها می‌شوم، رم سیستم خود‌به‌خود با حجم بالایی از پردازش درگیر شده و سیستم هنگ می‌کند. وقتی به تسک منیجر رفتم، متوجه شدم پردازشی با نام dllhost. exe کل رم را پر کرده است. وقتی متوقفش می‌کنم همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد، اما کافی است دوباره وارد پوشه عکس یا فیلم شوم، دوباره همان مشکل پیش می‌آید.
کد خبر: ۷۵۸۴۵۱

از قبل آنتی‌ویروس شید روی سیستمم نصب بود. ویندوز را دو بار عوض کردم. از آنتی‌ویروس نود 32 نسخه هفت آپدیت هم استفاده کردم، چون جواب نداد، باز هم ویندوز را عوض کردم و آنتی‌ویروس بیت دفندر اورجینال نصب کردم؛ اما هیچ‌کدام مشکل را برطرف نکردند.

این مشکل یکی از مشکلات شایع در میان کاربران ویندوز 7 است و هیچ ارتباطی به ویروس‌یاب یا بدافزارها ندارد. دلیل بروز این مشکل گاهی وجود یک فایل ویدئویی آسیب‌دیده در پوشه‌ای است که به آن مراجعه می‌کنید. برای مثال ممکن است یک فایل ویدئویی حین عملیات تبدیل فرمت یا ذخیره‌سازی به‌صورت ناقص روی هارد‌دیسک ذخیره شده باشد و با هر بار باز کردن پوشه‌ مربوط به این فایل، پردازش بالا افزایش یافته و رایانه هنگ کند. همچنین در موارد زیادی نیز این مشکل هنگام دسترسی به پوشه‌های حاوی ویدئوهای سه‌بعدی گزارش شده است. در حالت کلی این‌طور نتیجه‌گیری شده که این مشکل به‌دلیل ناسازگاری برخی سخت‌افزارها‌/‌درایورها با یکی از به‌روزرسانی‌های مایکروســـافت بـــه شمـــاره 2670838

(Platform update for Windows 7 SP1 and Windows Server 2008 R2 SP1) است.

همچنین مرورگر اینترنت‌اکسپلورر نسخه 10 و 11 نیز باعث بروز این مشکل می‌شود و به کاربرانی مانند شما که با این مشکل مواجه هستند، توصیه شده به‌روزرسانی مورد اشاره را انجام نداده یا در صورتی‌که این به‌روزرسانی روی سیستم آنها اعمال شده با مراجعه به کنترل‌پنل و انتخاب View Installed Updates از سمت چپ پنجره‌ Programs and Features، آن را حذف کنند. همچنین در صورتی‌که مرورگر اینترنت‌اکسپلورر نیز به نسخه 10 یا 11 به‌روز شده یا سیستم‌عامل نصب‌ شده، به‌طور پیش‌فرض به این نسخه از مرورگر مجهز است، آن را حذف کرده و از نسخه‌های پایین‌تر یا مرورگرهای جایگزین کمک بگیرید. البته مایکروسافت باتوجه به بروز این مشکل، ابزاری با عنوان Internet Explorer 10 Blocker Toolkit را طراحی کرده که با نصب آن روی سیستم‌عامل می‌توانید از به‌روزرسانی مرورگر به نسخه‌ 10 جلوگیری کنید:

http:‌/‌‌/‌technet. microsoft. com‌/‌enus‌/‌ ie‌/‌jj898509. aspx

ابوذر فرهادی: آیا می‌توان هارد فرمت شده را به‌صورت قبل (به همان صورت پوشه‌بندی شده قبل از فرمت) بازیابی کرد؟ با یکی دو نرم‌افزار امتحان کردم، ولی به‌صورت پوشه‌های جداگانه مثل پوشه عکس، پوشه فیلم و... بازیابی انجام شد. می‌خواهم به همان صورتی که قبلا بوده بازیابی شود. مثلا در یک پوشه هم عکس بوده هم فیلم و هم فایل پی‌دی‌اف و... .

برخی نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات برای بازیابی بهتر به جستجوی فرمت فایل‌ها پرداخته و فایل‌های مشابه دارای فرمت یکسان را پس از بازیابی در پوشه‌هایی به همان نام قرار می‌دهند. نرم‌افزارهایی که شما استفاده کردید نیز چنین عملکردی دارند. نرم‌افزارهای دیگری همچون Active File Recovery و EaseUS Partition Recovery Wizard نیز وجود دارند که می‌توانند اطلاعات را به‌همان صورتی که روی هارد ذخیره شده بوده برای شما بازیابی کنند. البته توجه داشته باشید در این مدل بازیابی ممکن است دقت نرم‌افزار کاهش یابد و برخی پوشه‌ها بازیابی نشوند. همچنین به شما توصیه می‌کنیم از نرم‌افزارهای بازیابی پارتیشن‌های از دست رفته کمک بگیرید. (همچون برنامه EaseUS Partition Recovery Wizard)

حکیم عبدالخانی از اهواز: برنامه UC browser در تلفن‌همراه اندرویدی من بخوبی کار نمی‌کند. حتی یک بار نسخه به‌روز آن را نصب کردم، ولی هنگامی که آدرسی را در مرورگر آن وارد می‌کنم، پیغام خطا می‌دهد و بعد از چند بار تکرار این عمل، از صفحه آدرس خارج می‌شود. وقتی از فیلترشکن استفاده می‌کنم، نرم‌افزار بخوبی کار می‌کند. مشکل از چیست؟

مرورگر UC Browser مانند مرورگر Opera mini برای بازکردن صفحات وب از سرورهای پراکسی داخلی خود کمک می‌گیرد. به‌عبارت دیگر درخواست‌های شما به سرورهای پراکسی مرورگر ارسال شده، سپس از همین سرورهای پراکسی به شما بازگردانده می‌شوند. باتوجه به این‌که این مدل عملکرد موجب عبور از فیلتر می‌شود، دسترسی به سرورهای مورد استفاده این نرم‌افزارها در ایران مسدود شده است. به همین دلیل هنگامی که قصد دارید از مرورگر استفاده کنید، ارتباطی با سرور پراکسی مرورگر برقرار نمی‌شود و مرورگر قادر به باز کردن صفحات نیست، اما هنگامی که فیلترشکنی را روی تلفن‌همراه خود فعال کنید، دسترسی به سرورهای پراکسی نیز مهیا شده و مرورگر بخوبی عمل می‌کند. برای حفظ امنیت اطلاعاتتان پیشنهاد می‌کنیم از این مرورگرها استفاده نکنید. کروم و فایرفاکس گزینه‌های بسیار خوبی برای وبگردی در تلفن‌همراه و تبلت به‌شمار می‌روند.

رضا. ن ازخوزستان: ویندوز سیستم من 7 است. می‌خواهم شب سیستمم را روشن بگذارم تا فایل‌هایی را دانلود کند، ولی مشکل اینجاست که سیستم من بعد ازمدتی به حالت استراحت می‌رود و فایل درحال دانلود متوقف می‌شود. لطفا راهنمایی کنید که این اتفاق نیفتد. درضمن من از نرم‌افزار اینترنت دانلودمنیجر استفاده می‌کنم.

برای جلوگیری از ورود رایانه به حالت Sleep یا Hibernate راه دشواری در پیش ندارید. روی گوی استارت کلیک کرده و در کادر جستجو عبارت power را تایپ کنید. در ادامه از فهرست نتایج روی Power Options کلیک کنید.

از سمت چپ پنجره‌ به‌نمایش درآمده روی Change when the computer sleeps کلیک کرده و در صفحه‌ جدید کادر Put the computer to sleep را روی never قرار دهید. با کلیک روی advanced power settings Change می‌توانید گزینه‌هایی همچون هارد‌دیسک را نیز در حالت never قرار دهید.

پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش مصرف برق، در نرم‌افزار اینترنت دانلود منیجر، روی آیکون Scheduler کلیک کرده و علاوه بر زمان‌بندی و کنترل دقیق شروع و پایان عملیات دانلود (اگر قصد استفاده از ترافیک شبانه رایگان را دارید، می‌توانید مشخص کنید دانلود فایل‌ها 11 شب آغاز و 6 صبح متوقف شود) گزینه Turn off computer when done را فعال کنید تا در صورتی‌که پیش از صبح عملیات دانلود به پایان رسید، رایانه‌ شما به‌طور خودکار خاموش شود.

حامد انوری از اصفهان: چند سوال دارم:

1 ـ آیا رابطی وجود دارد که با آن پورت IDE به USB یا SATA تبدیل شود؟

2 ـ می‌خواهم از یک دستگاه کپی مدل SHARP AR-5316E به عنوان چاپگر استفاده کنم. ولی هر چه در اینترنت جستجو کردم، نه درایور آن را پیدا کردم و نه می‌دانم آیا این کار شدنی است یا نه. لطفا مرا راهنمایی کنید.

در ارتباط با پرسش اول، پاسخ بله است. با مراجعه به مراکز ارائه قطعات رایانه‌ای و فروشندگان رابط و تبدیل می‌توانید این رابط را تهیه کنید و از هارد IDE خود به‌صورت یک هارد اکسترنال استفاده کنید.

خوشبختانه پاسخ پرسش دوم شما نیز مثبت است. دستگاه شما از نوع Copier/Printer است و براحتی می‌توانید از قابلیت چاپگر آن نیز استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت ‌باید ابتدا درایورهای مورد نیاز را با توجه به سیستم‌عامل نصب شده روی رایانه‌ خود از بخش Support & Downloads در لینک زیر دانلود کنید: (لینک حساس به حروف کوچک و بزرگ)

http://goo.gl‌/‌tBczXm

محسن: من یک لپ‌تاپ دل مدل 1640 استودیو ایکس‌پی دارم که خشاب جای‌گیری سیمکارت پشت باتری آن تعبیه شده است. متاسفانه نحوه فعال‌سازی و استفاده از آن را بلد نیستم.

بسیاری از لپ‌تاپ‌هایی که شیار سیمکارت در خود جای می‌دهند، لزوما به همان شکل از سیمکارت پشتیبانی نمی‌کنند. توجه داشته باشید استفاده از سیمکارت روی لپ‌تاپ نیازمند وجود قطعه‌ای سخت‌افزاری در لپ‌تاپ است که در بیشتر موارد این قطعه به‌طور مجزا به‌فروش می‌رسد. لپ‌تاپ شما این قابلیت را دارد در صورتی‌که قطعه مورد نیاز را تهیه کرده و در کنار کارت شبکه وایرلس آن روی مادربورد متصل کنید، قابلیت استفاده از سیمکارت و اتصال به شبکه 3G یا... را در اختیار شما قرار دهد. به همین دلیل اتصال سیمکارت به لپ‌تاپ هیچ واکنشی را ‌همراه ندارد. این قطعه Mobile Broadband Card نام دارد و در اسلات WPAN کنار کارت شبکه وایرلس لپ‌تاپ جای می‌گیرد.

نکته مهم

پرسش‌های زیادی از شما خوانندگان کلیکبه دست ما می‌رسد که به دلیل حجم زیاد و گاهی تکراری بودن نمی‌توانیم در این صفحه پاسخگوی همه آنها باشیم. علاوه بر این صفحه، می‌توانید پاسخ سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ سایت کلیک به نشانی Click.jjo.ir نیز مطالعه کنید. سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما در کلیک چاپی یا آنلاین باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و نام شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها