شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۵۴۴۷۲
زنان و دختران 70 درصد قربانیان انسان

وقتی بهایی‌ها مردمان خداجو شدند چرا موسوی را انقلابی جا نزنیم؟!

روزنامه کیهان نوشت:سایت حامی بهائیت به نقل از یک بازداشتی فتنه 88 نوشت؛ میرحسین موسوی یک انقلابی و از جنس انقلابیون واقعی دهه 70 میلادی است.

سایت جرس که اخیرا به قلم مدیر خود (محسن کدیور) از گروهک صهیونیستی بهائیت حمایت صریح کرده بود، در مطلبی به قلم فواد شمس نوشت: موسوی یک فرد انقلابی است اما برانداز نیست. او دشمن براندازان است... او از جنس انقلابیون واقعی دهه 70 میلادی است که اصول دارد.

جرس ادامه می‌دهد: ما به همان اندازه که نیاز داریم سیاست‌ورزی واقعی بکنیم، نیاز داریم که شبح موسوی را هم در آسمان سیاست داشته باشیم.]![

انقلابی معرفی کردن موسوی در حالی است که وی از سوی برخی عناصر نفوذی کاملا احاطه شده و تحت مدیریت قرار داشت، تا آنجا که حتی پس از علنی شدن واقعیت کودتای مخلمین آمریکا و انگلیس و اسرائیل نیز پای آشوبگران ایستاد، حرمت‌شکنان روز عاشورای 88 را که در سازمان منافقین و بهائیت و... بودند، مردمان خداجو خواند و یک سال بعد در 25 بهمن 89 - در حالی که فتنه‌گران در روز قدس مدعی شعار نه غزه نه لبنان شده بودند- به همراه کروبی و با مدیریت حلقه نفوذی خواستار ایجاد اغتشاشات جدید در پوشش حمایت از مردم غزه و تونس شد؛ حال آن که در حقیقت به کمک رژیم‌های شکست خورده از بیداری اسلامی می‌شتافت.

اما فارغ از این واقعیت، باید خاطرنشان کرد که فؤاد شمس- نویسنده تحلیل مورد اشاره- شخصا سوژه جالبی است و مرور هویت این سوژه معلوم می‌کند که انقلابی معرفی کردن موسوی از سوی این فرد چه قدر اعتبار دارد.

وی 28 اردیبهشت 1392 ضمن نوشته‌ای در سایت گویانیوز با اشاره به اینکه چند روز پیش از ثبت‌نام هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری 92 به همراه چند تن از روزنامه‌نگاران (و برخی افراد بازداشتی) به ملاقات هاشمی در محل مجمع تشخیص رفته، تصریح کرد؛ در سال 72 هاشمی را عامل فقر و بدبختی مردم قلمداد می‌کرد و در سال 76 خوشحال شده از اینکه دوران ریاست هاشمی تمام شده است.

او ادامه می‌دهد؛ «زمستان سال 78 هاشمی کاندیدای مجلس شده بود. با سلطان علی پروین عکس یادگاری می‌انداخت. من هم پرسپولیسی دو آتیشه کلی فحش به علی پروین دادم که چرا با «عالیجناب سرخ‌پوش» عکس انداخته. هر روز روزنامه‌ها را در راه برگشت از مدرسه به خانه در اتوبوس می‌خواندم. به حرفهای بچه‌های دبیرستانی گوش می‌دادیم. همه اکبر گنجی را می‌خواندند. می‌گفتند باید هاشمی رای نیاورد. عاقبت همه هم بهش گفتند آغاسی».

شمس می‌نویسد؛ «18 تیر سال 1380 در سالگرد کوی دانشگاه تهران روبروی درب اصلی کوی، شعار می‌دادیم «عالیجناب سرخپوش ما همه گنجی شدیم.» و هنوز هاشمی منفور بود.

وی آنگاه به خطبه‌های هاشمی در نمازجمعه 26 تیر 1388 اشاره می‌کند و می‌نویسد: «آن روز شعار می‌دادیم هاشمی هاشمی سکوت کنی خائنی! من در عمرم نماز نخواندم بودم. آن روز هم نمازی نمادین خواندم با کفش و بدون وضو. آخر نماز هم با یک خانم جوان کنار دستم که نمی‌شناختم، دست دادم با خنده قبول باشید گفتیم. تا میدان ولی‌عصر رفتیم و آنجا صف ما را درهم شکستند، چشممان از گاز اشک‌آور خیس بود. اما در قلبمان خوشحال که هاشمی با ماست»!

عزای حامیان فتنه در سالگرد حماسه ملی 9 دی

روزنامه کیهان آورده:نشریات زنجیره‌ای و آلوده به فتنه ‌سبز دیروز با تغافل از کنار یوم‌الله بزرگ و دشمن‌شکن 9 دی گذشتند.

روزنامه‌های اعتماد، شرق، مردم امروز، فرهیختگان (دانشگاه آزاد) و شهروند (هلال‌احمر) دیروز هیچ عنوانی را در صفحه اول خود به سالگرد یوم‌الله 9 دی که روز بصیرت و پتک جمهوریت بر سر اشرافیت قانون‌شکن بود اختصاص ندادند. روزنامه‌های اطلاعات، جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری نیز که در اقدامی عجیب با نشریات زنجیره‌ای همراهی کردند. اغلب این روزنامه‌ها حتی در صفحات داخلی نیز کمترین اشاره‌ای به قیام 9 دی 1388 نکرده‌اند. در این میان روزنامه آرمان یکی از تیترهای اصلی خود را به عبارت «9دی؛ تجلی اتحاد ملت ایران» اختصاص داد. روزنامه آفتاب یزد یک تیتر یک ستونی کوچک را به عبارت «بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مورد حماسه 9 دی» اختصاص داده است.

برخی گردانندگان نشریات زنجیره‌ای در فتنه سال 88 نقش‌آفرینی می‌کردند و شماری از آنها بازداشت شدند. گروهی از همکاران این نشریات در میانه دوره اصلاحات به کشورهای غربی گریختند و با اخذ پناهندگی در خدمت رسانه‌های بیگانه در آمدند.

اصغرزاده: تسخیر سفارت آمریکا اقدام بجایی بود

کیهان نوشت:ابراهیم اصغرزاده از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام دفاع کرد.

وی در مصاحبه با روزنامه آرمان و در پاسخ این سوال که اگر تاریخ تکرار شود، شما دوباره از دیوار سفارت آمریکا بالا می‌روید؟ گفت: تسخیر سفارت آمریکا موضوعی تاریخی و متعلق به یک دوره خاص از انقلاب است. آن زمان با پذیرفتن شاه در خاک آمریکا آن ابرقدرت ما را تحقیر کرد، دانشجویان هم ناچار از واکنش و اعتراض شدند و سفارت ایالات متحده را به تصرف خود درآوردند.

وی ادامه می‌دهد: سوال شما مثل این است که بگویید اگر به زمان شاه برگردیم آیا دوباره انقلاب می‌کنید؟ شاید منظورتان اجتناب از ضرر و زیان ناشی از چنین حوادثی است یا اینکه برخی عنوان می‌کنند که تسخیر سفارت آمریکا باعث ضررهایی به کشور ایران شد. می‌پذیرم که تسخیر سفارت هزینه‌هایی را به ما تحمیل کرد ولی در عوض فرصت‌هایی هم به همراه داشت. تازه اگر شاه و ژنرال‌هایش به پشتیبانی آمریکا کودتا می‌کردند که هزینه‌ها بسیار سنگین‌تر می‌شد مگر انقلاب خودش پرهزینه نبود ولی ملت حاضر به پرداخت آن ‌شد مگر همه انقلاب‌ها علیه دیکتاتوری‌ها و استعمارگران خارجی هزینه‌بردار نیست ولی ملت‌ها با اینکه متوجه آثار آن هستند اما باز انقلاب می‌کنند همه حوادث تاریخی همراه خود فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی فراهم می‌سازند.

اصغرزاده اظهار داشت: در اروپای پیشرفته فعلی بسیاری جوامع هستند که به بهای سنگینی از حکومت مرکزی استقلال پیدا می‌کنند و آن را حق خود می‌دانند ولو اینکه نظم اقتصادی و سیاسی‌شان برای مدتی دچار اختلال و آشفتگی شود.

وی همچنین تصریح کرد: زمانی که ما دست به تسخیر سفارت آمریکا زدیم، فضای حاکم بر محافل دانشگاهی و روشنفکری دنیا، فضای اعتراض به مداخلات نظامی آمریکا بود و چیزی حدود سی‌چهل بار شده بود که دانشجویان کشورهای مختلف به سفارت آمریکا در کشورهای خود حمله کرده بودند. خب ما هم در کشوری زندگی می‌کردیم که آمریکا دستاوردهای دموکراتیک مشروطه را با کودتای 28 مرداد به سرقت برده بود. کودتای 28 مرداد کابوس ناخودآگاه جمعی نسل ما شده بود. خیلی طبیعی بود که ما پذیرش شاه در خاک آمریکا را نوعی توطئه علیه خود بدانیم.

اصغرزاده در عین حال برخلاف این اظهاراتش، ‌درباره مذاکره با آمریکا ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: من بسیار به آینده خوش‌بین هستم. شاید تا چند سال پیش این مسئله برای کسی قابل تصور نبود که رئیس‌جمهور ایران با رئیس‌جمهور آمریکا تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کنند و یا اینکه وزرای خارجه دو کشور ایران و آمریکا ساعت‌ها دو جانبه و بدون واسطه در یک اتاق پشت یک میز بنشینند و با هم مذاکره کنند هم‌اکنون اما این اتفاق رخ داده است. به نظر من نفس مذاکره و گفت‌وگو مهم است اینکه تصویر ایران در افکار عمومی جهانیان به تصویری پیش‌بینی‌پذیر و قابل اعتماد تبدیل گردد که میز مذاکره را به هم نمی‌زند خودش دستاورد بزرگی برای دولت آقای روحانی بوده است. معلوم است که ما از انزوا و تحریم ضرر می‌کنیم. منطق توسعه حکم می‌کند که با دنیا تعامل و گفت‌وگو داشته باشیم. دولت آقای روحانی از گفت‌وگو با جامعه جهانی برای خود فرصت ایجاد کرده و تا حدودی ایران‌هراسی و بی‌اعتمادی به ایران را در جامعه جهانی کاهش داده است. منظورم از جامعه جهانی افکار عمومی است و نه قدرت‌های جهانی.

وی این را هم گفت که «برای قدرت‌های جهانی و مقامات سیاسی‌شان دولت‌های شیخ‌نشین فاسد و غیردموکرات حاشیه جنوبی خلیج‌فارس قابل اعتمادتر از یک حکومت مردمی با اهداف ناهمخوان در تهران است.»

درباره بخش اخیر مصاحبه اصغرزاده باید پرسید؛ 1- آمریکای امروز با آمریکای سال 58 و زمان تسخیر لانه جاسوسی چه تفاوتی کرده - جز خبیث‌تر و معاندتر شدن- که باید نسبت به مذاکره با او خوش‌بین بود؟ 2- این خوش‌گمانی جز تداوم و تشدید دشمنی‌ها از جمله افزایش تحریم‌ها و تلاش برای کاهش 50 درصدی قیمت نفت، چه تاثیری به همراه داشته است؟ 3- مگر ما در طول 12 سال گذشته میز مذاکره را به هم زده‌ایم که آقای اصغرزاده می‌گوید نفس مذاکره مهم است و به افکار عمومی دنیا نشان می‌دهد ما میز مذاکره را به هم نمی‌زنیم؟ مگر چنین تصوری در افکار عمومی دنیا وجود دارد؟! 4- اگر آمریکا همان آمریکای 35 سال پیش است و شیخ‌نشین‌های فاسد غیر دموکرات را قابل اعتمادتر از یک حکومت مردمی با اهداف ناهمخوان خود می‌داند، چگونه می‌توان به آمریکا خوش‌گمان بود؟

پورتر: اوباما امتیاز لازم برای توافق نهایی را به ایران نخواهد داد

کیهان آورده:یک روزنامه‌نگار آمریکایی تأکید کرد دولت اوباما امتیازاتی را که برای توافقنامه نهایی لازم است به ایران نخواهد داد.

گرت‌پورتر در پایگاه اینترنتی کانترپانچ نوشت: دولت اوباما دوست دارد توافقنامه‌ای را با ایران امضا کند. با این حال شواهد نشان می‌دهد دولت اوباما امتیازاتی را که برای امضای توافقنامه جامع لازم است، به ایران نخواهد داد زیرا عبور اوباما از موانع سیستم سیاسی و حقوقی که به واسطه منافع اسرائیل در طول بیش از دو دهه در آمریکا شکل گرفته، به لحاظ سیاسی بسیار سخت است.

پورتر می‌افزاید: شواهد حاکی از آن است که دولت آمریکا حس می‌کند هیچ مشوق و انگیزه‌ای برای دستیابی به توافق با ایران ندارد زیرا در چارچوب وضعیت موجود، به بیشتر آنچه می‌خواست، رسیده است. اظهارات «جان کری» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر «احمقانه بودن چشم‌پوشی از شرایط موجودی که موجب افزایش بازه زمانی جهش هسته‌ای ایران و امن‌تر شدن اوضاع جهان شده است» و بی‌توجهی وی به این قضیه که بدون امضای توافقنامه جامع، این دستاوردهای موقت نیز همه بر باد خواهد رفت، این سؤال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا دولت اوباما امید دارد از برنامه مشترک اقدام به عنوان ابزاری برای ادامه روند مذاکرات تا زمانی استفاده کند که در نهایت، ایران مجبور به پذیرش شرایط آمریکا شود؟ پاسخی که برای این سؤال به نظر می‌رسد، این است که این دولت تصور می‌کند ایران در نهایت یا مجبور خواهد شد امتیازات بیشتری را که واشنگتن مطالبه می‌کند، بدهد و یا مذاکرات به مدت دو سال دیگر ادامه خواهد یافت.

پورتر با اشاره به گزارش نشریه «پولیتیکو» درباره تصمیم به تمدید مذاکرات هسته‌ای با ایران و تشریح محاسبات مذاکره‌ای دولت اوباما نوشت: مقامات آمریکایی می‌گویند، توافقنامه نوامبر 2013 که موجب لغو برخی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران شد، برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف و رشد آن را محدود کرده و در نهایت ایران مطالبات آمریکا را در زمینه غنی‌سازی می‌پذیرد و از مطالباتش در زمینه لغو تحریم‌ها صرف نظر می‌کند(!)

به نوشته پورتر، «دیوید ایگنیشس» روزنامه‌نگار واشنگتن پست نیز در مقاله‌ای در این روزنامه، راهبردی مشابه را مطرح کرد. ایگنیشس نیز مانند پولیتیکو به نقل از مقامات ناشناس دولتی نوشت که به نظر می‌رسد «فشار اقتصادی بر ایران به نفع غرب است. ظاهراً، طرفین، بنا به دلایل مختلف، با این قضیه موافقند که تا زمانی که مذاکرات ادامه دارد، توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است.»

پورتر یادآور شد: کری گفت تا زمانی که ایران با شرایط آمریکا موافقت نکند، این کشور برگ نهایی خود- شاکله تحریم‌ها- را نگه خواهد داشت؛ «وقتی توافقنامه امضا شد، ما تحریم‌ها را لغو خواهیم کرد.» در واقع، کری می‌گوید که آمریکا می‌تواند ضمن حفظ دستاوردهای ناشی از برنامه مشترک اقدام، اهرم چانه‌زنی‌اش را در مذاکرات هسته‌ای ایران حفظ کند.

پورتر با اشاره به پیش‌بینی «رابرت اینهورن» از مقامات اداره منع اشاعه هسته‌ای وزارت خارجه آمریکا، آن هم شش هفته مانده به پایان مهلت مذاکرات در 24 نوامبر، درباره راهبرد تمدید مذاکرات به جای گزینه امضای توافقنامه و پیش‌بینی «گری سیمور» مشاور سابق دولت اوباما در مسایل هسته‌ای ایران در نشست امنیت منطقه‌ای در منامه بحرین مبنی بر تمدید دوباره مذاکرات، افزود: مواضع سیمور در زمینه مسأله هسته‌ای ایران بازتاب منافع اسرائیل است. آنها می‌گویند تمدید مذاکرات برنامه هسته‌ای (ایران) را متوقف می‌کند.

برداشت 100 میلیون دلاری دولت از منابع داخلی بانک مرکزی

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر هیئت دولت به ولی ا... سیف مقرر شده سرمایه دولت ایران در شرکت بین المللی اسلامی تأمین مالی تجاری وابسته به بانک توسعه اسلامی از حدود 1 میلیون دلار به 101 میلیون دلار افزایش پیدا کند که این افزایش قرار است به صورت برداشت 100 میلیون دلاری از منابع داخلی بانک مرکزی صورت بگیرد. همچنین مقرر شده وزارت اقتصاد، معادل ریالی مبلغ مذکور، تضمین کتبی در اختیار بانک مرکزی قرار دهد.

دستور قابل تامل درباره کمک به برخی واردکنندگان برنج

خراسان آورده:بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، در حالی که به رسم چند سال اخیر و طبق مندرجات کتاب مقررات صادرات و واردات، تعرفه واردات برنج از ابتدای مرداد حدودا 2 برابر می شود و به 40 درصد می رسد، بر اساس ابلاغیه یک مسئول ارشد اجرایی به مبادی ذی ربط در امر واردات کالا، مقرر شده است مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برنج های وارداتی که قبل از اول مرداد امسال برای آنها پروانه ورود صادر شده و تا تاریخ 31 مرداد از گمرک ترخیص شده اند، 22 درصد تعیین شود.

پلمب دفتر نمایندگی پدیده شاندیز در قزوین

روزنامه ایران نوشت:با دستور دادستان قزوین دفتر نمایندگی مؤسسه پشتیبانی پدیده شاندیز در قزوین پلمب شد. به گزارش مهر به دنبال مبادرت این دفتر به ارائه و فروش سهام در قزوین با دستور مستقیم حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی تا اطلاع ثانوی از فعالیت مؤسسه مذکور جلوگیری به‌عمل آمد. «صادقی نیارکی» مبالغ واریزی شهروندان به حساب شرکت یاد شده را افزون بر ۲ میلیارد تومان ذکر کرد و اظهارداشت: با توجه به مراجعات فراوان شهروندان و خرید قابل توجهی از سهام شرکت مذکور و تردید و تشکیک در ارائه نکردن مجوز فعالیت در استان در حال حاضر حساب اعلامی مسدود و دفتر مذکور پلمب شد.

درخواست امریکا برای تبادل «میرزایی حکمتی»

ایران نوشت:امریکا از ایران خواسته در ازای آزادی ایرانی‌های مقیم امریکا، «امیر میرزایی حکمتی» را آزاد کند. این خبر روز گذشته از سوی «سیدمحمود علیزاده‌ طباطبایی» وکیل‌مدافع امیر میرزایی‌حکمتی منتشر شد. وی به ایسنا گفت: امریکا از طریق دفتر حافظ منافع خود در ایران درخواست تبادل وی را با برخی بازداشت شده‌های ایرانی مقیم امریکا ارائه کرده است. وی با ابراز امیدواری برای پذیرش این درخواست تأکید کرد: «دقیقاً در درخواست اسم افرادی که خواهان مبادله با امیرمیرزایی حکمتی هستند بیان شده، اما در حال حاضر مصلحت نیست نامی برده شود. ولی اگر قوه قضائیه صلاح بداند این موضوع را اعلام می‌کند.»

افزایش هجمه علیه هاشمی

روزنامه ایران نوشت:همزمان با برگزاری مراسم‌های ویژه سالروز«9 دی» برخی رسانه‌ها و طیف خاصی از نمایندگان مجلس هجمه‌ها علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تشدید کرده‌اند. ارگان‌های نزدیک به جبهه پایداری با بازخوانی رویدادهای سال 88، اظهارات فعالان سیاسی در آن سال علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را باز نشر دادند. در همین راستا «علیرضا زاکانی» نماینده مجلس در یاسوج مدعی شد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم ادعا کرده بوده در انتخابات سال 88 تقلب شده است. نزدیکان فکری به جبهه پایداری هم در صحن علنی مجلس ادعاهای مشابهی را تکرار کردند.

نتیجه یک نظرسنجی درباره تحریم ها

ایران آورده: 80درصد مردم معتقد هستند تحریم‌ها بر اوضاع اقتصادی کشورمان اثر نامطلوبی داشته است. به گزارش عصر ایران و بر اساس نظر سنجی مرکز پژوهش‌های افکار عمومی و تحولات اجتماعی دانشگاه تهران نتایج این پژوهش که در مهرماه سال 1393 گردآوری شده نشان می‌دهد 58 درصد مردم ایران در مورد «معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته ای» یا همان «ان پی تی» آگاهی دارند. 65 درصد مردم ایران هم تولید سلاح‌های هسته‌ای را برخلاف اصول اسلامی می‌دانند.

زنان و دختران 70 درصد قربانیان انسان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سازمان ملل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد از هر سه قربانی قاچاق انسان یک نفر کودک است و زنان و دختران 70 درصد قربانیان انسان را تشکیل می‌دهد. این اطلاعیه می‌افزاید: «تقریباً همه کشورهای جهان تحت تاثیر قاچاق انسان قرار دارند، یعنی به عنوان کشور مبداء، محل گذر یا مقصد که این امر موجب شده جنایت قاچاق انسان تبدیل به بنگاه جنایت جهانی گردد که هر ساله برای گردانندگان آن میلیاردها دلار سود تولید می‌کند.» سازمان ملل که مهم‌ترین وظیفه ذاتی خود را حفاظت از حقوق بشر می‌داند، درباره ناتوانی خود در این زمینه سکوت کرده و فقط به کنگره جلوگیری از جنایت و عدالت جنایی سازمان ملل متحد که از 23 لغایت 30 فروردین 1394 در دوحه قطر برگزار خواهد شد اکتفا می‌کند.

آمادگی اندونزی برای مبارزه با داعش

جمهوری اسلامی نوشت:«مولدوکو» فرمانده ارتش اندونزی در مصاحبه خود با روزنامه واشنگتن پست با تاکید بر اینکه دولت اندونزی داعش را یک خطر جدی برای دنیای امروز می‌داند، از آمادگی این کشور برای همکاری با آمریکا جهت مبارزه با گروه داعش در جنوب شرق آسیا خبر داد و خاطرنشان کرد: من شخصاً از «مارتین دمپسی» فرمانده ارتش آمریکا درخواست نموده‌ام تا مقامات ارتش اندونزی در کار گروه‌های ضد داعش در واشنگتن، شرکت نمایند. وی افزود: من معتقدم مشارکت اندونزی در این کار گروه‌ها موجب افزایش دانش اطلاعاتی ما درباره مبارزه با خطرهای گروه داعش خواهد شد. فرمانده ارتش اندونزی برای دیدار با مقامات نظامی آمریکا به این کشور سفر کرده بود.

آمار هشدار دهنده

روزنامه قدس به نقل از سایت فرارو نوشت: خبرها حاکی است که 220هزار سقط جنین غیرقانونی در کشور صورت می گیرد و در کنار این سقط‌ها و تولد 100هزار نوزاد مرده در سال، این مسأله رقمی حدود 323هزار مرگ را شامل می‌شوند؛ یعنی 323هزار مرگ، قبل از تولد.

«ملاعمر» زنده است!

قدس نوشت: یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی افغانستان مدعی شد، رهبر طالبان افغانستان زنده و در شهر کراچی پاکستان پنهان شده است.

کم‌درآمدها شناسایی شدند!

قدس از قول سایت فرارو آورده: وزیر کار در حاشیه امضای تفاهمنامه بین وزارت کار و اتاق اصناف در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت: حذف دهکهای پر درآمد جامعه از دریافت یارانه‌ها در دست بررسی است. ربیعی افزود: در حال حاضر فشار ما برای شناسایی دهکهای پایین جامعه است و دهکهای پایین را شناسایی کردیم و این افراد دهک‌بندی شده‌اند.

حبس برای منتقد پوتین

قدس از قول فرارو نوشت: آلکسی ناوالنی، از منتقدان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک پرونده اختلاس به سه و نیم سال حبس تعلیقی محکوم شد. ناوالنی به اتهام کلاهبرداری از دو شرکت محاکمه شد.

گزارش فرمانده ناجا از حادثه گلپایگان

قدس آنلاین نوشت: احمدی مقدم فرمانده ناجا در حاشیه دیدار با آیت ا... نوری همدانی در خصوص سرقت مسلحانه گلپایگان گفت: ضاربان و قاتلان شناسایی شده اند و یکی از آنها نیز کشته شده و در حال تعقیب هستیم که بتوانیم آنها را دستگیر کنیم.

شهادت‌مشاورنظامی‌هادی‌العامری

قدس به نقل از ابنا نوشت: سرلشگر «عباس ابو حمزه» مشاور نظامی رئیس سازمان بدر به ضرب گلوله یک تک تیرانداز داعشی به شهادت رسید.

آخرین وضعیت عراق از زبان حاج قاسم

قدس از قول سایت جهان آورده:آیت‌ا... سیدمحمدعلی موسوی جزایری در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سید حمید تقوی‌ که در حسینیه ثارا... اهواز برگزار شد، گفت: من از سرداری که همه شما به او ارادت دارید(سردار قاسم سلیمانی) امروز پرسیدم، وضعیت در عراق و سوریه چگونه است؟ و او گفت، وضعیت خوب است. این فتنه جدید که در قالب تکفیری‌های ملعون و آدم‌کش بروز کرده، روز به روز رو به افول است و این به برکت این شهادتهاست. شهادت فردی همچون حمید تقوی که فرزند شهید بوده است. از شهادت او نگران نیستم.بازگشت همه به سوی خداست. راضیم به رضای او.

انتقال آب خزر به خارجی‌ها واگذار شد

قدس از قول سایت جهان آورده: تفاهمنامه مطالعات محیط زیست و اثرات کیفی انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه با مؤسسه تحقیقاتی آکواپلن نیوا (NIVA) نروژ طی مراسمی در محل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به امضا رسید.

مطهری، به مناظره نیامد

قدس از قول سایت جهان نوشت: علی مطهری نماینده مجلس، در پی ارسال نامه‌ای برای مناظره پیرامون وقایع فتنه ۸۸ با یکی از استادان دانشگاه حاضر نشد.

نامه مذکور از سوی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برای میزبانی مناظره، پس از انتشار خبر نامه دکتر فرزاد جهانبین از استادان دانشگاه در حوزه علوم سیاسی و دبیر شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی، مبنی بر دعوت از دکتر علی مطهری، نماینده مردم تهران برای برگزاری مناظره ای پیرامون وقایع فتنه سال ۸۸ خطاب به دکتر علی مطهری نگاشته شده بود.

آلزایمر در انتظار تهرانی ها!

قدس از قول افکار نوشت: رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران با تأیید تغییر منشأ آلودگی هوای تهران در چند سال اخیر گفت: چشمها، کلیه ها، کبد و مغز از جمله اعضای بدن هستند که با ورود ذرات آلوده کمتر از دو و نیم میکرونی دچار اختلال خواهند شد، بنابراین دور از ذهن نیست که این مواد با رسوب در مغز ایجاد آلزایمر و پارکینسون کند و برای سایر ارگانهای بدن هم تهدید جدی باشد. وی افزود: بی تردید استفاده از ماسک نمی تواند مانع دفاعی خوبی برای جلوگیری از ورود این ذرات به بدن باشند.

سرباز عامل آزار اتباع افغانی شناسایی شد

قدس به نقل ازسایت عصر ایران نوشت: سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی گفت: عامل آزار اتباع افغانی که یک سرباز وظیفه بوده، شناسایی شده و قرار است دستگیر و به سازمان قضایی نیروهای مسلح تحویل داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها