نفت تهران با عبور از پرسپولیس به‌صدر جدول رفت، استقلال به‌بحران خاتمه داد

غافلگیری در دقیقه 93

در روزی که نفت تهران با پیروزی بر پرسپولیس به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد، استقلال هم به نوار ناکامی‌های خود خاتمه داد و با پیروزی بر راه‌آهن، گامی بزرگ برای نزدیک شدن به صدر جدول برداشت.
کد خبر: ۷۴۴۸۰۷

شاگردان امیر قلعه‌نویی که در پنج بازی اخیر خود، چهار بازی در لیگ و یک بازی در جام حذفی، طعم پیروزی را نچشیده بودند، سرانجام بوسیله راه‌آهن از بحران خارج شدند و با سه امتیاز این بازی به رده سوم جدول صعود کردند.

در این بازی سجاد شهباززاده در دقیقه ۶۲ و روی ارسال خسرو حیدری از جناح راست توانست دروازه راه‌آهن را باز کند. ضمن این‌که امید ابراهیمی در دقیقه 45 یک ضربه پنالتی را برای تیم استقلال از دست داد. البته راه‌آهنی‌ها می‌توانستند در دقایق پایانی و روی ضربه علی علیپور گل خورده را جبران کنند، اما این اتفاق رخ نداد تا شاگردان حمید استیلی با همان 16 امتیاز قبلی، فعلا در رده سیزدهم باقی بمانند و در خطر بازگشت به مثلث قعرنشینان قرار بگیرند.

شکست پرسپولیس

هواداران پرسپولیس در کمتر از یک دقیقه هم خوشحال شدند و هم ناراحت؛ اما احساسی که برای آنها پایدار ماند، ناراحتی بود. پرسپولیس در آخرین دقیقه بازی روی پاس گل صد متری علیرضا بیرانوند غافلگیر شد و نتیجه را به تیم نفت واگذار کرد.

وقتی احمد صالحی، داور بازی در دقیقه 92 در سوت خود دمید و خطای مدافع نفت روی شهاب زاهدی، مهاجم جوان قرمزها را گرفت، پرسپولیسی‌ها فقط به اندازه یک ضربه ایستگاهی تا پیروزی بر نفت و اضافه شدن به جمع تیم‌های بالای جدول فاصله داشتند. خطا درست چسبیده به محوطه جریمه صورت گرفت، اما‌ هادی نوروزی نتوانست از این فرصت ایده‌آل برای به ثمر رساندن یک گل سه امتیازی با ارزش استفاده کند. کاری که امیرارسلان مطهری چند ثانیه بعد به بهترین شکل انجام داد. پرسپولیسی‌ها که بازی را تمام شده می‌دیدند باورشان نمی‌شد ضربه دروازه بان نفت، با ضربه سر مهاجم این تیم وارد دروازه شان شده باشد.

بیرانوند که هفته پیش و در بازی با تراکتورسازی تبریز، با یک پاس گل تماشایی غلامرضا رضایی را در موقعیت تک به تک قرار داده بود، دومین پاس گل خود را به مطهری داد تا در میان غفلت اونیای کاستاریکایی و نیلسونی که بی دلیل از دروازه بیرون آمده بود، گل برتری نفت را به ثمر برساند.

این دومین باری بود که نفت در جریان بازی از پرسپولیس جلو می افتاد. در دقیقه 42 غلامرضا رضایی در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و با یک شوت گل اول بازی را به ثمر رساند. برتری نفت در نیمه اول در حالی بود که پرسپولیس در غیاب چند بازیکن کلیدی خود نمایش خوبی را ارائه کرد. حمید درخشان که در این بازی از وجود بازیکنانی چون محمد نوری، محسن بنگر، امید عالیشاه، پیام صادقیان و رضا حقیقی بی‌بهره بود به بازیکن جدید خود رضا خالقی‌فر و همین‌طور مهدی دغاغله که مدت‌ها مصدوم بود فرصت بازی داد و با ترکیبی جوان بازی را خوب شروع کرد. آنها حتی می توانستند گل اول را هم بزنند اما در نهایت برای رسیدن به گل 77 دقیقه انتظار کشیدند.

محمد عباس‌زاده که فقط دو دقیقه قبل از به ثمر رسیدن گل به زمین آمده بود از پاس عرضی مهدی طارمی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و با یک شوت سرضرب دروازه نفت را گشود. اما پایان این بازی برای قرمزها پایان خوشی نبود تا در نهایت هر سه امتیاز به نفت تهران برسد.

درخشان: روز ما نبود

گل خوردن در دقیقه 93، آن هم روی یک اشتباه بیش از همه حمید درخشان را عصبانی کرد. سرمربی پرسپولیس که با تاخیر به محل نشست خبری آمد، گفت: فکر می کنم امروز روز بد ما بود. برای ما خیلی سخت است در روزی که عملکرد خوبی داشتیم و در نیمه دوم هیچ فرصتی به حریف ندادیم با اشتباه دو بازیکن خارجی نتیجه را واگذار کنیم. ما از این دو نفر (نیلسون و اومانیا) توقع چنین اشتباهی را نداشتیم و به هیچ وجه مستحق شکست نبودیم. درخشان در ادامه افزود: با توجه به این که نصف تیم خود را امروز نداشتیم نسبت به بضاعت‌مان خوب کار کردیم. روی دو اتفاق و به‌دلیل بی‌احتیاطی و اشتباهات بعدی گل خوردیم. با تاکتیک گل می‌زنیم ولی روی اشتباهات بچگانه گل می‌‌خوریم. خوشحالم تیمم از لحاظ فوتبالی رشد کرده و هواداران از فوتبال ما لذت می‌برند، اما نباید این اشتباهات را تکرار کنیم. بخصوص بازیکنان خارجی و با تجربه ما برایشان بد است که این‌طور اشتباه کنند. اگر ده دقیقه جلوتر گل می‌خوردیم، می‌توانستیم جبران کنیم اما دریافت گل روی اشتباه بچگانه در دقیقه 93 فاجعه است.

علیرضا منصوریان هم در نشست خبری پس از پایان دیدار این تیم برابر پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: بازی بسیار سختی را برگزار کردیم زیرا هر دو تیم چند روز قبل در جام حذفی 120 دقیقه بازی سنگینی را برگزار کرده بودند و بازیکنان بسیار خسته بودند بنابراین فشار زیادی را در این بازی تحمل کردند.

سرمربی نفت افزود: من به هواداران پرسپولیس تبریک می‌گویم زیرا یار دوازدهم این تیم بودند و خیلی به این تیم کمک کردند. ما بعد از این‌که گل زدیم، طبیعی بود که عقب نشینی کنیم اما به بازیکنانم در بین دو نیمه گفتم که باید این بازی را ببریم و همان‌طور دیدید در دقایق 47 و 48 موقعیت‌های خوبی را از دست دادیم. منصوریان در پاسخ به این پرسش که شما یکی از نامزدهای مربیگری استقلال هستید و بعد از شهرآورد هواداران شما را حمایت کردند، گفت: آرزوی هر کسی است روی نیمکت استقلال و پرسپولیس بنشیند و به جرات می‌گویم نیمکت این دو تیم مثل تیم ملی مهم است. در این شرایط باید ما استقلالی‌ها به این تیم کمک کنیم و علیه این تیم صحبت نکنیم. من با نفت قرارداد دارم و قلعه‌نویی هم با استقلال. همیشه گفتم که دوست دارم یک روز آن‌قدر بزرگ بشوم که بتوانم روی نیمکت تیم محبوبم بنشینم. نفت با پیروزی بر پرسپولیس 30 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر از تراکتورسازی به صدر جدول صعود کرد. پرسپولیس هم 22 امتیازی باقی‌ماند تا جایی در میان شش تیم برتر نداشته باشد.

صبا بدون صمد باخت

در دیگر بازی هفته شانزدهم لیگ برتر تیم فوتبال ذوب آهن در حضور هزار تماشاگر اصفهانی مقابل صبای قم با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید. صبایی‌ها که سرمربی خود، صمد مرفاوی را به‌دلیل جدایی و رفتن به پیکان در اختیار نداشتند، در دقیقه 16 توسط مارکو اورلیو آیوبل به گل اول رسیدند اما شاگردان یحیی گل‌محمدی در دقیقه 23 توسط قاسم دهنوی به گل تساوی دست یافتند. دهنوی توانست روی ضربه ایستگاهی دروازه صبا را باز کند. در نیمه دوم و در دقیقه 52‌هادی محمدی روی ارسال قاسم حدادی‌فر با ضربه سر برای بار دوم دروازه صبا را باز کرد. گل سوم ذوب‌آهن را هم قاسم دهنوی در دقیقه 90 گل به ثمر رساند تا این با 21 امتیاز از جمع تیم‌های بحران زده پایین جدول فاصله بگیرد.

حمله به صدر در اهواز

هفته شانزدهم لیگ برتر با دو دیدار حساس در اهواز و انزلی پیگیری می‌شود که در این بین نتیجه دیدار فولاد و تراکتورسازی، هم برای این دو تیم و هم برای دیگر مدعیان اهمیت دارد.

روز دوم از هفته شانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور عصر امروز در حالی با برگزاری دو مسابقه پیگیری می‌شود که در جنوب ایران، نبرد بین بالانشینان است و در شمال کشور، دو تیم برای نجات از وضع بحرانی خود به مصاف حریفان می‌روند. در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته فولاد در اهواز میزبان تراکتورسازی است. فولادی‌ها که از دو بازی قبلی خود فقط یک امتیاز به دست آوردند برای بازگشت به جمع مدعیان باید مقابل تراکتورسازی به پیروزی برسند. البته دراگان اسکوچیچ که به‌دلیل باطل شدن کارت پایان خدمت چند بازیکن کلیدی خود، از کمبود مهره رنج می‌برد، برای پیروزی بر قهرمان نیم فصل باید چشم به درخشش بازیکنان جوان تیمش بدوزد. این در حالی است که تراکتورسازی هم برای باز پس گرفتن صدر جدول از نفت حتما باید فولاد را در اهواز شکست بدهد. تراکتوری‌ها فرشاد احمدزاده و دیتمار بیکاج را به‌دلیل محرومیت و میرهانی‌هاشمی را به‌دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارند.

در دیگر بازی امروز تیم بحران زده ملوان که در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر است به مصاف پدیده می‌رود. ملوانی‌ها که در 11 بازی خود طعم پیروزی را نچشیده اند با اضافه شدن پژمان نوری به ترکیب این تیم امیدوار هستند بتوانند به روند ناکامی‌های این فصل خود خاتمه دهند. البته اوضاع پدیده هم با وجود صعود به نیمه نهایی جام حذفی چندان خوب نیست. شاگردان مرزبان در چهار بازی گذشته فقط دو امتیاز به‌دست آورده‌اند.

برنامه ادامه دیدارهای هفته شانزدهم

سه‌شنبه 11 آذر

ملوان ـ پدیده ، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه تختی انزلی/ فولاد ـ تراکتورسازی، ساعت 15 در ورزشگاه غدیر اهواز

پنجشنبه 13 آذر

گسترش فولاد ـ صنعتی خوزستان، ساعت 14 در ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز/ نفت مسجد سلیمان ـ سایپا، ساعت 15 در ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان/ پیکان ـ سپاهان، ساعت 15 در ورزشگاه شهر قدس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها