رئیس جمهور یمن در دیدار با سفیر ایران در صنعاء ضمن درخواست گسترش روابط دوجانبه اعلام کرد که این روابط باید از طریق کانال‌های رسمی و دیپلماتیک صورت بگیرد.
کد خبر: ۷۵۰۵۱۷
رئیس‌جمهور یمن: روابط تهران و صنعا از کانال های دیپلماتیک باشد

رئیس‌جمهور یمن امروز (چهارشنبه) پس از دریافت استوارنامه از سفیر ایران در صنعاء اعلام کرد که روابط با ایران باید از طریق کانال‌های رسمی و دیلپماتیک دو دولت نه از طریق گروه‌ها و جریان‌ها صورت بگیرد.

«عبدربه منصور هادی» در ادامه ضمن درخواست گسترش روابط دو جانبه بر اساس منافع دو ملت گفت: ایران کشورب بزرگ در منطقه است و منافع خود را دنبال می کند و دولت یمن نیز می تواند از منافع و سرمایه‌گذاری‌های مشترک حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری دولتی یمن، رئیس جمهور این کشور همچنین سالم بودن سفیر ایران در پی حادثه تروریستی اخیر مقابل منزل وی در صنعاء را به وی تبریک گفت.

سفیر ایران در صنعاء نیز تاکید کرد که حضور وی در یمن برای تعامل و همکاری با دولت این کشور است.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز اخیرا برای نخستین‌بار از شبکه رسمی تلویزیون یمن از ایران و ائتلاف انصارالله با این کشور حمایت کرد و گفت: ایران کشوری اسلامی است که محور مقاومت علیه نیروهای استکبار جهانی به رهبری آمریکا و اسرائیل را هدایت می‌کند.

وی در گفت‌وگو با برنامه «مرآة الواقع» گفت: ایران کشوری اسلامی و مقاوم و حامی ملت فلسطین و کشورهای مقاومی مانند سوریه و لبنان است و از جنبش سنی «حماس» در فلسطین که از غزه با دشمن صهیونیستی می‌جنگد، حمایت می‌کند.

عبدالسلام در ادامه از دولت یمن خواست تا در ایران سفارت باز کند و از نظر هیأت دیپلماتیک میان ایران و آمریکا مساوات را رعایت کند. این در حالی است که آمریکا در یمن یک سفیر و مذاکره کننده فوق‌العاده دارد که دست به کارهایی فراتر از یک سفیر می‌زند و از حدود خود تعدی می‌کند.

وی خواستار تعمیق روابط دیپلماتیک یمن با ایران شد و تصریح کرد: ایران کشوری مسلمان، متمدن و قدرتی بزرگ در منطقه است. آمریکا امروز تلاش دارد تا به ایران نزدیک شود و روابط خوبی با نظام این کشور برقرار کند. در چنین شرایطی روابط بر اساس منافع مشترک چیزی است که باید پایه روابط دیپلماتیک یمن با هر کشور عربی و اسلامی از جمله ایران باشد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها