به گزارش فارس، این روزها اگر کسی قصد خرید یک بطری آب معدنی را داشته باشد، بسختی میتواند به آن دست یابد و تقریباً همه آبهای بستهبندی عرضه شده در بازار آب آشامیدنی است. درواقع این آبها، آب تصفیهشده شهری است که گفته میشود تنها برخی املاح مزاحم آن جدا شده است.
در عین حال، برخی بستههای آب عرضه شده در بازار نیز طوری طراحی شده که در نگاه نخست کمتر کسی متوجه معدنی نبودن آنها میشود و بسیاری افراد آن را به عنوان آب معدنی خریداری میکنند.
آب آشامیدنی در حالی جای آب معدنی را در بازار گرفته که هزینه تولید آب آشامیدنی کمتر از آب معدنی است. به این ترتیب شرکتهای تولید کننده آب بستهبندی شده، فعالیت خود را بر عرضه آب آشامیدنی به جای آب معدنی متمرکز کرده و در مقابل، آب معدنی تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر میکنند.
به گفته محمد فروهر، دبیر انجمن آبهای معدنی و آشامیدنی ایران، صادرات آب معدنی طی سه سال گذشته روندی صعودی داشته و این رقم از پنج میلیون دلار در سال 91 به هفت میلیون دلار در سال گذشته رسید و طی 9 ماهه امسال نیز هفت میلیون دلار آب معدنی از کشور صادر شده که پیشبینی میشود این رقم تا پایان سال به ده میلیون دلار برسد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با دکتر سیدمرتضی موسویان، ضرورت و اهمیت داشتن دکترین در رسانه و دلایل قوت و ضعف رسانههای داخلی و معاند را بررسی کردهایم
ابراهیم تهامی، مهاجم سابق تیمملی در گفتوگو با جامجم:
گفتوگو با محمود پاکنیت بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون
در گفتوگو با تهیهکننده مستند معروف شبکه سه اولویتهای موضوعی فصل جدید بررسی شد