جلد هشتم و نهم رمان «جاده جنگ» نوشته منصور انوری تا پایان سال جاری از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.
کد خبر: ۷۴۸۷۶۴

به گزارش فارس، انتشارات سوره مهر بزودی کتاب‌های هشتم و نهم رمان «جاده جنگ» را روانه بازار کتاب می‌کند. تاکنون هفت جلد از این مجموعه 14 جلدی منتشر شده و جلد دهم آن نیز در دست نگارش است.

«جاده جنگ» نوشته منصور انوری تاکنون با استقبال زیادی از سوی خوانندگان مواجه شده و توانسته جوایز زیادی را نیز به دست بیاورد. این کتاب در دوره چهاردهم جایزه «کتاب فصل» و هشمتین دوره جایزه «قلم زرین» موفقیت کسب کرده و در چهارمین دوره جایزه جلال آل‌احمد نیز کتاب برگزیده بوده است.

داستان این اثر، از روز سوم شهریور 1320 و ماجرای هجوم روس‌ها از شمال شرقی خراسان به ایران و اشغال ایران از سوی متفقین آغاز می‌شود و با پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به پایان می‌‌رسد. در جلدهای میانی این مجموعه نیز واقعه 15 خرداد 1342، فعالیت‌ مبارزاتی گروه‌های اسلامی، تظاهرات مردمی، پیروزی انقلاب اسلامی و خرابکاری‌های گروهک‌های ضدانقلاب در کردستان به تصویر ‌کشیده می‌شود.

گفتنی است، منصور انوری نویسنده رمان «جاده جنگ» که حدود ده سال از وقت خود را صرف تحقیق این مجموعه 14 جلدی کرده، در نگارش این اثر از منابعی همچون خاطرات شفاهی مردم مناطق مورد پرداخت در داستان، ‌اسناد موجود در آرشیو آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و گفت‌وگو با سیدرضا شریفی، استفاده کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها