پیشرفت فناوری دنیا را به دهکده‌ای جهانی تبدیل کرده و باعث شده هرکسی بتواند براحتی با همکلاسی 20 سال پیش مدرسه‌اش در آن سوی دنیا ارتباط برقرار کند. همه اینها رویای دوران گذشته بود و هرکسی فکر می‌کرد با دست یافتن به آن، به چه زندگی شیرینی خواهد رسید، اما امروزه که این مقصود به روش‌های مختلف محقق شده، می‌بینیم که این نوع ارتباطات پیش از هرچیز موجب دورشدن رابطه اعضای خانواده با یکدیگر شده است. از این رو، هر خانواده‌ای باید تلاش کند به هر نحوی که شده، زنجیره ارتباط بین اعضای خود را استحکام بخشد. صرف وعده‌های غذا کنار یکدیگر، مسافرت‌های کوتاه و بلند رفتن، جدی گرفتن مناسبت‌ها، سالگردها و مانند اینها، همگی می‌تواند قدمی برای تحکیم خانواده باشد.
کد خبر: ۷۵۳۷۴۴

در کنار این روش‌ها، یکی از کارهایی که خانواده می‌تواند از انجام آن لذت ببرد، بازی‌های خانوادگی است. پدر و مادر و فرزندان می‌توانند با انجام بازی‌های شیرین با یکدیگر، دقایقی را غرق شور و نشاط شوند و تاثیر بلندمدت آن را بر روحیه خویش مشاهده کنند. در اینجا قصد داریم چند بازی ساده و پرهیجان به شما معرفی کنیم تا همراه اعضای خانواده‌تان از آن لذت ببرید. اگر مهمان‌هایی از اقوام و دوستان داشته باشید و آنها را هم وارد این بازی‌ها کنید، مطمئنا لطف و شور بازی برای شما دوچندان خواهد شد.

گرم ‌/‌ سرد: این بازی بخصوص برای بچه‌ها بسیار مناسب است. از چند نفری که در اتاق هستید، یکی بیرون می‌رود و منتظر می‌ماند. سپس افرادی که در اتاق هستند باید یک شیء مانند تابلو، جعبه دستمال کاغذی، مجسمه‌ای کوچک و مانند اینها را از سر جای خود بردارند و در جایی دیگر در همان اتاق پنهان کنند. آن گاه فرد بیرون از اتاق را صدا می‌کنند تا وارد شود. او ابتدا باید متوجه شود که کدام شیء پنهان شده و پس از آن، شروع به جستجو کند. اگر به جای پنهان شدنش نزدیک می‌شود، سایرین باید به او بگویند گرم شدی، و اگر دور می‌شود بگویند سرد شدی. اگر خیلی نزدیک می‌شود می‌توانند به شوخی به او بگویند داغ شدی! بدین ترتیب، او راهنمایی می‌شود و شیء را پیدا می‌کند.

تیله‌ها روی یک میز: دو نعلبکی را به فاصله بیست سانتی‌متری از یکدیگر قرار دهید. داخل یکی از آنها شش تیله قرار دهید. هدف آن است که با دو میله پلاستیکی، نی کوتاه یا چیزی مشابه آن، یکی یکی تیله‌ها را از یک نعلبکی بردارید و داخل نعلبکی بعدی بگذارید، بدون آن که تیله روی میز بیفتد.

هاکی روی میز: روی یک میز بزرگ فضای زمین هاکی را درست کنید. مرزبندی‌ها را با تعدادی کتاب نشان دهید و برای دروازه‌ها هم، کاسه‌ای بزرگ را به صورت ایستاده به چیزی تکیه دهید. تکه‌ای کاغذ را محکم مچاله کنید تا به صورت توپی سبک درآید و دور تا دور آن را هم نوارچسب بزنید تا باز نشود. تعدادی چوب بستنی هم می‌شود چوب‌های هاکی شما. اگر چوب بستنی نداشتید هم می توانید از قاشق و چنگال استفاده کنید. یک نفر باید داور شود. بقیه هم به دو گروه تقسیم شوید و دروازه حریف را نشانه بگیرید.

دارت: اگر در خانه دارت دارید که چه بهتر، اگر هم ندارید غصه نخورید. با کمی ذوق و هنر می‌توانید صفحه آن را درست کنید. برای انجام این کار، مقوایی را به صورت دایره‌ای بزرگ ببرید و روی آن محدوده‌ها را مانند تصویر نقاشی کنید. سپس با چسباندن کاغذرنگی یا پارچه، رنگ‌بندی‌های آن را درست کنید. هرگاه صفحه دارت شما حاضر شد، شروع کنید با توپ پینگ پونگ یا هر توپ کوچکی که در دسترس داشتید به بازی کردن. یک نفر را هم به عنوان داور انتخاب کنید تا امتیازات تک‌تک‌تان را ثبت کند و در پایان تعیین کند که برنده این دوره دارت کیست.

منبع: Family.com
مترجم: لیلا رعیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها