نماینده کشور انگلستان در مسابقات دانشجویان مسلمان:

اهل تسنن در لندن برنامه‌های شبکه قرآن ایران را دنبال می کنند

نماینده کشور انگلستان در مسابقات دانشجویان مسلمان گفت: در لندن، اهل تسنن نیز برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیمای ایران را دنبال می کنند. سطح قرآنی ایران به زودی از مصر نیز پیشی می‌گیرد
کد خبر: ۷۵۶۶۹۷
اهل تسنن در لندن برنامه‌های شبکه قرآن ایران را دنبال می کنند

شرکت کنندگان مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن بازدید کردند، الشیخ عدنان الصالحی، مدیر دارالقرآن المجید در بصره و داور پنجمین دوره مسابقات بین المللی دانشجویان مسلمان ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این مسابقات بیان داشت: من از جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنم که با متولی شدن برای این گونه مسابقات اتفاقات بزرگی را در ترویج و اشاعه فرهنگ اسلامی رقم می زند و در راه ایجاد وحدت اسلامی نیز قدم های مؤثر برمی دارد.

وی ادامه داد: از طریق این مسابقات است که می توان تمامی دنیا را راغب مذهب تشیع کرد و به تمامی شایعاتی که هم اکنون علیه این مذهب در دنیا وجود دارد پایان داد. این گونه مسابقات و همایش ها می تواند باعث همفکری اذهان مختلف و ایجاد خروجی های مناسب خواهد شد.

داور پنجمین دوره مسابقات بین المللی دانشجویان مسلمان تأکید کرد: البته برای رساندن پیام این مسابقات باید پوشش های رسانه ای قوی صورت بگیرد زیرا مسلما اگر دارویی نیز کشف شود اما توسط رسانه معرفی نشود نمی تواند کارایی داشته باشد، لذا به نظر بنده باید این گونه مسابقات از شبکه های ماهواره‌ای مختلف پوشش داده شود.

عدنان الصالحی در رابطه با رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران به خصوص شبکه قرآن و معارف سیما بیان داشت: من شخصاً برنامه های شبکه قرآن و معارف سیمای ایران را پیگیری می کنم و به نظر من بهترین تلاش و پیگیری و اهتمام به امور قرآنی نیز توسط این شبکه انجام می شود.

سید جلال معصومی نماینده کشور انگلستان نیز ضمن بازدید از پخش شبکه قرآن و معارف سیما و حضور در برنامه زنده مفتاح گفت: سطح این دوره از مسابقات بسیار رضایت بخش بود و به همین دلیل مسابقه خوبی برگزار شد.

وی در رابطه با تلاش های رسانه ملی ایران در راستای ترویج فرهنگ قرآنی گفت: لندن هم که هستم شبکه قرآن و معارف سیمای ایران را می بینم و از همه بیشتر برنامه اسرا را پیگیری می کنم. حتی در جریان هستم که برخی از برادران اهل تسنن نیز از بینندگان برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما هستند.

معصومی بیان داشت: سطح ایران از نظر قرآنی بسیار بالا رفته است و به نظر من زمان زیادی نخواهد گذشت که حتی از مصر نیز پیشی بگیرد هرچند الان نیز کم از مصر ندارد به طوری که بهترین حافظان و قاریان دنیا ایرانی هستند.

بعد از بازدید از رادیوی قرآن متسابقین در برنامه "مفتاح" شبکه قرآن و معارف سیما نیز حاضر شدند و این برنامه طبق روال روزهای گذشته اما این بار با حال و هوایی خاص بر روی آنتن رفت. در ابتدای شروع برنامه هر یک از مهمانان "مفتاح" ضمن معرفی خودشان در رابطه با برخی از فعالیت‌های قرآنی خود، رشته تحصیلی و همچنین کشوری که به عنوان نماینده آن در مسابقات شرکت کرده بودند صحبت کردند و پس از آن نیز رحیم خاکی، مسئول کمیته نظارت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن گزارشی از پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان ارائه داد.

در ادامه برنامه ، چند تن از حافظان شرکت کننده در این دوره مسابقات از حنانه خلفی حافظ 8 ساله ای که در برنامه مفتاح حضور داشت سؤالات متعدد حفظ پرسیدند و وی نیز با دقت تمام و به درستی به همه سؤالات آنان پاسخ داد که همین باعث شد تا مورد تشویق متسابقین مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمانان قرار بگیرد.

در ادامه برنامه نیز "سجاد عزیزالهی" و "مهدی رشت بری" نیز از قاریان نوجوان کشورمان به قرائت قرآن پرداختند و در انتها نیز با نزدیک شدن به اذان مغرب و عشا برنامه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط «رحیم خاکی» و همچنین اجرای زنده اذان توسط وی پایان یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها