این پارک کردن جریمه دارد

قرار کاری مهمی دارید، یا قراراست بیمار اورژانسی را به بیمارستان برسانید و لحظه‌ها برایتان حکم مرگ و زندگی را دارد، شاید هم باید هرچه زودتر خودتان را به مدرسه فرزندتان برسانید چون نمی‌خواهید او را چشم انتظار بگذارید.
کد خبر: ۷۴۴۹۱۰
این پارک کردن جریمه دارد

در را باز می‌کنید تا خودروی‌تان را از پارکینگ خارج کنید که ناگهان با دیدن خودرویی که درست جلوی پل پارکینگ توقف کرده، حسابی حال‌تان گرفته می‌شود.

پیاده می‌شوید و با عجله روی شیشه خودرو را می‌گردید به این امید که شاید صاحبش در قبال بی‌فکری که انجام داده دست‌کم یادداشتی گذاشته باشد تا بتوانید از شماره نوشته شده روی آن به او اطلاع دهید که بیاید خودرویش را از جلوی در پارکینگ شما بردارد، اما از یادداشت خبری نیست.

پرس و جو از کسبه محل و زدن زنگ در همسایه‌ها هم بی‌فایده است پس چاره‌ای ندارید جز این‌که قید خودروی شخصی را بزنید و با آژانس یا با پای پیاده، خودتان را به مقصد برسانید.

کمبود جای پارک و سرگردانی رانندگان برای پیدا کردن محل پارک مناسب، این روزها شرایطی را بوجود آورده تا برخی شهروندان آگاهانه یا ناآگاهانه مرتکب مردم‌آزاری شوند.

پارک کردن جلوی در پارکینگ منازل شهروندان مصداق این مردم آزاری است، شهروندانی که به تابلوی «لطفا در این مکان پارک نفرمایید» یا «پارک مساوی با پنچری» هم توجه نمی‌کنند و با این استدلال که کارشان فقط چند دقیقه طول می‌کشد به خود حق می‌دهند که حقوق شهروندان را زیر پا بگذارند.

بدتر از همه این‌که گاهی وقت‌ها برخی شهروندان آن‌قدر بی‌خیال و بی‌فکر هستند که خودروی‌شان را مقابل در یک پارکینگ، ساعت‌ها پارک می‌کنند و می‌روند دنبال کارشان، بدون این‌که فکر کنند در این مدت اگر صاحبخانه بخواهد خودرواش را از پارکینگ خارج کند چه باید بکند؟ البته واکنش شهروندان در قبال این رانندگان خاطی هم متفاوت است، برخی از آنها بلافاصله باد چهارچرخ خودرو را خالی می‌کنند تا راننده متخلف را تنبیه کنند و برخی هم که اهل تلافی کردن نیستند با نثار کردن بد و بیراه به راننده بی‌فکر سعی می‌کنند یک جوری با قضیه کنار بیایند.

پلیس می‌گوید چه پنج دقیقه چه یک ساعت، فرقی نمی‌کند تخلف، تخلف است. براساس قانون پارک کردن خودرو مقابل در منازل شهروندان مصداق توقف در محل ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود و 30 هزار تومان هم جریمه دارد.

قانون، قانون است و استثنا هم ندارد، حتی اگر خودرویی که مقابل در ساختمان پارک شده متعلق به یکی از ساکنان همان ساختمان هم باشد باز هم دلیل موجهی برای ارتکاب این تخلف نبوده و راننده خاطی باید اعمال قانون شود.

پلیس به همسایگانی که از پارک کردن خودرو مقابل در پارکینگ‌شان عاصی شده‌اند هم توصیه می‌کند در صورتی که بخواهند می‌توانند با پلیس 110 یا شماره 120 تماس بگیرند و ماموران راهنمایی و رانندگی را در جریان این تخلف قرار دهند.

پوران محمدی -‌ گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
۰
۰
چه فایده تماس با پلیس؟ما زنگ زدیم بعد از 3 ساعت هم پلیس نیومد ماشینو ببره! شنیده بودیم حمل با جرثقیل ها میاند و ماشین رو میبرند اما دریغ از یكم توجه!!!! آخر سر طرف نصف شب خودش اومد ماشینو روشن كرد رفت و ما همچنان ساعت ها چشم انتظار اومدن پلیس بودیم!!!

نیازمندی ها