درمانگاه مشاغل

سلامت مکانیک‌ها

کم نیستند افرادی که در مورد سلامتشان حساسند و با بروز کوچک‌ترین مشکل جسمی به پزشک مراجعه می‌کنند تا تحت درمان قرار گیرند، اما همین آدم‌ها برای تعمیر ماشینشان زمانی به تعمیرگاه مراجعه می‌کنند که کار از کار گذشته و هزار و یک مشکل برای آن پیش آمده است. اینجاست که تعمیرکاران یا همان مکانیک‌ها به داد صاحبان خودرو می‌رسند و عیب‌های ماشین‌ها را رفع می‌کنند.
کد خبر: ۷۵۸۱۱۱

بدون شک فردی که مکانیکی را انتخاب می‌کند باید از نظر بدنی و ذهنی برای این شغل آمادگی لازم را داشته باشد. داشتن دانش کافی و به روز، علاقه و استعداد و البته آستانه تحمل بالا از دیگر خصوصیات مکانیک‌های موفق است.

ساعت‌های کاری طولانی، حوادث غیرمترقبه هنگام کار که متاسفانه گاهی می‌تواند به معلولیت ختم شود، مرخصی‌های بسیار محدود، خستگی جسمی زیاد، مسئولیت‌پذیری بالا و راضی نگه داشتن همه مشتری‌ها باعث شده مکانیکی یکی از سخت‌ترین مشاغل باشد. از طرفی افرادی که به عنوان مکانیک کار می‌کنند دست‌کم 80 تا 90 درصد مدت زمان کار خود را در یک وضع ثابت مثلا ایستاده، نیمه‌ایستاده، قوز کرده، نشستن غیراصولی و... می‌گذرانند و همین موضوع آنها را در معرض آسیب‌های اسکلتی عضلانی، انواع آرتروز و واریس قرار می‌دهد؛ مشکلاتی که با افزایش سن و بالا رفتن وزن تشدید می‌شود. همچنین بلندکردن و جابه‌جا کردن لوازم سنگین خودرو هنگام کار زمینه بروز گردن درد و کمردرد مزمن را فراهم می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود در ازای هر یک ساعت کار به مدت 10 دقیقه بنشینید و استراحت کنید و هر سه تا چهار ساعت یکبار پنج تا ده دقیقه را به نرمش‌های سبک گردن، کمر، شانه و دست و پا اختصاص دهید.

استرس علیه تعطیلات

بدون شک مکانیکی ازجمله مشاغلی است که فرد بندرت می‌تواند به فکر مرخصی رفتن باشد چراکه بستن تعمیرگاه به معنی کاهش تعداد مشتری‌ها و ضررهای‌ مالی است. با این حساب افراد شاغل در این حرفه زمان چندانی برای تفریح و وقت گذاشتن با خانواده و دوستان ندارند و به دلیل نوع کارشان مجبورند از صبح زود تا پاسی از شب سر کار باشند و گاهی اوقات همین موضوع زمینه بروز اختلافات خانوادگی را فراهم می‌کند.

گاهی اوقات نیز یکنواختی کار، احساس ناامیدی و افسردگی شغلی سراغ فرد می‌آید و شغل و سلامتش را به خطر می‌اندازد.

البته همیشه این احتمال وجود دارد که افراد شاغل در مکانیکی‌ها در مسائل مالی ویژه در معاملات چکی خرید لوازم انواع خودرو دچار بحران شوند و این موضوع زمانی حادتر خواهد شد که اجاره مغازه را هم به مشکلات اضافه کنیم بنابراین طبیعی است که استرس ناشی از این بحران، کاهش آستانه تحمل فرد و بروز آسیب‌های جسمی و اختلالات روانی مثل استرس مزمن را به همراه داشته باشد.

شاید بهترین پیشنهاد این باشد که سالی دو تا سه مرتبه چند روزی تعمیرگاه را تعطیل کنید و به یک سفر تفریحی خانوادگی یا دوستانه بروید تا سلامت‌تان به خطر نیفتد و مجبور نباشید خدای ناکرده درآمدتان را خرج درمان مشکلات ناشی از کار زیاد کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها